Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

יש כבוד: קצינים מחדרה, פרדס חנה-כרכור ואביחיל בין מסיימי קורס חובלים מחזור 141

יש כבוד: קצינים מחדרה, פרדס חנה-כרכור ואביחיל בין מסיימי קורס חובלים מחזור 141

קורס חובלים ידוע בהשתייכותו למסלולי הצמרת של צה"ל ובהיותו קורס יוקרתי, מאתגר ואינטנסיבי. אורכו שנתיים ו-4 חודשים, והוא מקנה לבוגריו תואר אקדמאי, רשיון 'סקיפר', ניסיון פיקוד של 5 שנים ודרגות קצונה. בין המסיימים: בוגרים מהאיזור שמדברים על החוויות

היום (9.9) יתקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141, בסופו יוכשרו 37 צוערים כמפקדים הימיים הבאים של זרוע הים. קורס חובלים ידוע בהשתייכותו למסלולי הצמרת של צה”ל ובהיותו קורס יוקרתי, מאתגר ואינטנסיבי. אורכו שנתיים ו-4 חודשים, והוא מקנה לבוגריו תואר אקדמאי, רשיון ‘סקיפר’, ניסיון פיקוד של 5 שנים ודרגות קצונה.

בין המסיימים נמצאים גם סגן גיא הרשקוביץ מחדרה, סגן אדיר מלול מפרדס חנה-כרכור וסגן תומר וקסלר ממושב אביחיל.

סגן גיא הרשקוביץ, בן 21 מחדרה, בנם של ישראל וסיגל ואח לעמית. הספורט הימי והאהבה לים התחילו אצל גיא עוד מגיל צעיר, כשבשנות התיכון התנדב במועדון השיט הימי של חדרה והדריך חניכים. במסגרת ההתנדבות במועדון יצא גיא לתחרויות ואף זכה במספר פרסים. בזמנו הפנוי הוא אוהב לבלות בים בגלישת גלים, ולנגן בגיטרה.

גיא מספר שתמיד ידע שיתגייס לקורס חובלים. השילוב בין הים, שירות משמעותי ופיקוד היו עבורו שלישייה מנצחת. “כשהגעתי לגיבוש חובלים וקיבלתי נקודת מבט ראשונית על התפקיד, הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בצבא. במהלך הקורס תחושות השייכות והשליחות התגברו אף יותר”.

האחווה והמשפחתיות שמאפיינות את זרוע הים ואת הקורס בפרט, מסייעות בהתמודדות עם הקשיים שחווים הצוערים. “בקורס החברים הם הכל, הם האוזן הקשבת והגב התומך. נוצרים חברויות וקשרים שיחזיקו לעוד המון שנים, וזה ללא ספק אחד מהדברים המדהימים שאני לוקח איתי מהקורס”.

עם סיום הקורס וכששנה חדשה עומדת בפתח, גיא וחבריו בקורס יוצאים לדרך חדשה. “אני מאחל לעצמי ולחברי שנה מלאה במיצוי עצמי ותחושת סיפוק בתפקיד החדש אשר אליו הוכשרנו והתמקצענו זמן רב”, הוא מסכם.

סגן אדיר מלול מפרדס חנה: “רוצה להשפיע ולעזור ללוחמים”

סגן אדיר מלול, בן 21 מפרדס חנה גם בין המסיימים. הוא בנם של אילן ודליה ואח לאוראל. עוד מגיל צעיר, אדיר וחבריו חלקו אהבה ותשוקה גדולה לים. רבים מהם התגייסו לזרוע הים, כשאחד מחבריו הקרובים אף התגייס יחד איתו לקורס החובלים.

החיבור בין הים לפיקוד היווה גורם מרכזי בבחירתו של אדיר להתגייס לקורס. “אני רוצה להשפיע ולעזור ללוחמים שיהיו תחתיי למצות את עצמם, לפרוח ולהנות מהתפקיד לצד ביצועים ברמה גבוהה”, הוא מעיד.

שירות משמעותי היה הדבר הראשון בראשו של אדיר כאשר חשב על השירות הצבאי, והוא מספר שהגיוס לקורס החובלים הגשים את כל שאיפותיו. “להיות חובל עבורי זה לתת ולהשקיע את כל כולך למען ביטחון אזרחי המדינה”, הוא מספר. כעת סיום הקורס עומד בפתח וזוהי תחילתה של דרך חדשה עבור אדיר וחבריו לקורס. “אני מאחל לעצמי ולחברי שנה מלאה במיצוי עצמי ותחושת סיפוק בתפקיד החדש אשר אליו הוכשרנו והתמקצענו זמן רב”, הוא מסכם. “אני סמוך ובטוח שיחד עם חברי הלוחמים בזרוע הים נדאג שהשנה תהיה שקטה ושלווה עבור כולנו”.

סגן תומר וקסלר מאביחיל: “המשפחתיות והאחווה שמנחות את כולנו בקורס”

מסיים נוסף את הקוס הוא סגן תומר וקסלר, בן 22 ממושב אביחיל. הוא בנם של הילל ואתי ואח לקרין גיא ורועי.

לפני גיוסו חלומו היה להיות שחקן ובתיכון למד במגמת תאטרון. “עולם התאטרון הקנה לי כלים רבים להצלחה בקורס כמו ביטחון עצמי ועמידה מול קהל” מספר תומר. לגיבוש חובלים הגיע לאחר המלצת חבר ילדות של אביו, תא”ל במיל’ יוסי לוי שהיה סגן מפקד חיל הים. למרות הקשיים והאתגרים שחווה לאורך הדרך, הוא לא ויתר והיום מסיים את הקורס בגאווה ובתחושת שליחות אדירה. “אני שמח על הזכות שניתנה לי מתוך הבנה כי מוטלת עלי אחריות גדולה”, מספר תומר.

הקשרים והחברויות שנוצרים בקורס הינן מיוחדות וחזקות. לאורך הדרך רצופת האתגרים, הצוערים היוו משענת אחד עבור השני. “המשפחתיות והאחווה שמנחות את כולנו בקורס, העניקו לכל אחד מאיתנו כוחות להמשיך ולא להוריד רגל מהגז, גם אם הדרך קשה ומעייפת”, משתף תומר.

עם סיום הקורס ולקראת תחילתה של שנה עברית חדשה, תומר וחבריו לקורס יוצאים לדרכם החדשה כחובלים בזרוע הים. “אני מאחל לחברי שיהיו אמיצים, יהוו אוזן קשבת ללוחמים ושיצליחו לעשות את השינוי שהם רוצים לראות בעצמם ובסובבים אותם”, הוא מסכם בחיוך.

צילומים: דובר צה”ל

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן