הותר לפרסום: 16 עצורים בפרשת הונאה סלולרית – פרצו לניידים וגנבו מיליוני שקלים

יחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ, בה עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון ,התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים || כך התנהלה החקירה

היחידה המרכזית במחוז חוף ניהלה במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה במחלק הסייבר, שעניינה חשד להונאה בהיקף של מאות אלפי שקלים, על ידי חבורה המונה 16 מעורבים מכל רחבי הארץ, שפעלו באופן שיטתי לאורך תקופה ארוכה תחת ניהול מאורגן של זוג תושבי קרית טבעון בשנות ה – 40 לחייהם.

על פי החשד, הקבוצה הוציאה במרמה כסף רב מעשרות קורבנות, על ידי השתלטות על מנויי הטלפון הסלולארי שלהם בשיטה מתוחכמת, וחדירה באמצעותם אל חשבונות הבנק שבבעלותם, כך שהצליחו למשוך כסף או להעביר כספים אל חשבונות אחרים.

ראשיתה של החקירה לפני מספר חודשים, כאשר יחידת הסייבר בימ"ר חוף ניתחו תלונות אזרחים וזיהו שיטת הונאה דומה ברחבי הארץ, בה עשרות אזרחים, חלקם קשישים ובעלי ממון ,התלוננו שבוצעו בחשבונות הבנק שלהם פעולות ללא ידיעתם באמצעות האינטרנט, לרבות העברת כספים בסכומים שונים אל חשבונות של אנשים זרים.

בתוך כך, המשטרה פתחה בחקירה סמויה תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, לרבות סיוע יחידת מס"א (מרכז סייבר ארצי) בלהב 433 , כאשר כל אלה חשפו מספר רב של מעורבים ובראשם כאמור, זוג תושבי קרית טבעון.

עוד עלה במהלך החקירה הסמויה, כי החבורה בחרה לבצע את ההונאות באופן ייחודי בהתאם לתקופת הקורונה, בדגש על תקופות הסגר בהם הקורבנות (בעיקר הקשישים) לא יצאו את ביתם ולא פקדו את סניפי הבנק, כך שלא לא יכלו לעקוב או להבחין אחר תנועות חשודות בחשבון הבנק שלהם, דבר שאיפשר לחשודים להמשיך ולהוציא כספים במרמה באין מפריע.

הבוקר עברה החקירה לשלב הגלוי כאשר בלשי ימ"ר חוף עצרו 16 חשודים בכל רחבי הארץ, לצד חיפוש בבתיהם ותפיסת מחשבים, התקני אחסון דיגיטאליים וממצאים העשויים להיות רלוונטיים לחקירה. בנוסף, ככל שאזרחים מבחינים כי נפלו קורבן באותה השיטה ובוצעו בחשבונות הבנק שבבעלותם פעולות פיננסיות חשודות, להגיש תלונה בהתאם.

בכוונת המשטרה בהתאם לממצאים וצרכי החקירה , להביא את החשודים בהמשך היום לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום עכו.

מדובר בפרשיה מורכבת שחשפה שיטת הונאה מתוחכמת, תוך ניצול מכוער של מצוקת אזרחים בעת הזו, ובכוונת המשטרה למצות עם המעורבים את מלוא חומרת הדין.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה התחיל מהכנת מלבי בקורונה – והפך לקונדיטוריה הטבעונית הכשרה הראשונה בפרדס חנה-כרכור

מאז החל להכין מאפים טבעוניים מכוסמין, ללא חומרים משמרים בעבודת יד, מתוך רצון להביא מוצר טעים, איכותי וטוב. אחרי הרבה ניסיונות להגיע למתכונים מנצחים הגיעו המוצרים של יוגלך שם תמצאו גם מוצרים מופחתי סוכר וללא גלוטן, החל מקיש, מאפים, מאפי שמרים וקינוחי ביס ועוד מגוון מוצרים | יוגב: "יש לי הרבה אהבה למטבח ושמתי לב שאנשים כמו אשתי חיפשו דברים ספציפיים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן