Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מבנימינה ייצא השלום? 30 תלמידי אורט נפגשו עם תלמידים ממזרח ירושלים

מבנימינה ייצא השלום? 30 תלמידי אורט נפגשו עם תלמידים ממזרח ירושלים

שיחות השלום מתחילות בבנימינה: בהתרגשות רבה נפגשו לאחרונה 30 תלמידים מבית ספר אורט בנימינה עם 30 תלמידיJerusalem school ממזרח ירושלים ודיברו על שלום.

בזמן שממשלת ישראל מתקשה לקדם את הידברות עם הפלסטינים תלמידי כיתה י-יב דנו במשך יום שלם כיצד ניתן לגשר על הפערים ולחיות בשלום. “אנחנו לא מאבדים את התקווה לשלום” אמרו. 

מנהל בית הספר, אשר מוצני: “אנחנו לא יכולים לאמר לילדים שלנו שאין תקווה. אנו מחויבים לעודד אותם לחשיבה ביקורתית. לחשיבה לשלום. אין פה ימין או שמאל יש פה בני נוער משני עמים שצריכים לדבר. אני רוצה להראות לתלמידים שלנו משהו אחר. לצאת מהתפיסה של אין על מי לדבר ושאין סיכוי וזאת ניתן לעשות רק אחרי שעוברים את מחסום השנאה על ידי היכרות וגישור בין הצדדים.

המפגשים מתבצעים במסגרת הלימודים במגמת דיפלומטיה שמוביל בית הספר עבור תלמידי כיתות י’ – יב’. מדובר בתהליך שנמשך כבר שנתיים שבמהלכו דנים התלמידים בנושאים המהותיים ביותר בסכסוך הישראלי – פלסטיני במטרה לגבש הסכמות. במהלך השנתיים האלו נפגשו התלמידים וערכו סדנאות משותפות, שולחנות דיונים, אך זו הפעם הראשונה שבה בית הספר מארח את התלמידים ליום שבו מגבשים הסכמות.

צילום: אורט בנימינה

הדיון נערך בספרייה של בית הספר, 60 נערים ונערות פלסטינים ויהודים ישבו זה לצד זה, צחקו, שוחחו, הכירו, שיתפו את אשר על ליבם כשעל הקיר בחדר תלויות תמונותיהם של 22  של חללי בית הספר ממלחמות ישראל לאורך השנים. בחדר הזה כולם שווים, השיח מתנהל באנגלית ולכל צד הזכות להשמיע את דעתו ועמדותיו.

“זהו הסכסוך הכי מהותי בעולם. והתלמידים האלו הם העתיד שלנו, יום יבוא והם יהיו אלו שיובילו את התהליכים המדיניים.

התלמידים משני הצדדים נחשפים לפנים שמאחורי הסכסוך הישראלי- פלסטיני, יוצרים קשרים, מתחברים, וביחד יוצרים הסכמות. לא מתעלמים משום נושא, גם אם מדובר בנושא רגיש התלמידים לומדים כיצד ניתן לנהל דיון שיש בו מחלוקות רבות ועדין לשמור על שיח ענייני. “לעיתים יש חילוקי דעותבין שני הצדדים אך מהר מאוד חוזרים למסלול של הידברות. הרציונאל  שהשלום יכול להגיע מהעם  כלפי מעלה. אנחנו מלמדים אותם איך לתקשר, איך להתחבר. אנו מפגישים בין תלמידים הפלסטינים לישראלים ומלמדים אותם כיצד מנהלים משא ומתן ועל היעילות של משא ומתן במציאת פתרונות יצירתיים”.

בין היתר התלמידים דנים על גבולות ושטחים, ירושלים, חוק השבות, דו קיום  ועוד. 
“זו חוויה משמעותית לילדים. המפגש הישיר מנפץ סטריאוטיפים של שני הצדדים וחושף אותם לעולם שלא הכירו קודם לכן ושמעורר מחשבה”.

לפני כל מפגש נערכות הכנות מעמיקות, התלמידים לומדים על הסכמי עבר, על משאים ומתנים שהתקיימו בעבר ועל האופן שבו יש לנהל את השיח. “יש כללים מאוד ברורים לגבי האופן שבו מתנהל השיח. לא משמיצים, לא מאשימים והמטרה היא לגבש הסכמות וצעדים בוני אמון  בין הצדדים. התהליך הוא מה שחשוב לא תמיד מגיעים להסכמות, אך כל מפגש כזה מותיר את התלמידים משני הצדדים עם שאלות מהותיות” סיפרה מיכל ססר

התלמידים כבר הצליחו להגיע להסכמות במספר נושאים כמו הקלה על הבידוק במעברים על ידי רשויות מפקחות משני הצדדים. מתקיימים דיונים על האופן שבו נכון לשני העמים לחיות. לאחר הבנת המורכבויות התלמידים מעלים פתרונות שונים בין היתר אחד הפתרונות שהועלו הוא שלטון משותף של שתי מדינות באותה טרטוריה עם שני ממשלים.

“אחרי מפגשים האלו הם כבר לא יזרקו אבנים אחד על השני וכשהם יראו משהו בטלוויזיה פתאום הפלסטינאי והיהודי מקבל פנים ומבינים שיש אנשים מאחורי הדיווח הזה”.

תלמידת כיתה יב’, מעיין ולפר משתתפת מזה כשנתיים במפגשים עם התלמידים ממזרח ירושלים. “הם כמונו” היא אומרת ומספרת על החברויות שנוצרו לאחר המפגשים. “אנחנו חברים באינסטגרם. מנהלים שיח ברמה היומיומית על כל נושא שבעולם ולאו דווקא על נושא הסכסוך היהודי פלסטיני. ההיכרות איתם שברו לי את הסטיגמות שהיו לי קודם. למדתי המון מהתהליך הזה. התהליך חידד לי גם מהי הזהות שלי”

ראש המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה, איתי ויסברג: “גם לאמר למישהו שאינך מסכים עימו נכון לעשות בהדברות פנים אל פנים. פגישה בלתי אמצעית דורשת אומץ אולם מכילה בתוכה גם הזדמנות גדולה של מציאת המשותף. אני מאמין שיש בקרב ילדינו לא מעט אמיצים שמוכנים להתמודד עם הפגישות הללו מתוך מטרה לגשר ולאוו דווקא להתנגח. הם הסיכוי לשינוי”.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן