נובמבר 2020 במגדלור ניוז אור עקיבא || פרשת המעצרים שטלטלה את העיר; פיצוץ בשכ' היובל וחדר הקירור המרגש ב'מאיר פנים'

סיכום חדשות אור עקיבא בחודש נובמבר 2020 - כל האייטמים שעלו במגדלור ניוז בעמוד אחד מרוכז
30.11 || אמא בגן יקינטון באור עקיבא מתריעה על ליקויים בטיחותיים. בעירייה טוענים שהבעיות טופלו

אחרי המחאה הגדולה: הסיפרייה הציבורית באור עקיבא חוזרת לפעול חלקית בשיטת הזמנת ספרים

30.11 || אחרי שמאבק שהיכה גלים גם מחוץ לאור עקיבא, הספרייה העירונית חוזרת לפעול. החל מ-1.12 תחזור הספרייה לפעילות בין השעות 8:00-12:00 ו-15:00-19:00, בשיטת הזמנת ספרים מראש בטלפון 04-6260357 או דרך המייל של הספרייה. בספרייה הודיעו כי "ניתן יהיה לקבל את הספרים בכניסה לספרייה ואף להחזיר אותם כמובן ללא כניסה לספרייה. "אנו מזכירים אנא הקפידו על מסיכות ומרחק של 2 מטר בין אדם לאדם".


דיירי מערך הדיור של בית אקשטיין באור עקיבא למען הקהילה בשיתוף פעולה עם עמותת "מאיר פנים"

30.11 || דיירי מערך הדיור לדיירים ודיירות מעל גיל 18 של בית אקשטיין מקבוצת דנאל, התגייסו למען הקהילה באור עקיבא ולוקחים חלק בפעילות התנדבותית של עמותת "מאיר פנים" בעיר. התפיסה החינוכית של בית אקשטיין, מעודדת את הדיירים, לקחת חלק בפעילות של נתינה לאחר, ובמסגרתה הדיירים משתתפים אחת לשבוע בהכנת חבילות מזון למשפחות נזקקות אשר נעזרות בעמותה. הפעילות בעלת משמעות עצומה ומעצימה עבור הדיירים והיא נוצרה מתוך רצון לתרום לקהילה ולתת להם הרגשה שהם חלק ממנה ובעלי מסוגלות לתרום לה. המסגרת פועלת בפיקוח ובליווי משרד הרווחה, מנהל המוגבלויות.


יממה מכרעת: עדיין לא נחתם ההסכם שיאפשר המשך פעילות צהרוני "ניצנים" בגני הילדים באור עקיבא

28.11 || הורי גני הילדים באור עקיבא עוקבים בדריכות אחר מחר, ראשון, לקראת האפשרות כי בסופו של דבר ייחתם ההסכם בין המתנ"ס לעיריית אור עקיבא שיאפשר את המשך הפעלת צהרוני "ניצנים" בגני הילדים בעיר.

כזכור, הורי הילדים בצהרונים שבגני הילדים נערכים לסגירתם ביום שני, זאת על רקע אי העברת תקצוב מהעירייה למתנ"ס, המפעיל את הצהרונים. בעקבות סגירת הצהרונים, צפויה להתקיים הפגנה גדולה מחר אולם טרם נמסרו פרטים מדויקים על ההפגנה ועל מיקומה, וההורים ממתינים להחלטה שתיפול מחר.

"אנחנו לא מוכנים לשתוק. אנחנו מארגנים הפגנה ביום ראשון הקרוב אחה"צ של הורים וילדים, במקביל להעלאת מודעות בעיר, בתקשורת וברשתות החברתיות", נכתב בהודעה שקוראת להורים להצטרף לקבוצת המחאה, בשבוע האחרון.

מקורב המעורה בפרטים מסר הערב כי במתנ"ס ממתינים לחתימה של הגזבר והחשב המלווה על ההסכם בין העירייה למתנ"ס המסדר את המשך פעילות הצהרונים, ומסדיר את שכרם של העובדים. מחר זהו היום המלא הראשון שבו ראש העיר הזמני, שמחה יוסיפוב, ייכנס ללשכת ראש העיר במטרה לטפל בבעיות הקיימות.

יו"ר הנהלת המתנ"ס עו"ד שלום שבתאי מסר במוצאי השבת למגדלור ניוז: אנחנו מקווים כי הנושא יוסדר. מבחינתנו, אנחנו מוכנים לחתום על ההסכם ונמתין למחר".


קניון אורות נפתח: חנויות החלו לפעול בבלק פריידיי, פקחים נתנו התראות ודוחות

27.11 || קניון אורות באור עקיבא נפתח הבוקר (שישי) אחרי שבועות ארוכים בהם היה סגור בגלל הנחיות הקורונה.

ברחבי הקניון נרשמה תנועה של לקוחות אולם לא היה מדובר בתורים ארוכים כפי שהתרגלנו לראות בתקופה האחרונה במחוזות אחרים.

בין החנויות שפתחו הבוקר (כך היה נראה בסביבות השעה 10:00): גלי, קרייזי ליין, שופרסל, ארומה, רויאלטי, סופר פארם, גרגירים, ביגוד, תמנון אאוטלט, פלאש, קיווי, גרפיק, חנות שעונים, דון לאון, החלומות של שחר וגם חנות הג'ונגל.

הפתיחה מגיעה בסופ"ש מבצעי בלאק פריידי מיוחדים בעולם הקניות, וזאת למרות שקניון אורות לא עלה בהגרלת הפיילוט של קניוני משרד הבריאות.

מהשטח דווח כי ישנם אנשי אבטחה של קניון אורות שמבקשים לעטות מסיכה. במקביל, למקום הגיעו פקחים של השיטור העירוני שהסתובבו וחילקו התראות לעסקים ולאחר כשעה שבו למקום על מנת לבדוק מי אכן סגר את העסק בהתאם לתקנות. לאחר הסיור השני של השוטרים, 7 דוחות נרשמו לעסקים שנותרו פתוחים.


בסביבות חצות: פיצוץ עז נשמע בצפון אור עקיבא [וידאו]

27.11 || פיצוץ עז החריד הלילה, בסביבות חצות, את צפון אור עקיבא, באזור שכונת היובל בעיר. מדובר במשאית שעלתה באש וקולות נפץ שנשמעו כתוצאה מהשריפה. לא דווח על נפגעים אולם תושבים רבים התעוררו בבהלה לנוכח הפיצוץ.


הושג פתרון: הצהרונים בבתי הספר באור עקיבא יימשכו מחר; האם בשבוע הבא יופסקו צהרוני הגנים?

24.11 || הושג פתרון לצהרונים בבתי הספר היסודיים באור עקיבא: בשעה האחרונה היועץ המשפטי של העירייה אישר לחתום על המסמך הדרוש להמשך הפעלת הצהרונים, במקומו של ראש העיר שנתון במעצר. המסמך נחתם ואושר הערב על ידי משרד החינוך.

מהעירייה נמסר להורים כי "הפעילות תימשך מחר כסדרה בהפרדה מלאה בין הכיתות. לא תידרש מכם שום תוספת כספית עבור הפרדה זו". עם זאת, בעירייה פועלים בשעות האחרונות על מנת להיערך בהתאם למתווה הצהרונים החדש במסגרתו חל איסור על ערבוב בין כיתות האם וכן לא בין שכבות בית הספר.

מוקדם לכן היום פרסמנו כי הטלטלה באור עקיבא ממשיכה להתרחב ולגעת בתחומי החיים של התושבים וכי הורים לילדי הצהרונים בבתי הספר ברחבי העיר קיבלו הודעה כי הצהרונים לא יפעלו מחר.

"הבוקר התפרסם מתווה חדש לצהרונים על ידי משרד הבריאות/ משרד החינוך", נכתב בהודעה שקיבלו ההורים. "בשל היעדר ראש עיר מתפקד בעירייה אנחנו עדיין לא זכאים לכל הסבסודים הרשומים כיוון שלא חתמנו על חוזה קורונה חדש עם משרד החינוך.

"אנו מודים לכם על ההבנה ומבקשים מכולם להתאזר בסבלנות. כרגע ממחר אין צהרונים. בתקווה שתוך ימים בודדים ימצא פתרון לחתימה ונוכל להחזיר את הצהרונים לפעילות.  לכל שאלה נוספת יש לפנות למובילות הצהרון".

במקביל, הורי הילדים בצהרונים שבגני הילדים בעיר נערכים לסגירתם ביום שני בשבוע הבא, זאת על רקע אי העברת תקצוב מהעירייה למתנ"ס, המפעיל את הצהרונים. בעקבות סגירת הצהרונים, צפויה להתקיים הפגנה גדולה ביום ראשון הקרוב. טרם נמסרו פרטים מדויקים על ההפגנה ועל מיקומה.

"אנחנו לא מוכנים לשתוק. אנחנו מארגנים הפגנה ביום ראשון הקרוב אחה"צ של הורים וילדים, במקביל להעלאת מודעות בעיר, בתקשורת וברשתות החברתיות", נכתב בהודעה שקוראת להורים להצטרף לקבוצת המחאה.

// עדכון ראשון: 24.11.2020, 16:54

בן 18 מאור עקיבא נתפס ליד קיבוץ מצר עם סמים, 2 אגרופנים וכסף מזומן

24.11 || שוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל עצרו חשוד, תושב אור עקיבא בן 18, שהחזיק ברכבו קנאביס ופלטת חשיש מוכנים לחלוקה. שלשום (א'), בפעילות של שוטרי ומתנדבי מג"ב בשטחים החקלאיים של המועצה האזורית מנשה, הבחינו השוטרים בסמוך לקיבוץ מצר ברכב חונה שהעלה את חשדם. בחיפוש ברכב ובתוכו חשוד נתפסו מספר שקיות של קנאביס מוכן לחלוקה במשקל של כחצי קילו, פלטת חשיש במשקל של כ-150 גרם, משקל אלקטרוני, 2 אגרופונים, אלת ברזל מתקפלת ומזומן בסך 1,700 ש"ח. החשוד, בן 18 תושב אור עקיבא כאמור, הועבר יחד עם הממצאים לחקירה במשטרת ישראל.


22.11 || האם מפקד תחנת המשטרה באור עקיבא כבר לא בתפקיד? במשטרה סירבו להתייחס

21.11 || שלומי אבני שהתמודד לראשות העיר אור עקיבא בעבר – שובר שתיקה בעקבות ההתרחשויות בעיר

20.11 || חן ג’נח מאור עקיבא הבין בהופעה בהונגריה שתופים יהיו חלק מחייו: “מוסיקה היא כל מה שאני”

18.11 || 5 חודשים לאחר שנפטר: חדר קירור נחנך לזכרו של אדי ז”ל, אחיה של אילנית חפוטה [וידאו]

במסגרת טקס לכבוד חג הסיגד: תעודות הערכה הוענקה למש"קית המשטרתית מאור עקיבא – ליז אהרוני

19.11 || משטרת מחוז חוף ערכה השבוע (18.11) אירוע לציון חג הסיגד, שנחגג בראשית השבוע. במסגרת האירוע הוקרנו סרטונים אודות החג, הוצגו מיצגים אודות מנהיגים פורצי דרך בקהילה ופריטים אותנטיים המספרים את סיפורה, כן, הוענקו תעודות הערכה. את הטקס הובילו קצין השיטור העירוני במחוז חוף, רפ”ק שחר מרה, יחד עם אנשי אגף המבצעים של המחוז, מקרב בני העדה יוצאי אתיופיה, השתתפו חברי הוועדה המייעצת למשטרת מחוז חוף, המשמשים אנשי קשר ומייעצים לתהליכים המשותפים למשטרה ולבני העדה.במסגרת האירוע הוענקו תעודות הערכה לבעלי תפקיד וגורמים אשר עוסקים כל העת בחיזוק הקשר והאמון בין בני העדה האתיופית למחוז חוף. בין היתר הוענקה תעודה לרס”מ ליז אהרוני המשמשת כמש”ק אור עקיבא על חלקה המשמעותי בפרויקט “שחקים”, מסירות, אכפתיות והשקעה רבה להצלחת הפרויקט. צילום: דוברות המשטרה מחוז חוף


16.11 || צפו ● תושבים בשכונת שז”ר באור עקיבא זועמים ומפחדים: “הפכנו להיות ‘דרום תל אביב’ של העיר”

חשד: בן 41 מאור עקיבא השתחרר ממאסר, תקף קשות את האקסית שלו וגרם לה לקרע בעור התוף

16.11 || גבר בן 41 מאור עקיבא שהשתחרר ממאסר לפני מספר ימים – חשוד שהכה את האקסית שלו לעיני בני משפחתו. כך מפרסם השבוע עמוד הטלגרם "ערוץ פלילי". על פי הפרטים שפורסמו, הגבר נסע לבית חברתו לשעבר בקריות ושכנע אותה לבוא איתו לבקר חברים. "כשהגיעו לבית אחותו בחדרה הכה את החברה בנוכחות בני משפחתו, כלא אותה בחדר, הצמיד לה סכין לצוואר, איים עליה, גרם לה לחבלות וגרם לה לקרע בתוף האוזן", נכתב בערוץ פלילי. האיש ניסה להכחיש תחילה את התקיפה, סיפר לשוטרים כי האישה נפלה במדרגות ואמר שהיא אף איימה כי תחזירו לכלא. בבית המשפט השלום בחדרה החליט השופט לא להתרשם מגרסתו ושלח אותו להארכת מעצר.


בשורה: צעירי אור עקיבא שזכו במחיר למשתכן החלו לבחור דירות בפרויקט 'אלמוגים' ב'אור-ים'

15.11 || זוגות צעירים מאור עקיבא החלו לבחור את דירותיהם בפרוייקט "אלמוגים" ב'אור ים' – השכונה הצפונית החדשה שנבנית בימים אלה בעיר. בקבוצת מחאת צעירי וזכאי אור עקיבא היו מרוצים הבוקר (ראשון) והפיצו תמונה המראה את התקדמות בחירת הדירות. "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", כתבו ראשי מטה המאבק, איציק נסימי ושיקו חג׳אג׳. "אלה תמונות מרגשות ומשמחות מאוד מבחירות הדירות של הזוגות הצעירים בפרויקט הראשון של מחיר למשתכן בשכונת אור ים. "מהרגע הראשון שיצאנו למאבק במאי 2017 האמנו, נלחמנו ובסוף ניצחנו. גם בימים הקשים שעוברים לאחרונה על העיר אנחנו יודעים שביחד נתגבר וננצח". כזכור, מאבק הצעירים באור עקיבא נמשך כבר מספר שנים סביב "מחיר למשתכן". הצעירים שחששו כי פרויקטים בעיר ייבנו ללא הקצאה לצעירים יצאו למאבק ולדבריהם – אלה הם שדירבנו את העירייה לפעול בנושא ושכנעו גם גורמי ממשל להביא אל אור עקיבא דירות במחירי משתכן לצעירים.


אור עקיבא: הספרייה העירונית תיסגר החל ממחר ועד להודעה חדשה

14.11 || מכה לחובבי הספרים: הספריה העירונית באור עקיבא תיסגר החל ממחר עד להודעה חדשה. כך הודיע בסוף השבוע המתנ"ס בעיר, המפעיל את הספריה. הסגירה נובעת ככל הנראה משינויים תקציביים בעירייה, המועברים לפעילות המתנ"ס והספריה.במהלך תקופת הסגר, הספריה כמובן היתה סגורה, אולם לפני כחודש, הספריה שבה לפעילות חלקית והתאפשרה החלפת ספרים באמצעות משלוח דואר אלקטרוני. מתנדבים של הספריה, בעיקר בני נוער, שינעו את הספרים אל הקוראים ישירות לבתים. על פי המידע שהגיע לידינו עולה כי העובדים ייצאו לחל"ת לתקופה שאינה ידועה. גם עובדי המתנ"ס העירוני הוצאו לחל"ת.


14.11 || 3:00 לפנות בוקר ברחוב מרכזי באור עקיבא: עימות בין שתי מכוניות מלאות בנוסעות, צעקות ורעש

בן 17 מאור עקיבא הגיע להלל יפה כשהוא דקור – אך סרב לשתף פעולה עם חקירת השוטרים

12.11 || לבית החולים הלל יפה בחדרה הגיע השבוע באופן עצמאי ובאמצע הלילה נער בן 17 מאור עקיבא כשהוא דקור. צוות בית החולים שראה את הפציעות, ניסה לברר עם הנער את אשר אירע ולאחר שלא קיבל תשובות מספקות – דיווח על האירוע למשטרה, כפי שקורה במקרים דומים. שוטרים שהגיעו לבית החולים ערכו תשאול לנער ולרופאים אך הנער סירב לשתף פעולה עם השוטרים. הוא טען כי לא היה מעורב בקטטה, לא הותקף ולא היה מעורב או באירוע פלילי אחר. השוטרים עזבו את המקום ונודע כי החקירה בעניין נמשכת על מנת להבין מה התרחש באותו הלילה.


היום: הדרייב אין לבדיקות קורונה ללא הפנייה חוזר לאור עקיבא

12.11 || פיקוד העורף יפעיל היום בפעם השנייה באור עקיבא, מתחם דרייב אין לבדיקות קורונה. המתחם יפעל  באותו המקום בו פעל בפעם הראשונה לפני כשבועיים, במתחם גן בוב ראסל, מאחורי השוק העירוני ברחוב בלפור. הוא יפעל החל מהשעה 14:00 ועד 20:00.

אתמול, רביעי, עבר רכב של פיקוד העורף בשכונות אור עקיבא וכרז לתושבים להגיע להיבדק. המטרה היא שכמה שיותר תושבים ייבדקו לנוכח הירידה בכמות הבדיקות שפוגעת בסיכויי קטיעת שרשראות ההדבקה.

מדובר במתחם שיאפשר בדיקת קורונה לכל אזרח, עם הצטיידות בתעודת זהות בלבד, ללא צורך בהפניה רפואית. ב-22.10.2020, במתחם הדרייב אין הראשון שהתקיים בעיר, נבדקו מאות אזרחים. מרבית הנבדקים קיבלו תוצאה פחות מ-24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה.

צפו בשידור הלייב שהעברנו ממתחם בדיקות הקורונה לפני כשבועיים בעיר  >>>

עדכון ראשון: 7.11.2020, 20:37

קורונה באור עקיבא: העיר חזרה להיות ירוקה

11.11 || לאחר כשבעה ימים רצופים בהם הוגדרה כ"עיר צהובה" במודל הרמזור של הפרופ' רוני גמזו ומשרד הבריאות, הצבע הירוק חוזר לאור עקיבא: ביומיים האחרונים העיר שבה להיות ירוקה ומגמת התחלואה בעיר נבלמה ואף פחתה. "הודות למאמץ המשותף של כולנו, כמות החולים יורדת מדי יום ונכון לעכשיו אנחנו עיר ירוקה", פרסמה עיריית אור עקיבא ביממה האחרונה. "מחובתנו לעשות כל מאמץ לשמור על המצב הזה.

גרף התחלואה בעיר, על פי מודל הרמזור || אינפוגרפיקה: עיריית אור עקיבא

עוד נמסר: "אנו מדגישים שחשוב להימנע מהתקהלויות, שהן גורם ההדבקה העיקרי בעיר שלנו (בבתי כנסת, באירועים משמחים או חלילה באירועי אבל). כמובן חשובה עטיית המסיכה, שמירה על מרחק ועל היגיינה. חולה מאומת/ת או מבודד/ת חייבים להישאר בבידוד ביתי ובשום אופן לא לצאת למרחב הציבורי. בני משפחה אשר באים במגע עם חולה, צריכים להימצא גם הם בבידוד ולא לצאת למרחב הציבורי. כמו כן, גם אם התוצאה בבדיקת הקורונה שלילית, חובה להשלים את 14 ימי הבידוד שכן הנגיף יכול להתפרץ בכל אחד מהימים ולהדביק אחרים. רק כך נוכל לקטוע את שרשרת ההדבקה מאחד לשני. אם נפעל יחד ובערבות הדדית נשמור על אור עקיבא ירוקה!".


פרשת המעצרים באור עקיבא – מדור מיוחד


10.11 || גל מעצרים באור עקיבא בחשד למעורבות בשחיתות: יעקב אדרי ודמויות מוכרות נוספות נעצרו הבוקר

9.11 || נדחתה הבקשה של ספיר כדורי מאור עקיבא לדיון חוזר בהתאחדות: “מערכת מקולקלת, סיכנתי את חיי על המגרש”

מיזם "חורף חם" יחלק ערכת סיוע לקשישי אור עקיבא: "לעשות להם טוב על הלב ונעים בחורף"

9.11 || עו״ד רלי ארביב מאור עקיבא, המוכרת כפעילה חברתית למען מעוטי יכולת ואוכלוסיות שונות, פרסמה בסוף השבוע קול קורא לתרום למיזם "חורף חם" לקשישים וניצולי שואה באור עקיבא. מטרת המיזם היא לשלוח מתנדבים לבתיהם של כ-100 קשישים וניצולי שואה המוכרים ומטופלים בלשכת הרווחה בעיר עם ערכת פינוק לחורף שתכלול כרבולית, בקבוק חם , כובע צמר, צעיף, כפפות, תיונים ועוד פינוקים בהתאם לתרומות שייאספו. "אני מצטרפת ליוזמה מבורכת ארצית לשמח קשישים וניצולי שואה והפעם בבית שלי באור עקיבא", אמרה ארביב השבוע. "אני מזמינה את התושבים וכל מי שחפץ בכך לתרום למיזם ולעשות לקשישי אור עקיבא חורף נעים וחמים".

חלק מהערכה שתחולק לקשישים בעיר. צילום באדיבות רלי ארביב

ארביב מציינת כי עלות ערכה מוערכת בסביבות 60 ש״ח. "מוזמנים להתגייס ולעשות לקשישי אור עקיבא חורף נעים וחמים
בעיקר באהבה", היא מסכמת.

ניתן לתרום ב למיזם בפייבוקס


תושב אור עקיבא נעצר בחשד שאיים ותקף את ראש העירייה יעקב אדרי

9.11 || המשטרה עצרה אמש (ראשון, 8.11) תושב אור עקיבא בחשד שאיים ותקף את ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי. השוטרים פתחו בחקירה עם קבלת הודעה על תושב אור עקיבא שאיים ותקף את ראש העיר בעת שפגש בו ברחוב.כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשוד, תושב העיר בן 65, והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה בחדרה. בתום חקירתו החשוד נעצר והבוקר יערך דיון בעניינו בבקשה להאריך את מעצרו בבימ"ש חדרה. אדרי כבר הותקף בעבר מספר פעמים על ידי החשוד. אתמול הגיע החשוד לחצר ביתו של ראש העיר והחל לאיים עליו מילולית ולאחר מכח תקף אותו פיזית. "הוא מבקש מראש העיר שיסדר לו דירה ועבודה", ציינו בסביבת אדרי. "לצערי הרב זו לא הפעם הראשונה שהותקפתי על ידי החשוד ,פעם הקודמת הוא נעצר וקיבל שלושה חודשי מאסר על תנאי, אני מקווה שהתי המשפט ימצו איתו הפעם את הדין.״ אמר ראש העירייה. אדרי הוסיף כי הוא מגנה כל אלימות כלפי עובדי ציבור ומקווה שבתי המשפט יחמירו בענישה וישימו סוף לתופעה החמורה הזו.

• לכל חדשות אור עקיבא במגדלור ניוז


8.11 || ההיסטוריה של כולנו: ארכיון הסרטים הישראלי מספק הצצה מפעם על חדרה, אור עקיבא והמושבות

8.11 || התקיים אירוע לזכרו של נתן סבן ז”ל מאור עקיבא, שנהרג בתאונת דרכים: “היה שקט אבל בולט בנוכחותו”


תושב חדש באור עקיבא שהגיע מהצפון פותח קבוצת וואטסאפ חדשה לעזרה הדדית בקהילה: "זה חשוב"

8.11 || יוסף כהן, תושב אור עקיבא שעבר לעיר מהצפון, החליט לפתוח קבוצת וואטסאפ בשם 'אור עקיבא בתנופה' על מנת לאפשר עזרה הדדית לזולת, חיפושי דירות ופרסומים שונים של הקהילה. "מכיוון שלא ראיתי קבוצות באור עקיבא מהסוג הזה, והיא מאוד נחוצה, פתחתי קבוצה שמטרתה עזרה לזולת בכל הקשור לעיר", אומר כהן. "אני הגעתי לאור עקיבא מצפת, עיר פחות מפותחת מאור עקיבא, ויש שם לפחות 12 קבוצות כאלה. זה נותן הרבה מידע, אתה לא צריך לרדוף אחרי אף אחד, אהבת חינם ועזרה הדדית. זה מאוד חשוב שיהיה באור עקיבא. לדוגמה – חיפוש דירה, לדעת שעות פעילות חנויות ומסעדות וכדו', פרסומים של עסקים כאן באור עקיבא, ועוד…אשמח מאוד שתפיצו את הקבוצה ברחבי הקבוצות שלכם ותודה על שיתוף הפעולה". יש לציין כי באור עקיבא כן פועלות קבוצות שונות בנושא, אם כי הן שייכות למגזרים מסויימים כמו למשל 'אבא פגום אור עקיבא', קבוצות של שכונות או פרוייקטי מגורים בעיר, קבוצת 'יחידת סיוע אור עקיבא' למטרות עזרה ועוד ועוד, אך אף פעם לא מזיקה קבוצה נוספת וחיובית לא? שיהיה בהצלחה. קישור להצטרפות לקבוצת 'אור עקיבא בתנופה' של יוסף כהן


ביום חמישי: הדרייב אין לבדיקות קורונה ללא הפנייה חוזר לאור עקיבא

7.11 || פיקוד העורף מפרסם היום (שבת) את רשימת היישובים בהם תתקיים בדיקת קורונה בשבוע הקרוב – כאשר באור עקיבא, מתחם הדרייב אין ישוב אל העיר בפעם השנייההמתחם יפעל ביום חמישי, באותו המקום בו פעל בפעם הראשונה לפני כשבועיים, במתחם גן בוב ראסל, מאחורי השוק העירוני ברחוב בלפור. הוא יפעל כאמור בחמישי, החל מהשעה 14:00 ועד 19:00. מדובר במתחם שיאפשר בדיקת קורונה לכל אזרח, עם הצטיידות בתעודת זהות בלבד, ללא צורך בהפניה רפואית. ב-22.10.2020, במתחם הדרייב אין הראשון שהתקיים בעיר, נבדקו מאות אזרחים. מרבית הנבדקים קיבלו תוצאה פחות מ-24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה.


6.11 || המהפך של דניאל יזראילוב מאור עקיבא: מהשוליים של הנוער וסחר בסמים התגייס לצה”ל והפך ליוצר ראפ והיפ הופ


5.11 || דרישה בעקבות העסקת מנהלת ביה”ס באור עקיבא מעבר לגיל פרישה: “להטיל חיוב אישי על ראש העירייה”

5.11 || שכונת ‘אור ים’ באור עקיבא מתקדמת בצעדי ענק: צפו בתמונות מהבנייה בחודשים האחרונים

4.11 || אלון ארבץ מאור עקיבא – מ-40 הצעירים המבטיחים לשנת 2020


הורי 'גן זמיר' באור עקיבא הונחו להשאיר את ילדיהם בבית עקב חשיפה למאומת קורונה

3.11 || הורי גן זמר באור עקיבא קיבלו הודעה אתמול בערב (2.11) על חולה מאומת בגן. "התבשרנו כי התגלה חולה מאומת/ת בקורונה בגן", נמסר להורים מצוות הגן. "עד לסיום החקירה האפידמיולוגית ובידיעת משרד החינוך והרשות, ילדי הגן מתבקשים להישאר בבית (לא בבידוד). עם סיום החקירה נעדכן אתכם בנוגע לממצאיה. ‏ ובינתיים, משרד החינוך הודיע כי 40 גני ילדים נסגרו מאתמול. בסך הכל נסגרו 174 גנים מתוך 21,000 בגלל חשש להיחשפות לקורונה. רוב הילדים נכנסו לבידוד מניעתי עד להמשך ממצאים. באור עקיבא יש נכון להיום (שלישי, 3.11) – 31 מאומתים לקורונה.מספר החולים החדשים שהתגלו השבוע עומד על 12, כאשר 669 חולים אובחנו בעיר מאז פרוץ המגיפה לפני 8 חודשים. סך הכל – 516 בדיקות ערכו תושבי העיר בשבעת הימים האחרונים.


3.11 || דיירי בניין משותף בשכונת היובל באור עקיבא תובעים את יזם הבנייה: “ליקויים רבים לאחר מסירת הדירות”

קורונה באור עקיבא: עובדת עירייה נדבקה בנגיף; 3 מועדוניות של העירייה נסגרו

2.11 || עובדת עיריית אור עקיבא נדבקה בנגיף קורונה, כך נודע הבוקר למגדלור ניוז. כתוצאה מכך ועד להשלמת החקירה האפידמיולוגית, החליטו מספר עובדים שעבדו איתה במבנה לצאת מהעבודה הבוקר.  במקביל, אמש (ראשון) בשעות אחר הצהריים, קיבלו הורים לילדים הנמצאים במועדוניות עירייה של אגף החינוך ושל מחלקת הרווחה, כי צוות המועדוניות נחשף לחולה קורונה ולכן המועדוניות ייסגרו עד תום תקופת הבידוד. קודם לכן דיווחנו כי אור עקיבא היא העיר הראשונה באזור חדרה שהפכה לצהובה במודל הרמזור של משרד הבריאות והפרויקטור פרופ' רוני גמזו.


כרטיס צהוב: אור עקיבא היא העיר הראשונה באזור חדרה לאחר הסגר שכבר לא ירוקה

2.11 || מזה כ-10 ימים, סומנה אור עקיבא כעיר ירוקה במודל הרמזור של פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, אולם המגמה השתנתה: על פי הנתונים המעודכנים נכון לאתמול (1.11.2020), העיר הפכה להיות צהובה, זאת עקב עלייה במספר החולים בעיר. ערים ויישובים אחרים באזור חדרה עדיין מוגדרים ירוקים בהם חדרה, ג'סר א-זרקא, פרדס חנה-כרכור, בנימינה-גבעת עדה, זכרון יעקב ועוד. במגזר הערבי, העיר אום אל פחם מוגדרת אף היא צהובה, בקה אל גרביה ירוקה וכך גם הכפר פוריידיס.


1.11 || מנהל אגף הספורט באור עקיבא: “כלבים ובעליהם משוטטים במגרשים ומטילים רפש”

חשד לקטטה בשכונת אורות באור עקיבא: צעיר נפצע ופונה לבית חולים הלל יפה

1.11 || צעיר בן 20 נפצע, ככל הנראה מקטטה, שארעה הערב (ראשון) ברחוב הברוש, בשכונת אורות באור עקיבא. שתי ניידות מד"א, אחת מהן טיפול נמרץ, שהגיעו למקום, פינו אותו לקבלת טיפול בבית החולים הלל יפה שבחדרה. ממד"א נמסר כי הצעיר, כבן 20, נפצע בראשו ובידו, והוא פונה במצב קל. מדיווח של עדי ראייה במקום, נעשה חיפוש אחר אדם חשוד בפארק רבין שבשכונה.

