Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

מכת הברחשים באור עקיבא מתגברת | תושבים באור ים מבקשים פתרון מהעירייה; תושב מציע מלכודת פרקטית

תושבי שכונת אור ים ממשיכים לסבול ממכת ברחשים חמורה לטענתם, ומתלוננים על העדר טיפול יסודי מצד העירייה. התושבים מבקשים מהעירייה לנקוט בפעולות דחופות כדי להתמודד עם הנגע.

אחד התושבים, שמתגורר בשכונה מאז האכלוס הראשון, טוען כי מקור הברחשים הוא תחזוקה לקויה של פחי האשפה המוטמנים בשכונה. לדבריו, יש צורך לנקות ולשטוף את הפחים באופן שבועי, דבר שאינו מתבצע כנדרש על ידי העירייה.

תושב אחר מציין כי בסיור שערך באזור אור ים סנטר, הבחין בביצה ענקית שככל הנראה מהווה את מקור היתושים והברחשים העיקרי. בנוסף, לדבריו, בכל פעם שזורקים פסולת, “יוצאת משם כמות מטורפת של ברחשים”.

בתגובה נוספת, אחד התושבים חילק טיפים לטיפול ביתושים ובברחשים במשך שנים ארוכות, הכוללים שימוש ברשתות צפופות ותקינות, מלכודות חשמליות עם פיתיונות מתאימים כמו אוכל או פח אשפה קטן ליד. לדבריו:
– השתמשו ברשתות באיכות טובה וצפופה מאוד
– בחושך בבית רק מכשיר הקטלן צריך לפעול
– הצבה ליד הקטלן קערת פיתיון זבל שהברחשים יימשכו אליו
– לדאוג שהאלקטרודות מכוונות לכיוון הפיתיון – הברחשים נמשכים לאור וברגע שהם קרובים לרשת החשמלית הם נשרפים
– רצוי שהאזור ליד הקטלן לא יהיה מאורר – כמה שיותר חם ומסריח הם יימשכו לקטלן
– ממליץ לשים את הפח אשפה פתוח ובקרבת הקטלן

שכונת אור ים באור עקיבא | צילום: מגדלור ניוז קליק

תושבים אחרים קראו לעירייה להתגייס לפעולה מיידית ולמצוא פתרונות יסודיים, תוך הצבת פקחים שיטפלו גם בצואת כלבים שעלולה לתרום להתרבות הברחשים. הם מבקרים את העירייה על חוסר תפקוד וזריקת האחריות מעליה בנושא.

מעיריית אור עקיבא נמסר לאחרונה בנושא: “עיריית אור עקיבא ערכה לאחרונה ניתור במקומות “מועדים לפורענות” ברחבי העיר ובכללם גם בשכונת אור ים. במסגרת בדיקת מדביר מקצועי, בוצעו סיורים ובדיקות בפארק הנחל בשכונה וכן בנחל עדה העובר בתחומי העיר, על מנת לנסות לאתר מקורות עם מים עומדים ודגירת יתושים. בסיום הבדיקה נודע כי אין מקורות מים עומדים שכאלה.

“חשוב להדגיש כי נושא היתושים הוא תופעה אזורית ממנה סובלות רשויות נוספות בסביבתנו. כאמור, בכל הנוגע לתחום שיפוטה של אור עקיבא, אין נכון לעכשיו ממצאים חריגים. התושבים מתבקשים לייבש מקורות מים עומדים בגינתם על מנת לסייע במניעת התרבות יתושים. כמו כן, במידה ותושבים נתקלים במקור מים עומדים בעייתי במרחב הציבורי, הם מתבקשים לעדכן במיידית את מרכז השירות לתושב – 2106* “.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
11/05/2024 23:44

אני אעזור לכם. מזג אויר כזה… הזבובונים בוקעים ומתעוררים לחיים.
קחו בקבוק של ליטר מים. תשפכו חצי. וחצי תמלאו עם חומץ רגיל סינטטי.
תשפכו או רססו את הפחים. וזהו. הם יברחו

דילוג לתוכן