משרד החינוך חושף: מהם התיכונים המצטיינים באזור חדרה, אור עקיבא וסביבתן בשנת תש"ף?

התיכונים חולקו לארבע רמות הצטיינות, כאשר כל רמה זיכתה את המורים בבית הספר בתגמול כספי בגובה שונה || בדירוג 1 זכו התיכונים אולפנת אמי"ת לבנות באור עקיבא, התיכון הדמוקרטי גבעול בחדרה, ישיבת בני עקיבא ואולפנת בני עקיבא בחדרה ובית הספר האזורי דתי לבנות בפרדס חנה-כרכור

משרד החינוך מפרסם היום (שלישי) את רשימת בתי הספר התיכונים המצטיינים לשנת הלימודים תש"ף. ברשימה מופיעים מוסדות החינוך העל-יסודי שזכו במדדים הטובים ביותר שנבחנו. 

ברשימה מופיעים מוסדות החינוך העל-יסודי שזכו במדדים הטובים ביותר של מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה"ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

התיכונים חולקו לארבע רמות הצטיינות, כאשר כל רמה זיכתה את המורים בבית הספר בתגמול כספי בגובה שונה. דירוג 1 זיכה במענק בסך 8,318 שקלים לכל איש צוות, דירוג 2 ב-6,238 שקלים, דירוג 3 ב-4,159 שקלים ודירוג 4 – 3,119. התגמולים הוענקו בהתאם להסכם רפורמת "עוז לתמורה" שנחתם בין משרד האוצר, ארגון המורים ומשרד החינוך.

אולפנית אמי"ת לבנות באור עקיבא, זכתה בדירוג הגבוה ביותר מבין מוסדות החינוך העל יסודי בעיר, עם דירוג 1. האולפנית שייכת לזרם החינוך הממלכתי-דתי. בחדרה, זכה בדירוג הגבוה ביותר התיכון הדמוקרטי גבעול, השייך לזרם הממלכתי.

גם ישיבת בני עקיבא בחדרה ואולפנת בני עקיבא מבשרת ברוך מהעיר דורגו בדירוג 1, שניהם מהזרם הממלכתי-דתי. לאותו דירוג, הגיע בית הספר אזורי דתי לבנות בפרדס חנה-כרכור.

ישיבת נתיבות דרור באור עקיבא, השייכת לזרם הממלכתי-דתי, זכתה בדירוג 2. תיכון חדרה זכה באותו דירוג, כמו גם בית הספר המשותף חוף הכרמל (מקיף חוף הכרמל) שבקיבוץ מעגן מיכאל והמרכז חינוך לבנות של הזרם החרדי בזכרון יעקב.

בית הספר המקיץ אלוני יצחק שליד גבעת עדה, תיכון כפר גלים ותיכון ימין אורד שבניר עציון – שניהם מחוף הכרמל – זכו בדירוג 3, כמו גם התיכון החקלאי פרדס חנה-כרכור.

בתי ספר שזכו בעבר ושמרו על מדדיהם – לא זכו שוב

מי שבאופן מפתיע נעדרו מהרשימה שפרסם משרד החינוך הם תיכון אמי"ת עתידים באור עקיבא, תיכון המושבה בזכרון יעקב ותיכון עתיד בנימינה (לשעבר אורט בנימינה). עם זאת משיחה עם גורמי חינוך עולה כי המדד ההצטיינות של משרד החינוך מתייחס לבתי ספר ששיפרו מדדים ביחס לשנים קודמות.

משיחה עם אותם גורמים עולה כי התגמול ניתן על סמך נוסחה שמתבססת על מספר פרמטרים ובהם מידת השיפור בנתוני בית הספר, ולכן היו מקרים שבהם בתי ספר עלו למשל באחוזי הזכאות, גם מ-10% ל-30%, קיבלו תגמול דיפרנציאלי ובתי ספר ששומרים על יציבות גבוהה ויש להם אחוזים גבוהים בזכאות לבגרות במדדי הערכיות לא זכו השנה לתגמול. מדובר בבתי ספר שכבר זכו לתגמול בעבר ושמרו עם המדדים שלהם.

במשרד החינוך מציינים כי בהישגים הערכיים-חברתיים, נכללו המדדים: שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי, מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. חישוב המדדים הערכיים-חברתיים נערך בהשוואה לקבוצת השווים, ובתוך כל מגזר בנפרד.

בהישגים הלימודיים נקבעו מדדים של הישגים לאור הישגי המיצ"ב בכיתות החט"ב, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור או היציבות בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

בשנת הלימודים החולפת נכללו בסך הכל 755 חטיבות עליונות שעמדו בתנאי הסף, ומתוכן 302 חטיבות זכו בתגמול. 48% מתוכן הן חטיבות במגזר היהודי-ממלכתי, 32% ממלכתי-דתי, 7% מהחינוך הערבי, 3.5% מהחינוך החרדי, 2.3% מהחינוך הדרוזי, ו-2.3% מהחינוך הבדואי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

מה ההבדל בין אפוטרופסות לייפוי כח מתמשך?

ייפוי הכח המתמשך הינו מסמך משפטי שבו אדם מפרט בדיוק כיצד הוא רוצה שינהגו בענייניו הרכושיים, הרפואיים והמשפטיים ומי הוא רוצה שיטפל בענייניו. יפוי הכח המתמשך נועד להיות כאלטרנטיבה למוסד האפוטרופסות | מאמר מקצועי

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן