Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ההצפות בחדרה: זה הצעד הדחוף של ראש העירייה בן חיים

ההצפות בחדרה: זה הצעד הדחוף של ראש העירייה בן חיים

ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, שלח מכתבים לשרה להגנת הסביבה ולמנכ"ל רשות הניקוז והנחלים בעקבות אירוע הגשם החריג בסוף השבוע | המטרה העיקרית של התוכנית היא טיפול במעלה נחל חדרה על ידי הקמת מאגרי ויסות | העבודות לשדרוג גשר צה"ל אמורות להתחיל בקרוב

“לקדם את תוכנית תת”ל/122 להגנה על חדרה”: ראש עיריית חדרה בפועל, ניר בן חיים, שלח בתחילת השבוע מכתב דחוף לשרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, בנוגע לקידום התוכנית להגנה על העיר חדרה.

במכתב, שנשלח במקביל גם למנכ”ל רשות ניקוז ונחלים שרון, מציין ראש העיר כי “העיר חדרה ממוקמת באגן ניקוז נחל חדרה שבאחריות רשות ניקוז ונחלים שרון שנמצאת תחת אחריות המשרד להגנת הסביבה. הנחל שעובר בעיר בסמוך לאזורים מאוכלסים, מקבל את מרבית מי הנגר במעלה כך שרוב רובו של הנגר שמגיע לעיר הינו מחוץ לשטח המוניציפלי שלה. על כן יש צורך לטפל בנגר במעלה על מנת להגן על העיר חדרה שכן עליית מפלס הנחל בשל כמויות הנגר המגיעות לעיר משמעותו הצפת שטחים נרחבים בעיר שחלקם הגדול מאוכלס תוך סיכון חיי אדם ופגיעה משמעותית ברכוש”.

בן חיים מזכיר לשרה סילמן כי “בשנת 2020 הוגשה תכנית תת”ל/ 122 על ידי רשות ניקוז ונחלים שרון, תוכנית אשר מטרתה העיקרית הינה ההגנה על העיר חדרה וטיפול במעלה על ידי הקמת מאגרי ויסות על מנת למנוע הגעת כמויות גדולות של נגר לעיר בבת אחת במטרה למנוע הצפות וסיכון חיי אדם ורכוש”.

לדברי ראש העיר, “העירייה בירכה ותמכה בתכנית עת הוצגה לה לפני יותר משנה וחצי ע”י רשות הניקוז וצוות התכנית מטעמם אך לצערנו עד היום, יותר משלוש שנים מאז קליטת התכנית בות”ל, התכנית עדיין לא אושרה ואינה בשלה לביצוע”.

בן חיים הוסיף במכתבו כי “העיר כמעט חוותה הצפה נרחבת כאשר מפלס הנחל התקרב לסף העליון מכמויות מים עצומות שמקורם אינו מהעיר כאמור, בדומה להצפה הנרחבת שאירעה בשנת 2013 וגרמה לנזקים גדולים בעיר. ידוע ששינויי האקלים ואירועי הגשם הקיצוני מחריפים משנה לשנה, ועל כן אני מבקש את עזרתך וסיוע המשרד בקידום התכנית החשובה לעיר והוצאתה לפועל בהקדם”.

ניר בן חיים וצוות העירייה | צילומים: שלומי גבאי, עיריית חדרה

המכתבים יצאו בהמשך לאירוע הגשם שאירוע ביום שבת האחרון, כאשר מפלס נחל חדרה כמעט עלה על גדותיו ורחובות מסוימים בחדרה נחסמו.

במשך יממה ירדו באזור חדרה כמעט 100 מ”מ של משקעים, כמות חריגה בכל קנה מידה. אומנם עובדי עיריית חדרה נערכו מבעוד מועד לחורף וביצעו ניקוי קולטנים ואת כל עבודות הניקוז הרלוונטיות, אבל הכמות המטורפת של המשקעים טרפה את הקלפים במקרה הזה.

בן חיים יצא לשטח בשעת בוקר מוקדמת בשבת יחד עם אנשי הצוות המקצועי על מנת לעקוב מקרוב אחר מה שקורה ומה שצריך לעשות, ובמקביל הוקם חמ”ל מיוחד במוקד העירוני בניהולה של המנכ”לית זיוה הימברג.

עובדי העירייה שיצאו לשטח תיפקדו תחת לחץ וביצעו עבודה קשה מאוד על מנת להחזיר את המצב לקדמותו במהירות, וכבר לקראת השעה 16:00 בחלק גדול מהמקומות הרחובות יובשו, החשמל הוחזר והתושבים היו יכולים להעביר את החלק השני של השבת בצורה שקטה יותר.

חשוב להזכיר כי בן חיים אישר תקציב מיוחד לשדרוג ותכנון מחדש של גשר צה”ל, הנמצא מעל הנחל – מה שיגרום להרחבה והעמקה של הנחל, מה שיסייע מאוד לפתרון הבעיה. העבודות אמורות להתחיל ממש בקרוב.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
20/02/2024 10:34

אין למכתבים הנ”ל לרשות הניקוז קשר להצפה ברח’ הזכוכית ועוד הצפות שקרו בחדרה.

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן