Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

חלוקת הכנסות מאזור התעסוקה: הקרב המשפטי העיקש בין בנימינה לאור עקיבא נמשך

חלוקת הכנסות מאזור התעסוקה: הקרב המשפטי העיקש בין בנימינה לאור עקיבא נמשך

בנימינה טוענת כי היא סובלת ממחסור בשטחי תעסוקה והעדר שטחי תעסוקה מניבים | ואולם - גם אור עקיבא סובלת מאותה הבעיה בדיוק

המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה הגישה עתירה מנהלית נגד עיריית אור עקיבא ו-ועדות תכנון שונות.

העתירה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשה על החלטת המועצה הארצית – ועדת משנה לעררים מחודש פברואר, שלפיה הוחלט לדחות את הערר שהגישה בנימינה –  גבעת עדה לתוכנית אזור תעסוקה צפוני של אור עקיבא.

הקרקע עליה חלה התוכנית הינה קרקע שהועברה לתחום השיפוט של אור עקיבא מתחום השיפוט של בנימינה גבעת עדה. בהקשר לזה הוקמה ועדה גיאוגרפית של משרד הפנים שדנה בחלוקת הכנסות בגין אזור התעסוקה בין אור עקיבא, גבעת עדה וג’אסר א-זרקא. נכון למועד העתירה פורסמו המלצות הועדה אך הן טרם אושרו וטרם ניתן צו לחלוקת הכנסות.

מהעתירה עולה כי בנימינה גבעת עדה סובלת ממחסור בשטחי תעסוקה והעדר שטחי תעסוקה מניבים, מה שמייצר קושי ניכר לפעול באיזון תקציבי בהעדר הכנסות משטחי  תעסוקה מניבים (תוך שצוין בעתירה כי כיום המועצה נמצאת בגרעון מצטבר של כ – 9 מיליון שקלים).

על פי המלצות הועדה הגיאוגרפית, כ – 65% מהכנסות יהיו לאור עקיבא, 21% לבנימינה גבעת עדה ו – 14% לגאסר א זרקא.  כשבעבר הועדה המחוזית קבעה במסגרת תוכנית מתאר של אור עקיבא חלוקת הכנסות של 50% לאור עקיבא ו – 50% לבנימינה גבעת עדה.

עוד במרכז העתירה, המחלוקת סביב סוגיית היקף זכויות בנייה במסגרת התוכנית. מועצת בנימינה גבעת עדה דרשה לקבוע שלביות בתוכנית, במסגרת מימוש היקפי זכויות בניה בכדי למנוע מצב  בו היקף זכויות המיועד לשתי רשויות, ומי שיהנה בסוף זאת רק רשות אחת.

“לא הופעל מנגנון הוגן לחלוקת הכנסות בין הרשויות”
בעתירה מועצת בנימינה – גבעת עדה מבקשת לקבוע שלביות לפיה ניתן יהיה לממש בשלב ראשון רק 25% מהיקפי הבניה המוצעים בתוכנית ורק לאחר חתימת צו לחלוקת הכנסות ניתן יהיה לממש את יתרת היקפי הבניה האפשריים.

מועצת בנימינה גבעת עדה טוענת בעתירה שכל מוסדות התכנון פועלים בגדר “מילים לחוד ומעשים לחוד” ולא הפעילו את סמכותם על מנת לדאוג כי יופעל מנגנון של חלוקת הכנסות.

עוד עולה מהעתירה, כי ועדת הערר סברה תחילה שיש להכניס את הוראת השלביות על מנת להבטיח  כי יתקיים מנגנון חלוקת הכנסות, אך בסופו של דבר החליטה שלא להתערב בהחלטת הועדה המחוזית בסוגיה.

ביומה של העתירה, ביקשה המועצה מבית המשפט לקבל את העתירה ולהורות על שורת מהליכים:
1) להחזיר את התוכנית לועדה המחוזית לקביעת שלביות.
2) להחזיר את התוכנית לועדה המחוזית שתפחית או תגביל את זכויות הבניה במסגרת התוכנית המפורט עד למתן צו לחלוקת הכנסות.
3) לחילופין לוודא קיומו של הסדר חלוקת הכנסות (מבלי להכניס ליחסי החלוקה עצמם) בכל דרך אחרת.
הדיון בעתירה נקבע ל – 9 ביולי בפני השופטת תמר נאות פרי.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
המסביר לצרכן
המסביר לצרכן
18/04/2024 14:48

לאף אחת מהטוענות אין זכות על הקרקע . אדמות אזור התעשייה היו שיכות לפרדס חנה שבראשה עמד טמבל שרק ראה מכונות בקזינו בטורקיה . כשנשאל ע״י החברה לפיתוח קיסריה אם הוא מעונין בקרקעות , הטמבל ויתר בקלות והעביר זאת לידיהם . החברה הקיסרית הקימה אזור תעשיה מהיפים בארץ ואז חמורי פרדס חנה הריחו כסף והחלו לרקוע ברגליים לדרוש את הקרקעות חזרה ……. חברת קיסריה הראתה להם רגל חמישית של חמור ונעשה שקט . מאיפוא צצו פתאום בנימינה , אור עקיבא ואוכלי הדגים של ג׳אסר . שופטים ופוסקים יקרים , השאירו את האזור בידי החברה לפיתוח קיסריה שיצרה שם אזור ברמה בינלאומית . כל אחת מדורשות הבעלות תהרוס את המקום כפי שרק הן יודעות . (התובעות אינן יודעות להקים מחסן בשטחן ….. )לזרוק את שלושתן מחדרי המשפט .

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן