Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

סיכום אוקטובר 2020 במגדלור ניוז השרון הצפוני || סיום עונת הרחצה; שריפות חורש והפסקת חשמל אזורית ונרחבת

יום ההליכה והניקיון הבינלאומי בחופי הים: עשרות השתתפו בניקיון החופים בחדרה, קיסריה וחוף הכרמל

31.10 || עשרות תושבים מהאזור השתתפו בסוף השבוע ביום ההליכה והניקיון בחופים. מחלקת הספורט של אגף אתוס בעיריית חדרה בשיתוף פעולה עם אגף הרווחה ציינה את יום ההליכה הבין לאומי וניקיון החופים בחוף גבעת אולגה, ביחד עם אזרחים ותיקים וילדי מחלקות הנוער. גם תנועות הנוער הצטרפו לניקיון החופים ועמותת אקו אושן בשיתוף פעולה עם המועדון הימי ועיריית חדרה. בני נוער מהעיר חריש ניקו גם הם את חוף אולגה, וניקיון נוסף התרחש גם בחוף האקוודוקט (קשתות) בקיסריה וחופים בחוף הכרמל. מרשות הטבע והגנים סיפרו כי כ-100 אלף מטיילים פקדו השבת את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. כ-1,800 לנים בחרו ללון בחניוני הלילה תחת כיפת השמים. ביום שישי ציבור המטיילים הצטרף למבצע ניקיון החופים הגדול. בין האתרים הבולטים:  ירקון תל אפק עם כ 3800 מטיילים, אשקלון עם כ 3700 מטיילים, עין גדי ובניאס עם כ 2200 מטיילים בכל אחד מהאתרים וקיסריה עם כ 2800 מטיילים. שאול גולדשטיין מנכ״ל רשות הטבע והגנים: מבצע הניקיון הוא חלק משינוי התודעה שאין מי שינקה אחרינו. אני שמח שאלפי אנשים הגיעו לנקות את חופי הים המטרה שלנו להוביל לשינוי תודעה במטרה שיחד נשמור על הטבע, על חיות הבר וערכי הטבע ונהפוך את הארץ שלנו לנקייה״. בתמונות: שמורת דור הבונים ניקיון חופים והחוף בחדרה. צילומים: רינת רוסו רשות הטבע והגנים, עיריית חדרה


בלילה החולף: חושך ברחובות ובבתים בערים ויישובים – גם באזור חדרה

30.10 || בשל תקלה ביחידות יצור של חברת החשמל, התרחשו בשעות הלילה הפסקות חשמל ביישובים וערים רבים ברחבי ישראל. בחדרה ובאור עקיבא דווח על ידי תושבים על הפסקת חשמל בבתים וברחובות, בין היתר בשכונת אורות, ברחוב דוד המלך באור עקיבא. בשעה 1:00 בלילה לערך פרסמה חברת החשמל הודעה כי “תוך כ-15 דק המערכת תתייצב והאספקה תוחזר. עמכם הסליחה, לילה טוב”. הבוקר פרסמה החברה התייחסות מורחבת יותר להפסקת חשמל: “הלילה, בשל ארוע חולף ברשת ההולכה בדרום הארץ, נפסקה תחנת כח פרטית באר טוביה  ובתגובת שרשרת נפסקו יחידות ייצור בתחנות הכוח דליה (פרטית). ויחידה בגזר של חברת החשמל. חד משמעית לא מדובר באירוע סייבר. כמו בכל אירוע חריג חברת החשמל בודקת את המקרה ותבצע תחקור. נציין, כי המערכת התאוששה מהר ותוך כ 40 דקות חזרה אספקת החשמל כסדרה. ככלל, מערכת החשמל, בתגובה אוטומאטית של הגנה, עושה הפסקות יזומות “השלות עומס” על מנת למנוע הפסקות רחבות יותר. כשהיא מתייצבת נכנסות יחידות גיבוי לאלה שנפלו וכך היה גם הפעם”.


בן 60 נפגע מרכב בצומת ברקאי – מצבו בינוני

25.10 || צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני להולך רגל כבן 60 שנפגע מרכב בצומת ברקאי. ממד”א נמסר: “בשעה 17:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על הולך רגל שנפגע מרכב בכביש 6353 סמוך לצומת חריש. חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי”ח הלל יפה את הולך הרגל, גבר בן 60 במצב בינוני עם חבלות בראש ובגפיים ואת נהג הרכב במצב קל”. נחמן ארוש חובש איחוד הצלה שהעניק לו סיוע ראשוני מסר: “מדובר בהולך רגל שנפגע מרכב. הענקנו לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשהוא סובל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון. כמו כן הענקנו סיוע ראשוני לנהג הרכב שפונה לבית החולים במצב קל”.


שריפת חורש גדולה פרצה בצמוד לכביש 65, סמוך למחצבות ורד בואדי ערה

25.10, 12:47 || מכבאות מחוז חוף נמסר בצהריים (25.10) כי זוהתה שריפה שנעה מברטעה לכיוון צפון – כבר קרע, כביש 65. צוותים רבים בדרך למקום + סיוע מתחנת חיפה, כמו כן 4 מטוסים הוזנקו למקום.  הכוחות נערכים להגנת הישוב ולתקיפת חזית האש.  האירוע בפיקוד מת”ח חדרה, טפסר משנה יוסי דקלו.


המשטרה פיזרה מעל 100 משתתפים במסיבת כלה בג’סר א-זרקא 

18.10, 16:07 || המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה: המשטרה חשפה אמש בג’סר א זרקא, “מסיבת כלה” רבת משתתפים שנערכה בניגוד להנחיות משרד הבריאות.

שוטרי תחנת זכרון יעקב הגיעו אמש לג’סר א זרקא עם קבלת דיווח על אירוע “ערב כלה” רב משתתפים המתקיים בחצר הבית במקום. בתוך כך, השוטרים שהגיעו לאירוע הבחינו במעל 100 משתתפים שהפרו את הנחיות הסגר ולאחר שיחה והידברות עם אביה של הכלה, האורחים התפזרו לביתם.

הבוקר זומנו הכלה והתקליטן לנקודת המשטרה בכפר ונרשם לכל אחד מהם דו”ח ע”ס 5000 ₪ בגין הפרות הנחיות הסגר. מהמשטרה נמסר: “נשמעים להנחיות – מצילים חיים: המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל”.


המשטרה פתחה בחקירת אירוע ירי במחלף באקה בכביש 6

17.9, 11:11 || המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח לפני כמחצית השעה בדבר אירוע ירי במחלף באקה בכביש 6, במסגרתו בוצע ירי מרכב חולף לעבר רכב אחר שחלף במקום.

עפ”י גורמי רפואה כתוצאה מהירי נפצע תושב באקה אל גרביה בן 26 באורח בינוני ופונה אל המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה.

כוחות משטרה סורקים אחר הרכב המעורב שנמלט מהמקום לצד איסוף ממצאי הזירה ע”י חוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, לבחינת הרקע והנסיבות.


סיום עונת הרחצה: 32 מקרי טביעה למוות אירעו בעונה הנוכחית תש”ף – 2020

15.10, 20:04 || עונת הרחצה המקוצצת עקב משבר הקורונה – תסתיים ביום שבת הקרוב – 17.10.2020. רוב מקרי הטביעה במהלך העונה אירעו בחופים שאינם מוכרזים ובחופים בהם הרחצה אסורה. חלקם אירעו גם בחופים מוכרזים, אך מחוץ לשעות פעילות המצילים, בעת רחצה לילית ורחצה שלא בעונה.

בעונת הרחצה הזו חלה עלייה במספר הטובעים ונכון לעכשיו מדובר ב- 32 מקרי טביעה למוות. זאת לעומת שנת 2019 שבמהלכה טבעו למוות 27 בני אדם, ב 2018 עמד מספר הטביעות למוות על 29 בני אדם, בשנת 2017 טבעו למוות 30 בני אדם, ובשנת 2016 מספר הטביעות היה בשיאו – 43.

הנתונים הסטטיסטיים על מקרי הטביעה העונה: 88% מהם בחופים שאין בהם שירות הצלה ומעבר לשעות הפעילות. 91% בים התיכון, 9% בים כנרת ( בים המלח וים סוף לא היו טביעות). 12.5% ילדים עד גיל 18, 87.5% מעל גיל 18. 87.5% מתוכם היו גברים ו- 12.5% נשים. כמו כן, 19 בני אדם שהם כ- 60% ממספר הטובעים טבעו בחופי הים בשעות החשיכה. שר הפנים דרעי אמר: “כולי תקווה שבעונה הבאה אזרחי ישראל ישובו לרחוץ בים, והפעם ללא מגבלות”.


עומס תנועה כבד מאוד בעקבות שיירת מכוניות ממחאת “הדגלים השחורים” על כביש החוף ליד אור עקיבא

14.10, 12:38 || מחאת הדגלים השחורים הגיעה בשעה האחרונה לאזור אור עקיבא ויוצרת עומסי תנועה כבדים בכביש החוף: לפני זמן קצר דווח על שיירת המכוניות שנוסעת במהירות איטית על כביש החוף, סמוך למחלף אור עקיבא. בין מחלף זכרון יעקב ומחלף אולגה נרשם עומס תנועה כבד במיוחד.

שיירת המכוניות נוסעת עם דגמי צוללות ומוחה כנגד התנהלות הממשלה, ובדרישה כי תיפתח חקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בפרשת הצוללות.

// צילומים: נתיבי ישראל, קבוצת “הדגלים השחורים” בפייסבוק


בעקבות פציעות וקטיעת אצבע, משרד הכלכלה באזהרה להורים: הרחיקו ילדים מקרבת מאווררים

5.10, 21:05 || לאור דיווחים שהתקבלו לאחרונה על פציעות ילדים ממאווררים, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, יוצא בקריאת אזהרה לציבור ההורים: “מנעו גישה של ילדים למאווררים ככלל, ולחלקים המסתובבים בהם בפרט”.

בתקופת חגי תשרי ניכר שימוש מוגבר במאווררים במיוחד בחלל הסוכה. הסקרנות הטבעית של הילדים קטנים מביאה אותם “לחקור” את המאוורר ולנסות להגיע לחלקים המסתובבים בו. חדירת האצבעות דרך הרשת, שאמורה למנוע מגע עם הלהבים המסתובבים של המאוורר, יכולה לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות.

צפו: גם הערב – מחאות והפגנות במוקדים ברחבי איזור חדרה [וידאו]

ההפגנות – גם השבוע: בחדרה, קדימה, בנימינה, קיסריה ועוד מפגינים הערב כנגד התנהלות הממשלה באיזור. מהדגלים השחורים נמסר כי “זהו ערב היסטורי שמקרב אותנו להחלפת נתניהו. לישראלים ולישראליות שיצאו בכל המדינה מגיעה הנהגה שעובדת עבורם. מדינת ישראל נמצאת בסגר שנועד לעצור את ההפגנות לא את הקורונה. מגיפה של שנאה והסתה מפלחת את ישראל והתרופה היא החלפת ראש הממשלה. ביום שני יש אי- אמון, היום העם הצביע אי אמון, כדאי שגם הכנסת תעשה זאת”. צילומים: רץ ברשת


מאות בני אדם הולכים בצעדת מחאה לבלפור: עברו בפארק האיקליפטוס באור עקיבא ובגשר אולגה בחדרה

3.10, 12:30 || מאות בני אדם החלו ביום שישי בצעדה ספורטיבית מצפון הארץ לירושלים, במסגרת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותוך ניצול הפרצה במגבלות הסגר, המאפשרות יציאה מתחום הקילומטר לצורך קיום פעילות ספורט יחידני. הם יצאו אתמול מעמק יזרעאל וחלפו באור עקיבא (פארק האקליפטוס) וכן בחדרה ו-M הדרך. “הצטרפתי לצעדת המחאה. עשינו אתמול הפסקה באור עקיבא והמשכנו עד חדרה”, אמר אחד מהם. “יש כ100 איש שצעדו מבת שלמה ולכל הדרך מצטרפים עוד אנשים. הבור כבר היינו מעל 200 איש שצועדים בצעדת המחאה לבלפור”. צילום: אנשי המחאה


אישום: תושב השטחים הגיע לחריש, פרץ לרכב וניסה לגנוב אותו

24.9, 15:53 || חטיבת התביעות של המשטרה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד תושב איו”ש בחשד לניסיון גניבת רכב בחריש.  המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח לפני כשבוע על חשוד אשר ניסה לגנוב כלי רכב בישוב חריש. השוטרים שהגיעו תוך דקות ספורות זיהו כי הנאשם, תושב איו”ש בן 20, שבר את החלון וניסה להניע את הרכב בו ישב ולאחר שנכשל בניסיונו נמלט מהרכב. לאחר מרדף רגלי קצר, עצרו השוטרים את הנאשם והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה בעירון. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר כאמור הוגש נגדו כתב אישום בבימ”ש חדרה על ידי חטיבת התביעות של משטרת ישראל בגין המיוחס לו.


חשד: נער בן 17 מואדי ערה דקר את אחותו הקטנה בגלל שלא היה מרוצה מהתנהגותה

9.9, 9:10 || המשטרה עצרה השבוע קטין בן 17 תושב כפר קרע בחשד שדקר את אחותו הקטינה בשל אי שביעות רצונו מהתנהלותה. המשטרה פתחה הבוקר בחקירה עם קבלת דיווח בדבר חשד כי תושבת כפר קרע בת 16 נדקרה בביתה בידי אחיה. עפ”י גורמי רפואה, הקטינה פונתה לקבלת טיפול במצב קל – בינוני אל המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה. שוטרי תחנת עירון שהגיעו למקום עצרו את האח בן 17 בחשד לדקירת אחותו ובתום חקירתו הוא נכלא, והובא לבית המשפט בחדרה להארכת מעצר.


מחאות הדגלים השחורים בקיסריה והאיזור מתקיימות גם הערב (מוצ”ש) – צפו בוידאו

5.9, 20:05 || הפגנות הדגלים השחורים נגד השלטון, מתקיימת גם במוצ”ש הנוכחי בקיסריה ובאזור. הפגנות מוקדמות יותר היו בצומת בנימינה ובצומת כרכור. אל כיכר קיסריה הגיעו כמה מאות אנשים, והם עורכים צעדה אל מעונו הפרטי של ראש הממשלה. במקום ישנה במה עם נואמים כמידי שבוע. צפו בוידאו מקיסריה (צילום: רץ ברשת, לפי סעיף 27א’ לזכויות יוצרים):

ממחר (ראשון): חניון איקאה נתניה, בתשלום; העירייה מסבירה מדוע

5.9, 20:48 || עיריית נתניה תחל מיום ראשון הקרוב לגבות תשלום עבור החניה בחניון איקאה. החניון, שאינו בבעלות ענקית הריהוט השוודית אלא בבעלות העירייה, פעל בחינם בכל 20 השנים האחרונות מאז פתחה איקאה את החנות הראשונה שלה בישראל באזור התעשיה פולג בעיר. בשלב זה התשלום של 5 שקלים לשעה ייגבה לאחר 3 שעות חניה, מה שלא צפוי להוות פגיעה עבור מרבית לקוחות החנות.

בעיריית נתניה מוסרים כי “העירייה קיבלה תלונות מבעלי עסקים אודות מצוקת חנייה באזור זה. מבדיקה שערכנו עלה כי המקום הפך לחניון להעמדת כלי רכב למכירה. כמו כן, בשל הקירבה לתחנת הרכבת, נהגו עובדים רבים להחנות במקום את כלי הרכב שלהם שעות רבות וימים ארוכים עד לחזרתם מהעבודה, מה שמנע תחלופה מאוזנת של כלי הרכב.

“במטרה לפתור את מצוקת החנייה ולאפשר תחלופת כלי רכב, הוחלט על גבייה סמלית של דמי חנייה, במסגרתן ניתנו 3 שעות ראשונות כחניית חינם, ומשעה רביעית ואילך, ייגבו דמי חנייה של 5 שקלים. כמו כן, ניתנה אפשרות לרכישת מינויים במחיר סמלי. יש לציין כי עד כה הוגשו עשרות בקשות לרכישת מינוי לחניון במקום”.

חניון איקאה בנתניה, מהאוויר || צילום: מתוך ויקיפדיה

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן