Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עיריית אור עקיבא חתמה על תכנית פינוי-בינוי שז”ר; “מציינים את ניסים אסייג ז”ל שהחל את התהליך”

עיריית אור עקיבא חתמה על תכנית פינוי-בינוי שז”ר; “מציינים את ניסים אסייג ז”ל שהחל את התהליך”

אחרי עבודות מטה רבות ואינסוף פגישות, נחתמה השבוע רשמית התוכנית הגדולה שתביא ל-1,650 יחידות דיור חדשות, מבני ציבור ומסחר לשכונת שז"ר הוותיקה | הצפי לקבלת היתרי בנייה ראשונים: המשך השנה

שמחה בהולה בעצב של זיכרון בניסים אסייג ז”ל, שהחל את התהליך: לאחר שנים ארוכות של תכנונים, תוכניות ושינויים – עכשיו זה קורה: ראש עיריית אור עקיבא אלי אנקונינה, חתם היום (רביעי, 21.2) על תוכנית פינוי-בינוי שז”ר יחד עם החברות “שיכון ובינוי נדל”ן” ו”תדהר”. על פי החברות, כבר החודש יועברו התוכניות הסופיות לאישור בוועדה המרחבית לתכנון ובנייה, ובהמשך 2024 כבר צפויים לצאת היתרי בנייה ראשונים לתחילת עבודות בשטח.

החתימה החגיגית על הפרויקט הגדול התקיימה כאמור השבוע במעמד ראש העירייה אלי אנקונינה, עמי פליישר – משנה למנכ”ל חברת תדהר, יוסי חצרוני – מנהל פיתוח עסקי בחברת תדהר, נתי גלבוע – תחום התחדשות עירונית בשיכון ובינוי, עו”ד שירן גבע ממשרד ‘פישר’ המלווה את החברות הבונות, עו”ד גרשון רוטשילד ועו”ד סיגל ריטקוב ממשרד עורכי דין גולדפרב המלווים את העירייה בהליך יחד עם יועמ”ש העירייה עו”ד אריאל ארונוביץ’. במפגש החתימה נכחו גם מהנדסים נוספים אשר ליוו את התוכנית בעבר, גזבר העירייה ונוספים.

הדמיות התוכנית: שיכון ובינוי נדל”ן
ניסים אסייג ז”ל. זה היה אחד מפרויקטי הדגל שקידם, כמי שגדל בעיר ובשכונה 

תוכנית פינוי בינוי שז”ר קרמה עור וגידים במהלך העשור הראשון של שנות ה-2000, הוגשה לוועדות ב-2013, אושרה לראשונה ב-2015 אך סבלה משינויים רבים בעקבות חוסר התאמות למצב בשטח. בסופו של דבר ההמתנה עשויה להשתלם לכל הצדדים, שכן ערך הקרקע עלה משמעותית מהימים ההם.

עיקרי התוכנית כוללים הריסת מבני הרכבת המוכרים כיום (עם כ-350 דירות) ושנבנו בשנות ה-70′ של המאה הקודמת, ובמקומם בניית 1,650 יחידות דיור חדשות עם תוספת של כ-30% בממוצע לכל דירה. אלה יכללו גם ממ”ד, מרפסת, מחסן וחניה. השכונה גם תוכל לעמוד במקרי קיצון של רעידות אדמה חלילה, בניגוד למה שקורה כיום. התוכנית גם כוללת מבני ציבור, בתי ספר, גני ילדים, בית כנסת ומתקנים נוספים, עליהם היו הרבה חילוקי דעות במהלך השנים, עד להגעה לתמהיל הנכון.

כל המבנים הקיימים כיום – האולפנית, מרכז הפיס, מועדון נוער ואחרים צפויים להיהרס, ובמקומם יבנו מתקנים חדשים במיקומים משתנים. כמו כן מבטיחה התוכנית שטחי מסחר ותעסוקה בגודל של כ-8,000 מ”ר.