זירת האירוע, הערב || צילומים: שירות מגדלור ניוז

הקורונה באור עקיבא: שלושה גני ילדים נסגרו בסוף השבוע; דיווח על כיתה בבית ספר שנקראה להיכנס לבידוד

1.11 || גני הילדים חזרו לפני כשבועיים לפעילות חינוכית, ובסוף השבוע האחרון נסגרו שני גני ילדים באור עקיבא, זאת בעקבות אשת צוות שנמצאה מאומתת לנגיף. מדובר בגן חובה "אגס"  הממלכתי דתי בשכונת בן גוריון ובשני גני טרום חובה שבבית הספר "אור שלום" ברחוב דוד אלעזר. ההורים קיבלו בסוף השבוע הודעה כי על הילדים להישאר בבית והגן יוותר סגור. טרם נודע מתי הגנים ישובו לפעילות, והערכה היא שיחזרו לפעול בתוך מספר ימים, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בתוך כך, נודע הבוקר (ראשון) מהורים כי תלמידי אחת מכיתות ד' בבית ספר "רוטשילד" נקראו להיכנס לבידוד ולא להגיע לבית הספר. עם זאת מדובר בדיווח מסויג, ומשרד הבריאות עורך חקירה אפידמיולוגית. על פי הורים בבית הספר, בשלב זה הילדים יכולים להגיע ללימודים. מנהלת אגף החינוך סיגל אלבז מציינת כי הילדים בגני הילדים צפויים לשוב עד יום חמישי הקרוב למסגרות. בנוסף, ציינה אלבז, עם פתיחתם מחדש של מוסדות החינוך הבוקר לכיתות א'-ד' כי בבתי הספר בעיר נרשמה נוכחות של 90% מהתלמידים בכיתות.


שישי בלילה באור עקיבא: אותר קשיש שנעדר חצי יום מההוסטל בעיר

1.11 || קשיש שנעדר במשך כחצי יממה לפחות מההוסטל באור עקיבא, אותר ביום שישי בלילה (בין שישי לשבת) בעזרת עירנותם של מתנדבי משמר שכונת היובל. בסיור שגרתי בערב שבת בשכונת היובל ובאזור התעשייה הצמוד לשכונה, נראה קשיש יושב לבדו בתחנת האוטובוס, דבר שעורר את חשדם של המתנדבים. השעה היתה 1:00 בלילה, כאשר זיהו המתנדבים את הקשיש באזור התעשייה השומם. לאחר שקיימו עמו שיחה, נראה היה למתנדבים כי הוא חלש וחיוור, מבולבל ובקושי עומד על רגליו. הקשיש, דובר רוסית בלבד, הצליח בתיווך טלפוני של המוקדן במוקד הרואה לשוחח ולהסביר כי הוא מתגורר בהוסטל. במקביל התקשר המוקדן גם למנהל ההוסטל ששמח מאוד על השיחה, אז התברר שהקשיש נעדר כבר מצהרי יום השישי ואף דווח על כך למשטרה. השיטור העירוני הוזעק למקום וביחד עם מנהל ההוסטל הוחזר הקשיש למוסד. "לולא עירנותם של המתנדבים מי יודע מתי היה נמצא הקשיש", מספר שלומי שגב, מנהל הרשות העירונית למניעת אלימות, סמים ואלכוהול, מנהל המוקד הרואה והאחראי על המתנדבים. "זוהי היתה לגמרי הצלת חיים. הקשיש היה חלש, כי כנראה לא אכל ולא שתה מצהרי יום שישי, מי יודע, אזור תעשייה, סוף שבוע. כל הכבוד למתנדבי המשמר שכונה על העירנות. בזכותם חזר הקשיש לביתו, בהוסטל", הוסיף.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה התחיל מהכנת מלבי בקורונה – והפך לקונדיטוריה הטבעונית הכשרה הראשונה בפרדס חנה-כרכור

מאז החל להכין מאפים טבעוניים מכוסמין, ללא חומרים משמרים בעבודת יד, מתוך רצון להביא מוצר טעים, איכותי וטוב. אחרי הרבה ניסיונות להגיע למתכונים מנצחים הגיעו המוצרים של יוגלך שם תמצאו גם מוצרים מופחתי סוכר וללא גלוטן, החל מקיש, מאפים, מאפי שמרים וקינוחי ביס ועוד מגוון מוצרים | יוגב: "יש לי הרבה אהבה למטבח ושמתי לב שאנשים כמו אשתי חיפשו דברים ספציפיים"

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן