Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ספריית כרכור המחודשת נפתחת אחרי שדרוג רציני – זה מה שתמצאו שם

ספריית כרכור המחודשת נפתחת אחרי שדרוג רציני – זה מה שתמצאו שם

ספריית כרכור המחודשת נפתחה ( 29.1) לאחר שעברה שיפוץ ושדרוג בהשקעה של כחצי מיליון ₪ לרווחת הקוראים והתושבים | מבנה הספרייה הינו מבנה לשימור שנקרא לפני כ- 100 שנים "בית אחוזה" | במהלך השיפוץ נשמר צביון המבנה ואף נשמר המרתף ששימש כחדר מעצר.

נפתחה ספריית כרכור המחודשת: ספריית כרכור היא ספרייה מיוחדת במינה במבנה לשימור, ובעבודות השיפוץ שנעשו, הייתה הקפדה על שמירת המבנה וצביונו , כפי שהיה בראשית דרכו, לפני כמאה שנה, כחלק מכך נשמר הריצוף המקורי של המבנה וכלל קווי המבנה.

בעברו של המבנה, לפני כ- 100 שנים, נקרא המקום “בית אחוזה”, ביתם של חברי אחוזת לונדון, שעלו להתיישב בכרכור ועד שסיימו לבנות את ביתם התגוררו בו. בית אחוזה הפך למבנה הציבורי הראשון של כרכור, והיה בעל שימושים רבים ומגוונים – בית ספר, גן ילדים, מקום מפגש לוועד המושבה, בית כנסת, מרפאה, משרד המושבה, דואר, תחנת משטרה ואפילו, חדר מעצר שנשמר כחלק מהשיפוץ בצורה מלאה.

עם השנים לאחר שיפוצו, הפך המבנה לספריה ציבורית, שמשמשת את תושבי כרכור והסביבה עד היום. בספריית כרכור המחודשת השקיעה המועצה ומשרד התרבות והספורט בשנה האחרונה כ-500,000 ₪ בשדרוג התשתיות והמרחב הפנימי של הספרייה, לרווחת הקוראים והתושבים. הושקעה מחשבה רבה בניצול כל מטר וכל פינה, תוך שמירה קפדנית על המבנה, בביצועה של האדריכלית קינגה קודור.

ספריית כרכור פועלת כיום כחלק מרשת ספריות במושבה, הכוללת שלוש ספריות, שכולן תחת אגף החינוך. ספריות המושבה מהוות סלון קהילתי-תרבותי, חם ומזמין, לרווחת כל  תושבי המושבה והסביבה. בכל הספריות יש פינות ישיבה מפנקות, מרחבי קריאה, לימוד והעשרה, אינטרנט אלחוטי, מחשבים ושירותי השאלת ספרים, כולל ספרים דיגיטליים, לכל תושבי המושבה.

אתר ספריות פרדס חנה כרכור מאפשר כיום שירותים מקוונים רבים, כולל גישה מקוונת למנוי אישי, חיפוש ואיתור ספרים בקטלוג הספריות האינטרנטי שלנו (שכולל כ-120,000 ספרים), הזמנת ספרים ועוד שירותים למנויים שניתנים באופן מקוון.

בכל שנה משתתפים אלפים באירועי תרבות ופעילויות שהספריות מקיימות –  כולל הרצאות ומפגשי ספרות ושירה, סדנאות כתיבה, קומיקס, מועדוני קריאה, אירועי שבוע הספר ועוד, לגילאים השונים – ילדים, נוער ובוגרים.

צילום: דוברות המועצה פרדס חנה-כרכור
ספריית כרכור המחודשת – דוברות המועצה

מנהלת ספריות פרדס חנה כרכור, אורלי אבני: ” אחרי חודשים, בשעה טובה נפתחה ספריית כרכור המחודשת! תודה לקהל היקר, לחברי הנהלת המועצה, למנהלים ועובדי רשות,  שבאו להשתתף בטקס חניכת הספרייה וקביעת המזוזה. ספריית כרכור היא ספרייה מיוחדת במינה, ספריית בוטיק. היא נמצאת במבנה לשימור, ובעבודות השיפוץ שנעשו, הייתה הקפדה על שמירת המבנה, כפי שהיה בראשית דרכו, לפני כמאה שנה.  זה המקום להודות לכל מי שראו את הצורך, שתמכו, תרמו ממרצם והיו שותפים לשדרוג ספריית כרכור ולהבאתה עד הלום. מוזמנים להגיע ולבקר בספרייה המחודשת, ברחוב המייסדים 67, פרטים ושעות פעילות באתר הספריות”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן