Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

תוכנית הבנייה הענקית ליד בית אליעזר אושרה; בעירייה ימשיכו להילחם

תוכנית הבנייה הענקית ליד בית אליעזר אושרה; בעירייה ימשיכו להילחם

ראשי הערים של תל אביב, ירושלים וחיפה פנו ליו"ר הותמ"ל בדרישה לקיים דיון חוזר בתוכנית תמ"ל 3002 לבניית אלפי יחידות דיור בסמוך לבית אליעזר

תוכנית הותמ”ל לבניית אלפי יחידות דיור במזרח בית אליעזר אושרה על ידי מינהל התכנון, למרות התנגדות מצד עיריית חדרה, תושבים וארגונים ירוקים. התוכנית עוררה מחלוקת רבה בשל פגיעתה בטבעת הירוקה האחרונה של העיר ובמסדרון אקולוגי ייחודי.

התוכנית נועדה להרחבת שטחה של חדרה לשטחים פתוחים הנמצאים ממזרח לעיר. היקף התוכנית כפי שהוצע לותמ”ל הינה 6,900 יחידות דיור אולם הוחלט להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור שלא היו חלק מהתוכנית ויש בה כדי להשפיע באופן נרחב על היבטים רבים הקשורים בניהולה של העיר חדרה. בעיריית חדרה הודיעו כי ימשיכו להילחם בערוצים נוספים נגד אישור התוכנית.

נזכיר כי באמצע פברואר, ראש עיריית חדרה, ניר בן חיים, הוציא הועדת התנגדות בתוקף להקמת רובע חדש על שטח של כ-1,600 דונם בשטחי הפרדסים שבין בית אליעזר לחדרה. לאחר שיצא באמצע דיון הוותמ”ל לפני שבועיים מאחר ונחשף שההחלטה התקבלה עוד בטרם החל הדיון, מתייצבים כעת לימינו שורה של ראשי רשויות, חברי מליאת הותמ”ל ונציג משרד החקלאות ומבקשים לקיים דיון חוזר בתוכנית במועצה הארצית.

המצטרפים לדרישתו של ראש עיריית חדרה לדיון חוזר בתוכנית הם: רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב יפו, עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה, משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, רונן מרלי, ראש עיריית נהריה ותמים יאסין, ראש המועצה האזורית זמר. אליהם הצטרף גם נציג משרד החקלאות, יוחאי תירוש.

מגובה בתמיכתם, פנה ניר בן חיים, לרב נתן אלנתן, יו”ר הותמ”ל, בדרישה לכנס את המועצה הארצית לצורך דיון חוזר בתוכנית תמ”ל 3002 בהשתתפותו ונציגי הוועדה המקומית. “בהתאם לסעיף 13א’ לחוק, מצורפות בקשותיהם של חברי הועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים ו/או חברי המועצה הארצית לתכנון ובניה לקיים דיון במועצה הארצית בנושא תמ”ל 3002 נוכח סטייתה מתוכנית המתאר המחוזית”, כתב בן חיים ליו”ר המועצה הארצית לתכנון.

בבקשותיהם, שנשלחו ליו”ר הותמ”ל על ידי ראש עיריית חדרה, טענו כולם כי התוכנית אינה תואמת את אופייה של חדרה וכי היא חורגת מתוכנית המתאר המחוזית. ראשי הרשויות ציינו עוד בפנייתם, כי הוחלט להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור שלא היו חלק מהתוכנית המקורית.

ניר בן חיים (משמאל) רון חולדאי ומשה ליאון. מתייצבים לצד חדרה | צילום יח”צ

לצד ראשי הרשויות, חברי הוועדה, הצטרף כאמור לבקשה גם נציג משרד החקלאות, חבר הותמ”ל, יוחאי תירוש: “תמל/ 3002 מתוכננת על שטחי חקלאות איכותיים ביותר, הכוללים בעיקר פרדסים. שטחים אלו מעובדים מזה עשרות בשנים ומהווים את אחד מהאזורים החקלאיים החשובים שבין מטרופולין ת”א ומטרופולין חיפה. התוכנית שבנדון סוטה מתוכנית המתאר המחוזית ומתוכננת על קרקע בייעוד חקלאי בתוכנית המתאר המחוזית. כמו כן התוכנית אינה תואמת לתוכנית המתאר של חדרה וכאמור, מתפרשת על קרקע חקלאית איכותית ביותר”, הוסיף.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה: “מה שהיה הוא לא שיהיה. לא אאפשר עוד את ההצגה הזו שנקראת ותמ”ל. לצערי הרב נחשפה שיטת עבודה תמוהה ביותר במסגרתה יש מי שדוחף באופן בלתי הגיוני תכנית בלתי הגיונית, שתגרום נזק בלתי הגיוני. על פי החוק, ברגע ששלושה מחברי המועצה הארצית מבקשים להביא תכנית לאישור המועצה, היא לא תופקד, אלא באישורה. בכוונתי לוודא כי הותמ”ל וחבריו יהיו כפופים למערכת החוקים והנהלים בישראל”.

עדכון ראשון: 13 בפברואר 2024 בשעה 10:03

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymousזיגי
Anonymousזיגי
16/03/2024 21:38

רוצים להפוך את המקום לבית שמש לא מספיק חדרה חרדית
מי צריך אותם פה יש ירושלים אלעד ועוד מקומות

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן