ביטוח אחריות מקצועית – האם כל בעל מקצוע זקוק לכך?

ביטוח זה מאפשר לכם להיות מכוסים, בין היתר, בגין תביעות על רשלנות ונזקין. מעבר לכך הביטוח גם מכסה היבטים נוספים, כמו למשל, כיסויים בגין נזקים מקצועיים, כיסוי בגלל תביעות צד ג' ועוד

תתארו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם נשכרים לבצע עבודה אצל לקוח מסוים. אתם עושים את המיטב שלכם בכל היבט ובכל אספקט, אך הלקוח איננו מרוצה. הוא מרגיש שהעבודה שלכם לא היתה מספיק טובה, נהגתם כלפיו ברשלנות וגרמתם לו נזק. הוא מחליט להגיש נגדכם תביעה משפטית בגין רשלנות ונזקין.

אם אין לכם ביטוח אחריות מקצועית, זה אומר למעשה שתצטרכו לשלם את כל מה שכרוך במשפט בעצמכם, מכספכם, ואם בית המשפט יחליט שאכן נהגתם ברשלנות וגרמתם לו לנזק, אז תצטרכו לשאת בעצמכם בפיצוי הכספי שבית המשפט יקבע שעליכם לשלם ללקוח. סביר להניח שזו תהיה מעמסה כלכלית עצומה שתגרום לכם ולבני המשפחה נזק משמעותי.

זו הסיבה שבעלי מקצוע בתחומים שונים, צריכים להחזיק ביטוח אחריות מקצועית. ביטוח זה מאפשר לכם להיות מכוסים, בין היתר, בגין תביעות על רשלנות ונזקין. מעבר לכך הביטוח גם מכסה היבטים נוספים, כמו למשל, כיסויים בגין נזקים מקצועיים, כיסוי בגלל תביעות צד ג' ועוד.

השאלה הנשאלת היא, מי צריך לרכוש ביטוח מסוג זה או במילים אחרות, האם כל בעל מקצוע צריך לרכוש את הביטוח או רק בעלי מקצוע בתחומים מסוימים. באופן טבעי יש הבדל בין מקצועות שונים והאפקט בעבודה שהם מבצעים כלפי הלקוחות ששוכרים את שירותיהם. למשל, סוג השירות שמספק רופא או מטפל אלטרנטיבי, שונה מהותית נניח מהשירות שמספק מתרגם מקצועי או בעל מקצוע אחר. לכן גם פוטנציאל הנזק הוא אחר. מכאן נובעת השאלה, האם זה הכרחי שכל בעל מקצוע ירכוש פוליסה כזו.

פוליסה מותאמת לכל בעל מקצוע

התשובה היא כן. כל בעל מקצוע היום חייב להחזיק פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. זה לא משנה אם הוא רופא, עורך דין, ברוקר, אדריכל, מתווך או מתרגם. נכון שהשירות הוא אחר, פוטנציאל הנזק הוא שונה, והסיכוי שכל אחד מבעלי המקצוע הנ"ל יתבע על ידי הלקוחות הוא אחר, ועדיין חשוב שכל אחד ירכוש פוליסה.

ההסבר לכך הוא פשוט. אפילו אם מדובר בבעל מקצוע שמספק שירות "פשוט" לכאורה, עדיין ייתכן מאוד שלקוח לא מרוצה ירצה להגיש נגדו תביעה בגין עבודה כזו או אחרת שהוא ביצע. צריך לזכור, בעוד שרופאים, עורכי דין או גורמים אחרים, בעלי משקל לכאורה, נתמכים לא פעם על ידי מרכזים רפואיים, משרדים, הרי שישנם בעלי מקצוע שהם עצמאים לחלוטין ואין מי שיגבה אותם. בין אם זה מבחינה כלכלית ובין אם זה מבחינות אחרות.

ביטוח אחריות מקצועית יכול לספק להם הגנה, לפחות מבחינה כלכלית, כך אם חס וחלילה לקוח מעוניין לתבוע אותם, הם יוכלו להיות רגועים ובטוחים שחברת הביטוח תגן עליהם. זה יאפשר להם להמשיך לעבוד בראש שקט ולדעת, לא משנה מה יקרה הם לא ימצאו את עצמם בבעיה כלכלית בגין התביעה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן