Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

הנה הם באים מאור עקיבא: דור העתיד של הכימאים והרוקחים בישראל

"עתידים" אור עקיבא בשיתוף דקסל מציגים: אירוע מייצג עבודות החקר השנתי התקיים באשכול הפיס בעיר והציג עבודות מרשימות | תוכנית "רוקחים מצוינות" חושפת לתלמידים את תורת התרופות ועולם הכימיה

“רוקחים מצוינות”, אירוע מרשים במיוחד של תלמידי כיתה ט’ בבית ספר “עתידים” באור עקיבא, התקיים בשבוע האחרון.

במסגרת יום השיא של התוכנית, הפועלת באור עקיבא מזה 9 שנים, הוצג בפני קהל מייצג עבודות חקר שביצעו התלמידים במהלך השנה האחרונה על פי מתודת החקר. שלב א’ כלל בחירת נושא ובניית שאלת חקר והשלב השני כלל תכנון ניסוי שתוצאותיו ומסקנותיו יענו על שאלת המחקר.

בין העבודות שהוצגו השנה: “מהי השפעת סוג האקונומיקה על קצב התרבות חיידקי אי-קולי?”, במסגרתה בדקו התלמידים את ההבדלים בין אקונומיקה רגילה לאקונומיקה בתוספת לימון (התשובה: זו עם הלימון אפקטיבית יותר לפי המחקר).

עבודה נוספת שהוצגה הייתה – “כיצד סוג הממתיק, טבעי או מלאכותי, משפיע על תפיחת שמרים לאחר חצי שעה?”. המסקנה? ללא ממתיק אין תפיחה כלל, אך לא ניתן להסיק כי הממתיקים הטבעיים עדיפים על המלאכותיים.

“רוקחים מצוינות” הוא פרויקט ללימודי שיעורי העשרה בכימיה וברוקחות, אשר במסגרתו נבנו תוכניות לימוד ייחודיות, חווייתיות ומושקעות על ידי צוות היגוי הכולל את מפעל התרופות דקסל פארמה מאור עקיבא, המרצים מבית הספר לרוקחות באוניברסיטה העברית והפקולטה לכימיה בטכניון וסגל בית הספר עתידים.

מטרת התוכנית היא לקדם מצוינות בקרב בני הנוער בתחום הכימיה והרוקחות, מתוך אמונה כי בני נוער מוכשרים יכלו להיחשף למקצוע נחשב, לפתח את כישוריהם, ולהשתלב בתעשייה מתקדמת בעתיד.

// צילומים: דוברות עמותת יפת”ח

במסגרת התוכנית, לומדים התלמידים להכיר את עקרונות הניסוי והחשיבה המדעית, מושגי היסוד של הכימיה והרוקחות, סוגיות הקשורות בין המדע התעשייה והסביבה, וכל זאת תוך צפייה בניסויים והדגמות שהתלמידים לוקחים בהם חלק מעשי.

בין היתר לומדים הצעירים רוקחות ועקרונות בסיסיים בהכנת תרופות ושימוש בתקופות, פרמקולוגיה – תורת התרופות בשימוש לטיפול במחלות ועוד. בנוסף, הם לומדים הכרת עולם הכימיה ויסודותיו בהלימה לתוכנית הלימודים של משרד החינוך, והכרת עקרונות הניסויים והחשיבה המדעית כל זאת תוך שימוש בהדגמות וניסויים.

מנכ”לית קריית החינוך “עתידים” אתי לרדו, הודתה לממונה על הקשר עם מפעל דקסל, אנשי האוניברסיטה וצוות החינוך של עתידים. כמו כן הודתה לבאי האירוע, מפקחת משרד החינוך, מ”מ ראש העיר אלי אנקונינה, מחזיק תיק החינוך יוסי כדורי ומנהלת אגף החינוך סיגל אלבז.

“לפני 9 שנים ישבנו סביב שולחן בחדר שלי והגינו את הפרויקט המדהים הזה, שת”פ של מנכ”ל דקסל, העירייה וקריית החינוך עתידים”, אמרה לרדו. “התוכנית הזו איכותית והיא נותנת לתלמידים בדיוק את הכלים שהם צריכים – למידה משמעותית במיטבה. הם חוקרים, יוזמים, עובדים בצוותים, בונים את כל עבודת החקר שלהם ומציגים אותה לבסוף. יישר כח לכל העוסקים במלאכה”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן