Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

בזכרון יעקב רוצים חוק ממשלתי נגד קמיני העץ, ראש המועצה: “ידינו כיום כבולות באכיפת הנושא”

אכיפת איסור שימוש בקמיני עץ: המועצה המקומית זכרון יעקב פנתה לשרה להגנת הסביבה, ח”כ גילה גמליאל ואל יו”ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, ח”כ מיקי חיימוביץ’ בדרישה לקדם חקיקה/תקינה להסדרת התחום, על מנת לאפשר לרשויות מקומיות לחוקק חוק עזר עירוני בר אכיפה.

בהינתן המציאות המשפטית כיום, לרשויות מקומיות אין את הסמכות לבצע אכיפה בנושא. על מנת שאפשר יהיה לאסור שימוש בקמינים מעץ יש לאפשר תשתית משפטית לאכיפת חוקי העזר בידי הרשויות המקומיות.

ראש המועצה זיו דשא אמר השבוע כי “איסור הפעלת קמיני עץ יכול וצריך להיות חלק מתקנות וחוקי עזר אשר בסמכותה של הרשות המקומית להפעיל, אך בהיעדר חוק מוסדר בכנסת, או תקנות מחיבות אין בידי הרשות המקומית את הסמכות לאכוף איסור שכזה. אני קורא מכאן לתושבי המושבה, להתחשב בשכניהם ולהצטרף אלינו במאמצים לשמירה על אוויר נקי יותר למען הבריאות של כולנו”.

המועצה המקומית ביחד עם המרכז לשלטון מקומי וגורמים נוספים פועלת להפעיל לחץ על ממשלת וכנסת ישראל לקידום יוזמה זאת, במקביל להסברה והעלאת המודעות לנזקי השימוש בקמינים מעץ.

 

דילוג לתוכן