צילום: עיריית אור עקיבא

ראש העיר עדכן כי בעזרת חברת ‘ערים’ תיבנה אף תחנת שאיבה חדשה שתיתן מענה לגידול ביחידות הדיור. כמו כן הודיע כי העירייה מקדמת תוכנית בינוי-פינוי בשכונת בן גוריון וקנדי, וכן שדרוג רחוב הנשיא הראשי בשנים הקרובות בהתאם לתוכנית אב להתחדשות עירונית מפורטת שכבר יצאה לדרך ופרטיה האחרונים נסגרו רק בשבוע שעבר לאחר ישיבות מרתוניות.

יש לציין שמלבד פרויקט זה, הולכת ונבנית כל שכונת אור ים הדרומית שתכלול לבסוף 4,000 יחידות דיור, וכן שכונת נחל עדה עם כ-3,000 יחידות דיור. העוגן הכלכלי של העיר בשנים הבאות יהיה אזור התעסוקה ‘עדה’ עם כחצי מיליון מ”ר

אנקונינה, שחתם בכתב ידו על מאות דפי התוכנית, אמר: “בשעה טובה ומוצלחת. הגענו לגמר של פרק מאוד משמעותי באור עקיבא – שמתחיל פרק חדש ומרגש. בשבילי זה יום היסטורי, כאחד שליווה את התוכנית מ-2008, עוד כשהייתי מ”מ ראש העיר, דרך כל התלאות שעברנו ועד היום, כשאני ראש עיר – אנו מאשרים רשמית את התוכנית. אנחנו לוקחים שכונה וותיקה וחלשה באופן יחסי, ואנחנו הופכים אותה לשכונת יוקרה. בכך ניתן מענה למאות אנשים שחיים שם ונשדרג אותם.

“בשבעת החודשים האחרונים ניהלנו מו”מ שקוף ואינטנסיבי. היו קשיים אבל היה ברור שיש לנו כוונה טובה. כל מה שרצינו זה להשיג את המיטב לתושבים, תשתיות, תחבורה, מתקנים ומבני ציבור. הדבר יביא בשורה גם ליציאה לכביש החוף מרחוב ביאליק וישחרר עומסים מכל העיר. זו בשורה גדולה.

“החזון שלי זה לא רק לבנות את החדש – אלא לשדרג את כל היישוב הוותיק ובכך לצרפו לקדמה ולהפוך את אור עקיבא לעיר חדשה ומתקדמת, שזוכרת את עברה אך מתקדמת לעבר עתידה בהצלחה יתרה”.

פליישר ציין: “מגיע לתושבי אור עקיבא פינוי-בינוי מרשים שכזה. עברנו דרך ארוכה מאוד מאוד, זה אולי הפרויקט עליו עבדנו הכי הרבה זמן מבין הפרויקטים שלנו. יש פה תוכנית מעולה, מאוזנת עם כל הפתרונות על אף האתגרים הגדולים בשוק. אחרי שהתוכנית כבר אושרה בוועדה המרחבית – זה האות להאיץ את התוכנית לאישור פורמלי, וכבר השנה נוכל להתחיל עם אישורים ראשונים בפועל”.

חצרוני הוסיף: “זהו מעמד מיוחד לטובת כל התושבים של השכונה. חשוב לי לציין את ניסים אסייג ז”ל שהחל את התהליך לפני הרבה הרבה שנים. אח שלו ממשיך את העבודה היפה יחד עם אנשים נוספים כמו איציק אזולאי. אם ניסים היה פה הוא היה שמח מאוד. יהי זכרו ברוך”.

גלבוע סיכם: “השנה שיכון ובינוי חוגגת 100 שנות פעילות וכמי שבנתה בעבר באור עקיבא ובונה גם היום באור ים, אנו שמחים מאוד על המאורע הזה שבאמת הולך לשבור שיאים חיוביים. מדובר במהפכה ואנו שמחים לעשות את זה איתכם יחד”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן