מגזין שישי || רגע לפני הסגר השני: כך הפכו היערות והשדות ביישובי אזור חדרה למפלט לילדים ומשפחות

בשבועות האחרונים הפכו השטחים הציבוריים, פינות הטבע, השדות והיערות בחדרה, בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא, זכרון יעקב ופרדס חנה-כרכור וביישובים שמסביבם, למתחמי פעילות שחוזרים לעדנתם. הנה 5 המלצות למקומות שהכי קל בהם לשמור על הנחיות "התו הסגול"

הימים ימי הקיץ החם והמהביל, אך ריחות הסתיו נישאים באוויר. החצבים צצים ועולים מעלה מעלה, ושנת הקורונה המסתיימת, לקראת ראש השנה תשפ"א והסגר השני הממשמש ובא (בהתאם להחלטת הממשלה הצפויה בשבוע הבא, כמובן), הפכו את השטחים הציבוריים, פינות הטבע, השדות והיערות בחדרה, בנימינה-גבעת עדה, אור עקיבא, זכרון יעקב ופרדס חנה-כרכור וביישובים שמסביבם, למתחמי הפעילות שחוזרים לעדנה.

העובדה שהמקומות הסגורים הפכו לכאלה שמומלץ להגביל את השהייה בהם ולהפחית את ההימצאות בהם, הפכה את מרחבי הטבע כאידיאליים לתקופת הקורונה (אנחנו חושבים שמומלץ תמיד לטייל, כן?), ומאפשרים בילוי באוויר הפתוח, לצד שמירה מיטבית על הנחיות "התו הסגול" וההתקהלויות. ליקטנו את חמשת היערות והשדות שהפכו בחודשים האחרונים למוקד תיירותי של תושבי האזור.

שמורת לנגה זכרון יעקב

חורשת עצים עבותה בלב זכרון יעקב, שמציעה שבילים בין עצים נטועים והרבה ירוק. בחורף ובאביב, תמצאו כאן סוגים מרשימים של ציפורים, ופריחה ארץ ישראלית מרשימה. שדרת העצים ניטעה בידי בני הזוג לנגה אחרי מלחמת העולם הראשונה, ובתוכה חצר הכרמל, הלא הוא "בית לנגה" – מבנה מפואר ומבודד שחזיתו הצפונית של המבנה היא המרשימה ביותר. המבנה הוקם בידי בני הזוג גיטה ומיכאל לנגה בשנת 1912. סיפורה של משפחת לנגה הוא אחד הסיפורים הטראגיים של זכרון יעקב. אחרי שנים ארוכות של הזנחה, שוקם המתחם וכיום פועל בו קמפוס של האוניברסיטה הפתוחה.

>> רחוב הברושים זכרון יעקב.

שמורת לנגה. צילומים: באדיבות גיל מלכה

יער נחל עדה אור עקיבא

מזרחית לצומת אור עקיבא, כשברקע קניון "מקס" אורות, ניתן להיכנס לפינת טבע שמורה לצד נחל עדה החולף באזור, ולטייל סמוך למימי הנחל ובין עצי האקלפיטוס המרשימים. מרבית השטח מוצל, ילדים ישמחו להשתובב ולחקור את הטבע מסביבם, ומבוגרים יוכלו למצוא בו פיסת מרגוע עם שקט המלווה בציוצי ציפורים. השטחים הסמוכים הם חקלאיים, ובמהלך השנים גודלו במקום אבוקדו, עצי פרי נוספים וכן הוצבו כוורות דבורים לייצור דבש.

>> בצומת אור עקיבא פונים מזרחה וחונים ליד עצי האקליפטוס. נכנסים בשביל. 

חירבת מלח

פנינת טבע נוספת באור עקיבא נמצאת בצפון העיר, על גבול אזור התעשייה כשברקע בתי המושב בית חנניה והכפר ג'סר א-זרקא. במרבית ימות השנה, האלמנט הבולט כאן הוא מחצבות כורכר קדומות וציוריות, מהן כפי הנראה נחצבו אבני בניין לעיר קיסריה העתיקה. בסתיו, אך גם בחורף ובאביב, עוטות המחצבות פריחה צבעונית – ריכוזי פריחה נאים של סתוונית היורה, נרקיס סתווי ומאוחר יותר רקפת מצויה, נורית אסיה ועוד. עכשיו החצבים צצים כאן ולכם נותר רק לקלוט אותם, להתקרב ולהתפעם מיופיים הרם.

>> מגיעים דרך רחוב הזית, חונים בסופו, והולכים בשביל החולי צפונה. 

היער הנדיב ושדות בנימינה

"היער הנדיב" החל כמיזם שמטרתו להקים יער מאכל קהילתי בבנימינה. המיזם עוסק בפיתוח אקולוגי קהילתי של רצועת שטח ציבורי פתוח הנמצאת בלב המושבה. ביער נוצר מודל בר קיימא הניתן לשכפול שבו הקהילה הסמוכה לשטח עושה בו שימוש להעצמת הקהילה, להעשרת המגוון הביולוגי וליצירת אזור של טבע עירוני. טיול בתוך היער המיוחד הזה, מלבד היותו קסום שכזה, מאפשר היכרות עם מגוון של צמחים, עצים וחומרים טבעיים. בכניסה ליער תמצאו ספרייה קהילתית המאפשרת קריאת ספרים והחזרתם לאותו המקום בסיום.

כאשר תתקדמו מערבה בתוככי היער, תתחברו לשדות בנימינה, הגובלים עם מסילת הרכבת והנוף הכרמלי של כתף הכרמל. חצבים החלו להאמיר כאן ובדרך סביר להניח שתפגשו בהולכים עם כלביהם, או בתלמידי בתי ספר שעוצרים כאן לפעילות כיתתית או חברית של אחר הצהריים.

>> רחוב חרצית בבנימינה, מערבית למעבר המסילה התת קרקעי במושבה.

ואדי פרדס חנה

ואדי האורנים בפרדס חנה הוא נכס תרבותי ומושבתי עתיר שנים. הוא מהווה שנים נכס טבעי לתושבי ואורחי המושבה. מגרש פטאנק משמש את המבוגרים במקום, לאחרונה הוצבה פינת החלפות ובה ספרים וחפצים שניתן לקחת ולשים חפץ או ספר אחר במקום,  זאת לצד גשרים שחולפים מעל הנחל הזורם בימי החורף, עצים מצילים, והרבה מאוד רוגע ותחושה נעימה שכזו שמלווה את הביקור במקום.

>> רחוב האורנים פרדס חנה-כרכור.

צילומים: גיל מלכה, איתי טטרו, לירן טטרו 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן