Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

“פרשת המאכערית וראש עיריית אור עקיבא”: כך ע”פ החשד פעלה השיטה שהביאה לגל המעצרים בעיר

“פרשת המאכערית וראש עיריית אור עקיבא”: כך ע”פ החשד פעלה השיטה שהביאה לגל המעצרים בעיר

בשלישי (10.11.20) לפנות בוקר הגיעו חוקרי יאח"ה לביתו של יעקב אדרי ועצרו אותו ● בהמשך נעצרה גם מקורבתו - אורלי יחזקאל ואנשים רבים נוספים ● בבית המשפט כבר החלה להתבהר התמונה: החשד הוא כי השניים קידמו מיזמים שונים בתמורה ל"טובות הנאה", בין היתר בשוברי מזון לנזקקים ● ערוצי החדשות סיקרו בהרחבה את החשדות כשברקע עורכי הדין שלהם מכחישים: "יתברר כלא כלום" ● תמונת מצב

יעקב אדרי ואורלי יחזקאל הולכים יד ביד כבר שנים רבות. היא עבדה איתו במקומות שונים, שימשה כמנכ”לית באחד ממשרדי הממשלה בהם היה שר ותפקדה כמוציאה לפועל של פרויקטים רבים הקשורים לעבודתם המשותפת. גם כשחזר לעיריית אור עקיבא ב-2013, אחרי שנים ארוכות בכנסת, יחזקאל הייתה שם כדי לסייע לו, לגשר ולהוות אף פה מול כלי התקשורת. אתמול כל זה התפוצץ עם שורת המעצרים בעיריית אור עקיבא.

גל מעצרים באור עקיבא בחשד למעורבות בשחיתות: יעקב אדרי ודמויות מוכרות נוספות נעצרו הבוקר

בשלישי לפנות בוקר, ב-4:30 ליתר דיוק, דפקו חוקרי יאח”ה על דלתו של יעקב אדרי והודיעו לו כי הוא עצור. בהמשך הגיע עוד גל מעצרים – בניהם של אורלי יחזקאל, חבר מועצת עיר, איש עסקים מקורב, שני אנשי עסקים אחרים מהעיר, אישה שעובדת בעירייה, איש דוברות ויחסי ציבור ועוד.

חקירת יאח”ה בפרשה, כך התברר אתמול עם הפיכתה לגלויה, מתנהלת מזה כשנה באופן סמוי. באתר כלכליסט נכתב כי “הממצאים עד כה מעלים חשד לדפוס פעולה הגובל בפלילים. על פי החשדות המצויות כעת במשטרה, ראש העירייה אדרי פעל לטובת המקורבת יחזקאל בקידום ענייניה מול לקוחותיה השונים במסגרת עבודתה כיועצת כלכלית ולוביסטית – זאת בתמורה לטובות הנאה”.

אורלי יחזקאל. צילום: ארכיון מגדלור ניוז

יעקב אדרי בהארכת המעצר. צילום מסך: ynet

“המשטרה חושדת כי אדרי פעל והפעיל אחרים לקדם את ענייניהם של יחזקאל ולקוחותיה במגוון תחומים: מכרזים, ג’ובים ומינויים, היתרים בתחום התכנון והבנייה ועוד. החשד של המשטרה שבעקבות טובות ההנאה שניתנו ניתנה תמורה שהניבה רווחים ו”פירות” לאנשי העסקים החשודים בגובה מיליוני שקלים”, מוסיפים בכלכליסט.

“מינויים, מכרזים והטבות שונות”

בנוסף, באתר ynet ציינו כי “למשטרת ישראל נודע כי יחזקאל הגישה בקשות שונות שעניינן במכרזים, מינויים והטבות שונות עבור גורמים המקורבים לה, כמו גם היתרים ואישורי תוכניות שהעניקו לקבלנים הטבות בסך מיליוני שקלים”.

צילומי מסך: ערוץ 13

אחד הכיוונים הנחקרים הוא עניין של תרומות לנזקקים – שהגיעו על פי החשד לידיים הלא נכונות בתיווכם של השניים. “בעלי עסקים התבקשו לכאורה על-ידי מקורביו של אדרי לממן שוברים ותרומות שנועדו למשפחות נזקקות באמצעות עמותה מסוימת. יחזקאל, אדרי ומקורביו השתמשו לפי החשד באותם שוברים. חלק מהתורמים – אנשי עסקים וקבלנים – זכו לכאורה להטבות, הקלות והיתרים מטעם העירייה”, נכתב עוד ב-ynet.

בערוץ 13 מציינים כי “אדרי חשוד בין היתר גם בטובות הנאה, וכן בקידום פרוייקטים למקורבים בשווי של מיליוני שקלים – בעיקר למי שבעבר הייתה העוזרת האישית שלו, אורלי יחזקאל. יחזקאל, הדמות המרכזית בפרשה, היא בעלת חברה לייעוץ כלכלי, ששימשה בעבר כמנכ”לית משרד נגב-גליל”.

צילומי מסך: ynet וכלכליסט

גורמים המעורים בחקירה הביעו תדהמה בפני ynet לשמע החשדות – ואמרו: “לא ברור מה חמור יותר – לקבל מעטפות של מזומנים או לסחור בשוברים שנועדו למשפחות נזקקות”.

פרקליטי החשודים מכחישים: “ניתן לומר לפי כל המסתמן כרגע, שהתיק הזה יסתיים בלא כלום”

מעצרם של אדרי ויחזקאל הוארך אתמול בבית המשפט בראשל”צ ב-6 ימים. עורכי הדין יחיאל וינרוט ומאיר אברהם ממשרד עורכי הדין ד”ר י.וינרוט ושות’, המייצגים את אדרי, מסרו בתגובה כי “מדובר בשלבים ראשוניים, אך כבר עכשיו ניתן לומר לפי כל המסתמן כרגע, שהתיק הזה יסתיים בלא כלום כמו שהסתיימו גם חקירות קודמות לאורך השנים נגדו. אני מניח שמדובר בגל מעצרים וחקירות שלא פסח גם על מרשנו שיסתיים בלי כלום”.

עו”ד משה יוחאי, המייצג את יחזקאל מסר לכלכליסט כי “מדובר במעצר סרק מקומם שנועד להפעיל לחץ על מרשתי למסור עדויות מפלילות כנגד נבחר ציבור. מרשתי כופרת מכל וכל בחשדות המיוחסים לה, ואין ברשותה כל מידע מפליל נגד אותו נבחר ציבור, וטוב תעשה המשטרה אם תשחרר אותה באופן מיידי”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן