Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

תביעת ענק במעל 5 מיליון שקלים: מה התגלה מתחת לקרקע של קניון ‘אורות’ באור עקיבא?

תביעת ענק במעל 5 מיליון שקלים: מה התגלה מתחת לקרקע של קניון ‘אורות’ באור עקיבא?

כתב תביעה: קניון 'אורות' וחברת 'אמות השקעות' תובעים 5.2 מיליון שקלים מעיריית אור עקיבא בגלל מידע מדהים שהתגלה בטעות בעקבות נזילות בצנרת של הקניון לפני 6 שנים

קניון אורות, באמצעות חברת הנדל”ן ‘אמות’ השקעות המפעילה אותו, תובעת מעיריית אור עקיבא 5.2 מיליון שקל בטענה לגניבת מים.
התביעה הוגשה באמצע ינואר (15.1.24) לבית המשפט המחוזי בחיפה, בטענה שבמשך 17 שנים נגזלו מים מהקניון שבבעלותה של חברת ‘אמות’ כאמור, זאת לטובת השקיה, לכאורה, של פארק האקליפטוס שבבעלות העירייה.

לדברי חברת ‘אמות’, העירייה לא שילמה על המים שצרך הפארק, והיא עצמה נאלצה לשאת בהם עבורה ובתעריפים גבוהים מהנדרש. “עובדה זו מקוממת ואינה נתונה במחלקות”, נכתב. על פי התביעה, נציגי העירייה לא הכחישו את החיבור הפיראטי “שנועד לגזול מים מהקניון”.

קניון אורות הוקם בשנים 1993-1994 בכניסה לעיר על ידי חברת הנדל”ן ‘אנגל’. ב-1995 נפתח הקניון לקהל הרחב. פארק האקליפטוס, הוא פארק גדול המשתרע על שטח של 18.5 דונם, המצוי בכניסה לאור עקיבא מכיוון הצומת, ובצמוד לקניון אורות, ונפתח במתכונתו המחודשת בשנת 2002 – כ-8 שנים לאחר הקמת הקניון. חברת אנגל הסכימה ב-1999, במכתב לראש העיר דאז יעקב אדרי, להעניק 200 אלף שקלים להקמת הפארק, לו הייתה שותפה מלבד העירייה גם קרן קיימת לישראל (קק”ל).

פארק האקליפטוס באור עקיבא | מגדלור ניוז קליק

על פי כתב התביעה, במאי 2019, עקב תקלות קודמות במערכת המים של הקניון אשר העלו חשש של נזילות מים (בין היתר פיצוץ מעל חנות “סופר פארם” לשעבר ובצנרת מול הכניסה הראשית לקניון), בוצעה בדיקה באמצעות מספר חברות שמתמחות בצנרת מים (בניהן ‘סקורה אחזקות’, ‘המסנן התקנות ושירותים’ ו-‘וואיינט דאבליו איי’).

במסגרת הבדיקה, “התגלה בתת הקרקע חיבור פיראטי למערכת המים של הקניון, אשר נמצא כי משמש בלעדית לצרכי הזנת המים לפארק האקליפטוס”.

על פי התביעה, מיד לאחר גילוי החיבור הפיראטי, פנה מנכ”ל הקניון דאז – יעקב פוליקמן, אל הגורמים הרלוונטיים בעירייה, בדרישה לבירור וטיפול בעניין. “נציגי העירייה לא הכחישו את העניין”, נכתב בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי.

ב’אמות השקעות’ מציינים כי “החיבור הפיראטי הוסתר בתת הקרקע, ולשם איתורו נדרשו עבודות חפירה מאסיביות באמצעים מכאניים, לכל אורך קו צינור המים של הקניון (בהיקף של 1.2 ק”מ) עד שלבסוף התגלה החיבור הפיראטי, הדומה למציאת ‘מחט בערימה של שחת’ “.

מכתב של מנכ”ל הקניון ב-2019 לעיריית אור עקיבא | צילום מסך – כתב התביעה

בתביעה מגלה ‘אמות’ אודות פגישה שהתקיימה ב-14.5.19, בין מנכ”ל הקניון פוליקמן ומנהל התחזוקה של הקניון שלמה חטב, לבין היועץ המשפטי לעירייה עו”ד אריאל ארונוביץ ומנהל אגף הגבייה דאז נמרוד נחמיאס. “במסגרת פגישה זו התברר כי כבר מהקמת הפארק ב-2002, גורמים מטעם העירייה התחברו פיראטית ובסתר למערכת המים של הקניון ומאז כל צריכת המים של הפארק הינה מהקיניון – בניגוד גמור לדין”.

היועמ”ש ארונוביץ | מגדלור ניוז קליק

בסיכום המפגש בין הצדדים, כך על פי התביעה, תואר על ידי יועמ”ש העירייה כי אספקת המים לפארק הובלה על ידי צינור 2 צול שיוצא מצנרת המים הפנימים של הקניון, “שבוצעה ככל הנראה עם הקמת הקניון על ידי חברת אנגל או סמוך לשיפוץ הפארק על ידי העירייה ב-2002”.

כבר למחרת, על פי התביעה, הודיע היועמ”ש כי העירייה החלה להתארגן לביצוע הפרדה במערכות המים. עם זאת, לטענת הקניון – העירייה כשלה מלהשלים את חיבורו של הפארק למערכת מים נפרדת. הפארק חובר לבסוף למערכת השקיה נפרדת ב-14.7.19.
אמות מציינת כי “מדובר בפעולה זדונית של גורמים בעירייה מאותם הימים….פעולה ש’נקברה תחת האדמה’ “.

עורך דין העירייה אף העלה במסגרת ההתכתבות בין הצדדים אפשרות ל”קיזוז”, שכן לדברי העירייה, הקניון נהנה בעבר מחניות המתחם ללא תשלום ארנונה. ואולם כעת נודע כי כל ניסיונות המו”מ בין הצדדים עלו בתוהו. מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים נשלחו אל העירייה בשנת 2020 ומכתב נוסף במרץ 2023.

כתב התביעה | צילום מסך

בהתאם לכך, דורשת החברה מהעירייה סכום של 5.24 מיליון שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, וכן הוצאות התובעת ושכר טרחת עורך דין.
התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין גיא נוף ואופיר שוורץ. טרם הוגש כתב הגנה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן