Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

30 לפטירתו של עוזיהו אברמוב ז”ל מאור עקיבא: “דחף נערים ללמוד והציל אותם מעולם הפשע”

30 לפטירתו של עוזיהו אברמוב ז”ל מאור עקיבא: “דחף נערים ללמוד והציל אותם מעולם הפשע”

עוזיהו ז"ל הוא אביו של רוברט אברמוב שיבדל"א, פעיל ציבור, מי שכיהן בעבר כסגן ראש העיר ומשמש כיו"ר עמותת סטמאגי ישראל * רוברט: "כשהגענו לארץ, בניגוד לכל האחרים, אבא הבין שהדבר הכי חשוב – הוא ללמוד ולהתפתח. שוחח עם הורים, הסביר להם את החשיבות של הלמידה"

בחודש שעבר הלך לעולמו עוזיהו (איזיאגו) אברמוב ז”ל, תושב אור עקיבא שעלה לישראל בשנת 1978 ישירות ליישוב הוותיק, לאחר שהיהודים הראשונים שהגיעו מהקווקז לאור עקיבא עשו זאת כשנתיים-שלוש קודם לכן.

No photo description available.עוזיהו ז”ל הוא אביו של רוברט אברמוב (בתמונה הקטנה) שיבדל”א, פעיל ציבור, מי שכיהן בעבר כסגן ראש העיר ומשמש כיו”ר עמותת סטמאגי ישראל. העמותה פועלת למען יהדות קווקז, היהודים ההרריים, בישראל ובעולם ומעודדת יוצרים בתחומי המורשת, השירה, הספרות, המחול, התיאטרון, הדת, המנהגים והתרבות באופן כללי של יהודי קווקז.

השבוע, צוין יום ה-30 לפטירתו של האב, עוזיהו ז”ל. “אבא היה איש ציבור מיוחד. עוד לפני שידע את השפה העברית, מאוד דאג לקידום הלימודים שלנו, ילדיו ומשפחתו”, מספר רוברט.

“אור עקיבא היתה שונה כשעלינו ארצה ב-1978. אבא שלי הגיע ממשפחה שבה הלימודים, גם בגולה, היו מאוד חשובים. היתה לו ילדות מאוד קשה, היה אוטו-דידקט, בעל תעודות בקווקז ברמה של הנדסאי בישראל.

“כשהגענו לארץ, בניגוד לכל האחרים, אבא הבין שהדבר הכי חשוב – הוא ללמוד ולהתפתח. השקיע בנו והיה מגיע לבתי הספר לא מעט, היה מאוד מעורב ברמה האישית שלי”.

אברמוב מספר כי אביו היה משכנע הורי חבריו להתעקש שלא ינשרו מהלימודים. “הוא היה משוחח עם הורים, מסביר להם את החשיבות של הלמידה, שיקנו להם ספרים ואנציקלופדיות. הוא הפך להיות למנהיג שהוביל את הפן הלימודי”.

אברמוב האב היה פעיל בבית הכנסת הקווקזי בשכונת קנדי. רוברט מספר כי הוא דאג להביא רב שיהיה מי שיתווה את דרך בית הכנסת וכן דאג לשיפוצו.

// עוזיהו ז”ל. צילום: פרטי, מהאלבום המשפחתי

בניחום האבלים, מספר רוברט, הגיעו רבים מתושבי העיר וגם מחוצה לה. “ראש המועצה לשעבר ועו”ד שלום שבתאי סיפר שבדיוק כשהגענו לארץ, אבא היה יו”ר ועד ההורים של בית ספר שרת. זה משהו שלא ידעתי עליו. רוב הלומדים בבית ספר שרת היו עולים, גם עולים מצפון אפריקה, היה מגוון של הכל. הוא נלחם כדי שיהיו תנאים טובים בבית הספר, היה לוחם למען הציבור. בזכות הפעילות שלו שופרו התנאים במוסד החינוכי ובמוסדות חינוכיים בכלל אור עקיבא.

“מנהיגי העיר בעבר ובהווה סיפרו לי על הצד הזה של אבא. הגיעו לנחם גם חבר’ה צעירים שבזמנו דחף אותם, שכנע את ההורים שהילדים ילמדו. היום הם בעלי משפחות, עובדים ומפרנסים. היו פסע מהפשע והוא הציל אותם”.

רוברט הבן הוא בוגר בית הספר כצנלסון שטיינברג. “היה רגע מרגש כאשר הגיע מנהל הפנימייה, דוד וייזלמן. הוא סיפר שיש לו מעל 2,500 בוגרים בכל הארץ והוא הגיע לנחם כדי לכבד את אבא. הביקור שלו ביטא עד כמה אבא היה מוערך”.

עוזיהו ז”ל עבד בעברו במפעלי אליאנס חדרה. התאלמן לפני כ-16 שנים מרעייתו ונפטר בגיל 80.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן