מורה בפרדס חנה-כרכור לתלמידים: "יש מחלוקות מי רצח את רבין"; אבא לתלמיד: "היא לא יכולה להמשיך ללמד"

ההתבטאות והסערה: הורים בפרדס חנה-כרכור נדהמו לשמוע לדבריהם את המורה המחליפה בשיעור זום לילדי כיתה ד', אומרת כי "יש קונספירציה ולא ברור מי רצח את רבין" || אחד ההורים שהיה בזום ל'מגדלור ניוז': "מורה לא יכולה לדבר ככה בשיעור לתלמידים. אין פה שאלה של דעה על מי רצח את רבין" || משרד החינוך: היא תועבר מתפקידה

סערה בפרדס חנה-כרכור: ימים אחדים לפני ציון היום ה-25 שנה לרצח רבין, חשפו הורים כי מורה מחליפה מבית הספר 'מעיינות' בכרכור, אמרה אתמול (ה') לטענתם במהלך שיעור זום לתלמידי כיתה ד' כי "לא בטוח שיגאל עמיר רצח את רבין. יש קונספירציה וחוקרים את זה". ההורים הזועמים פנו למנהלת בית הספר ומשרד החינוך, שהודיעו כי עוזרת ההוראה תוחלף ולא תמשיך בבית הספר.

ההורים היו עם ילדיהם בכיתה ד' בבית הספר, בשיעור זום בנושא תרבות ישראל ואז התרחשה התקרית, אותה רואים ההורים בחומרה רבה. "אחד ההורים כתב פתאום בקבוצה שלנו – 'יכול היות ששמעתי שהמורה לתרבות ישראל אומרת ש'לא בטוח שמישהו רצח את רבין?'", אמר ל'מגדלור ניוז' אחד האבות שהיה בזום. "ההורים התחילו להיכנס לאיזור ואחת האימהות כתבה: 'שמעתי אותה אומרת את זה שוב'.

"הבנתי שזו לא טעות והורים שמעו את זה. משם נכנסתי לעניינים וההורים התעמתו עם המורה. הם אמרו לה שמה שהיא אומרת לא נכון. חשוב להגיד שזו עוזרת הוראה, בחורה צעירה ונראית אדם נחמד. היא גם התנהגה מכובד. ההורים המשיכו לעמת אותה בעניין, היא הסתייגה ואמרה 'שהשיעור לא על זה, הוא על הרצח שהוא לא מוצדק משום סיבה, אבל יש גם מחלוקות על הדרך של רבין, ויש גם מחלוקות לגבי מי רצח אותו וזהות הרוצח".

האב מציין כי בשלב זה הוא עצמו נכנס לדיון. "אמרתי לה שאין שום מחלוקות מי רצח את רבין. יגאל עמיר הורשע בבית משפט ושיחזר. אין מקום לדעות מגוונות בנושא הזה. זה לא דעה פוליטית. אלה עובדות. היא התעקשה על זה. זו מסגרת של משרד החינוך, מורה אומרת לתלמידים שיש כל מיני דעות מגוונות בתחום. נו באמת".

הורה אחר אמר בעקבות המקרה: "חבל שאף אחד לא עוסק בתפוח האדמה הלוהט של הכנסת 13,000 תומכי הוראה חסרי הכשרה למערכת החינוך ללא פיקוח והנחייה. הסיטואציה שנוצרה היא פשוט התוצאה. ומזל ששמנו לב בזמן אמת ועצרנו את זה. אבל 13,000 שיעורים פוטנציאליים כאלה קורים בכל יום".

ההורים כבר פנו אל משרד החינוך והמועצה וכמובן אל הנהלת בית הספר בדרישה כי המורה תפסיק לאלתר להעביר שיעורים בבית הספר. "אין לנו כלום נגד המורה כאדם, אבל היא לא יכולה להמשיך ללמד בבית הספר והיא גם לא יכולה להמשיך ללמד תלמידים בכלל", אמרו ההורים.

בתמונות: יצחק רבין ז"ל וביה"ס מעיינות בכרכור. צילומים: לע"מ ומגדלור ניוז

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר: "המועצה מגנה את האמירה ורואה בחומרה רבה את האירוע. ביום ראשון תומכת ההוראה תוזמן לבירור משמעתי לקראת סיום העסקתה".

ממשרד החינוך נמסר: "מנהלת בית הספר מסרה בתגובה, כי היא רואה בחומרה את האירוע, ולנוכח זאת היא נקטה בשורה של פעולות: עוזרת ההוראה תלמד תחום דעת אחר (במקום תרבות ומורשת ישראל היא תלמד שעות פרטניות בשפה). כמו-כן, ביום ראשון תקיים המנהלת במסגרת שיעור חברה ומולדת שיח על סובלנות, ערבות הדדית וחשיבות של חיים בחברה דמוקרטית".

לכל חדשות פרדס חנה כרכור במגדלור ניוז

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן