Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“ילדת אהבה עם כנפיים”: הכירו את אייקו, מרכזת סניף פרדס חנה בכנפיים של קרמבו

“ילדת אהבה עם כנפיים”: הכירו את אייקו, מרכזת סניף פרדס חנה בכנפיים של קרמבו

יום המעשים הטובים הוא הזדמנות מצוינת להכיר את אייקו שלו, בת 16.5, שכבר בגילה הצעיר מרכזת את סניף פרדס חנה של תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים. נערה מוארת שמקדישה את רוב זמנה לפעילויות חברתיות ולנתינה

אומרים שהשם שלנו ישפיע על מהותנו ועל הבחירות בחיינו. כל מי שמכיר את אייקו שלו, בת 16.5, שכבר בגילה הצעיר מרכזת את סניף פרדס חנה של תנועת הנוער ‘כנפיים של קרמבו’ לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, פוגש בנערה מוארת שמקדישה את רוב זמנה לפעילויות חברתיות ולנתינה.

את שמה המיוחד שפירושו “ילדת אהבה” (איי זה אהבה, וקו זה ילד/ה) שאלו הוריה, ישראלים שורשיים, מהתרבות היפנית, אליה הם מחוברים. אייקו, תלמידת כיתה יא בביה״ס המכליל אלוני יצחק, במגמה דו חוגית -ביולוגיה ופל״א (ראשי תיבות של פשוט לומדים אחרת).

במסגרת עבודת החקר שלה, היא חוקרת את השפעות ההגדרה ״אוטיזם״ על מתבגרים ובוגרים המוגדרים כך בהגדרה המאבחנת שלהם.

כלומר, האם האבחנה או ההגדרה עצמה מקדמת או מעכבת אותם במובן החברתי. את העבודה אייקו כותבת בליווי ד״ר לחינוך מיוחד בשם יעל רוט ברקאי, מרצה בכירה במכללת לוינסקי ובאוניברסיטת ת״א.

אייקו משתפת אותנו בהתרגשות על הקסם שבעשייה החברתית שלה: “יש משפט שמלווה אותי כמה שנים- ״אל תתני לעולם לשנות את החיוך שלך, תני לחיוך שלך לשנות את העולם״.

“זה מוטו שמאוד משפיע על צורת החיים שלי, כי הוא בעצם אומר שהבחירה היא שלי. הרי תמיד יהיו דברים שיוכלו לשנות לי את החיוך, לגרום לי לכעוס ולהתלונן, למנוע ממני להשיג את המטרות שלי.

// אייקו. “ב’כנפיים של קרמבו’  רק התחדדה אצלי ההבנה שלכל אחד יש מגבלה, או צורך מיוחד. צילום: כנפיים של קרמבו 

“אבל כשאני בוחרת במה שחשוב לי, אף מגבלה לא רלוונטית- לא הגיל, ולא הזמן. אני תמיד מצליחה לגייס את כל כוח הרצון שלי ואת האנשים סביבי כדי להוציא אותו לפועל ולהוביל שינוי. ב’כנפיים של קרמבו רק התחדדה אצלי ההבנה שלכל אחד יש מגבלה, או צורך מיוחד.

“ישנו מישהו שממהר לכעוס, ומישהי שמפחדת להיכנס למעליות. אין הרי בעולם 2 אנשים זהים, לכל אחד יש חוזקות ייחודיות וחולשות ייחודיות, ותחביבים ייחודיים.  וברגע שעובדים בעבודת צוות ורואים אחד את השני השמיים הם הגבול”.

כשמדברים על העצמה נשית, מספרים סיפורים מעוררי השראה של נשים שכבשו את העולם, הצליחו בענק, או השאירו חותם. בשבילנו ב’כנפיים של קרמבו’ הצלחה לא נמדדת רק לפי עוצמתה הציבורית או לפי ההד התקשורתי.

“ההצלחה בעינינו, קטנה כגדולה, נמדדת ביכולת של הפעילות הצעירות בתנועה לקחת חלק במשהו גדול ולהוביל שינוי חברתי.

את הפעילות בסניפים מובילות בעיקר נערות צעירות שעומדות בראש הפירמידה הניהולית של הסניפים ברחבי הארץ. נערות ערכיות, בוגרות, מחויבות ויוצאות דופן בעשייה שלהן.

נערות בגילאי 16,17 שמשמשות כמרכזות הסניפים ובתפקידים ניהוליים, ושמאחוריהן עשייה גדולה וחשובה שיוצרת שינוי חברתי אמתי בחברה הישראלית בכל מקום בו קיים סניף של התנועה.

בנוסף לגילה הצעיר והתפקיד הגדול והאחראי שלה ב’כנפיים של קרמבו’, אייקו ממשיכה לתרום לחברה בעוד דרכים. היא מתנדבת במד”א, במועצת התלמידים, עוסקת בהתנדבות חקלאית, בתפירת בובות לילדים, וכליצנית רפואית במוסדות לקשישים, בתי חולים וגם בפסטיבלים.

בקרוב היא מתחילה להתנדב במוסד של ילדים דוברי ערבית, ומכיוון שהיא כבר מזהה איזשהו קושי בתקשורת איתם בגלל מחסום השפה, היא וחבריה מחפשים דרכים נוספות לתקשר איתם, באמצעות תקשורת לא מילולית, מיומנות אותה קיבלה ב’כנפיים של קרמבו’.

לאייקו יש המון אהבה לכולם שאותה היא מפזרת מסביבה. הנדיבות שלה, והיכולת שלה באמת לראות את מי שמולה ולהעניק מעצמה, ללא ספק מתאימים לייעוד שבשמה המיוחד “ילדת האהבה”, ולכנפיים של קרמבו התנועה המופלאה אליה היא שייכת.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן