Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“חלום שהתגשם”: הכירו את מוזיאון הלגו הקהילתי בפרדס חנה-כרכור

אורלי אקרון, תושבת פרדס חנה-כרכור וחובבת מושבעת של לגו, החלה לבנות להנאתה עד שהקימה מיזם קסום על טהרת הלגו בשם 'הקובייה הקסומה' | עם שלל פעילויות ואלפי חברים בדף הפייסבוק, היא מספרת על הסטים הייחודיים מרחבי אירופה, התרומות המרגשות למפונים וגם על האור הגדול שמפיץ הלגו בימים חשוכים של מלחמה

שטף הדיבור וההתרגשות בקולה של אורלי אקרון כשהיא מתארת את נפלאות הלגו, יכול לכבוש בקלות גם כאלה שאינם ‘גרופים’ של הדבר. דף הפייסבוק הצבעוני של המיזם שלה – תחת הסלוגן ‘מוזיאון לגו קהילתי – הקובייה הקסומה – לראות. לבנות. לקנות’, כולל כ-6,000 חברים ותמונות מהפנטות של דגמי ענק מגוונים וצבעוניים מלגו – ממבחר מטוסים, עבור ברכבים שונים ועד גלגל ענק בלונה פארק.

“הקובייה הקסומה היא הגשמת החלום שלי”, היא פותחת בראיון לאתר ‘מגדלור ניוז’. “כחובבת לגו התחלתי לבנות להנאתי בשנת 2015, ומפה לשם הבית התמלא בכמויות של סטים עד שלא יכולנו להתנהל בתוך הבית. לכן החלטנו לקים מקום להציג את האוסף שלי ולפתוח אותו גם לילדים ולקהל שיקבלו השראה”. חמש שנים לאחר מכן, בעיצומה של הקורונה, נחנכה ‘הקובייה הקסומה’.

“קיבלתי במתנה סט קטן של מבנה מהעולם והתחלתי להרכיב אותו. כמו שאנשים שחוזרים בתשובה אומרים שראו את האור, לי נפלו קוביות והתחלתי לבנות ולהשיג סטים מרחבי אירופה”, היא מספרת איך הכל התחיל. “מדובר בסטים ייחודיים שלא היו אז בארץ, כמו מגדל אייפל שיוצר ב-2007 והמטוס של האחים רייט. באותה תקופה תרבות הלגו לא הייתה מפותחת כמו היום”.

המקום נפתח כאמור בשנת 2020 כקומה שנבנתה במיוחד מעל ביתה הפרטי של אורלי ברחוב מגד במושבה, וכוללת סדנאות ופעילויות לצד תצוגה גדולה וצבעונית. “חלק מהרעיון של להכניס את האנשים לעולם הלגו שלי הוא גם להביא אותם למרחב הפרטי”, היא מתארת.

הקוביה הקסומה של הלגו בפרדס חנה | צילומים: פרטי

“בשנה האחרונה פתחנו עוד מיזם גדול ויפה שמספר את תקומת העם היהודי בארץ ישראל, כולל מיצגי לגו של הרצל על המרפסת, דרך ההעפלה, חומה ומגדל, משפט אייכמן, הניצחון של מכבי תל אביב על צסק”א ועוד, ומסתיים בחלום לאומת הייטק ולחידושים שהמצאנו”. מיצג נוסף בו גאה אורלי במיוחד הוא דגל ישראל הגדול בעולם, שהורכב על ידה בפרויקט מרגש יחד עם ילדים עם צרכים מיוחדים מעמותת ‘מחוברים לחיים’ וכולל למעלה מ-34 אלף חלקים.

רגע של שפיות

אורלי אקרון נשואה לאמנון ואם לזוהר בן ה-19 ואור בן ה-15. בעוד היא זוכה לתמיכה מלאה של בן זוגה, האחראי הבלעדי על האופרציה ותפעול המיזם, כולל מיצגי לגו המלווים את הבאים כבר משביל הכניסה לבית, הבנים פחות מתחברים ללגו. “היה להם מזה יותר מדי בילדות וכנראה הספיק להם”, צוחקת אורלי.

בצל המלחמה, היא מספרת על תרומתה הצנועה והמרגשת באמצעות הלגו. “בחודשיים האחרונים אנחנו מרוכזים בתרומה לילדי למפוני העוטף, אם כאלה שפונו לפרדס חנה או למקומות אחרים”, היא אומרת. “אנחנו אוספים תרומות של קהילת ‘הקובייה הקסומה’ ושל חובבי לגו בארץ ובעולם, מגיעים למרכזים של המפונים ומעניקים להם סטים של לגו. זה מעניק להם כמה דקות של שפיות וזה חשוב מאוד כשיש מה להרכיב למי שהכל התפרק לו”.

בין השאר ביקרה אורלי במרכזי מפונים בים המלח, ירושלים, שדות ים, זיכרון יעקב וקיבוץ מזרע. “אנחנו רואים את החיוך של הילדים וההורים וזה שווה את כל המאמץ של הטרחה והנסיעות הארוכות”, היא מסכמת.    

ואם כבר ניסיונות לייצר אור ולגרש חושך בימים קשים, לקראת חג החנוכה הקרב ובה תיערך זו השנה השלישית ברציפות תחרות החנוכיות הייחודית של הקובייה הקסומה. במסגרת זו מוזמנים מבוגרים וילדים לבנות חנוכיות מקוריות, מלגו כמובן, ולשלוח תמונות שלהן בפוסט הייעודי בציון שם וגיל היוצר.

“בנר שמיני של חנוכה, צוות השופטים המיומן של ‘הקובייה הקסומה’ יבחר את שלוש החנוכיות המוצלחות ביותר והם יזכו בפרסים שווים, איך לא, מלגו. “מבחינתי זה לא משחק או תחביב, אני רואה בלגו דרך חיים של ממש עם החיבורים, החשיבה והיצירתיות”, חותמת אקרון. “מעבר לגירוש החושך המסורתי בחנוכה, חשוב בימים קשים כאלה להסיח קצת את הדעת במקום חיובי ובונה ולקוות לימים טובים יותר”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן