בית המשפט קבע: ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי מנוע מלתפקד כראש עיר למשך 45 יום

בית משפט השלום בראשון לציון פירט בהחלטה מפורטת את השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה לשחרר את ראש העיר אל מול החשש משיבוש החקירה וחזרתו של אדרי לעסוק בתפקידים עירוניים ● זוהי החלטת השופט גיא אבנון, מאמש

על רקע החשדות הכבדים נגדו, בית משפט השלום בראשון לציון קבע אתמול, עם שחרורו של ראש עיריית יעקב אדרי למעצר בית בתנאים מגבילים, כי אדרי לא ישמש בתפקיד ראש עיריית אור עקיבא למשך 45 יום.  

אדרי נחשד בעבירות של אונס, בעילה אסורה בהסכמה, תקיפה הגורמת חבלה, סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט, לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון.

אנו מביאים כאן את החלטת השופט גיא אבנון, אתמול, בהחלטת השחרור של ראש העיר:

"לפניי בקשה להורות על שחרורו של החשוד ממעצר בתנאים מגבילים, לרבות תנאים נוקשים בדמות איסור עיסוק כראש עירייה וכחבר מועצה, כמו גם הרחקה מעיריית אור עקיבא. במהלך הדיון עלתה סוגיה נוספת בדמות צו איסור פרסום על חלק מהעבירות המיוחסות לחשוד, לאחר שהיחידה החוקרת מצאה לבקש להסיר את צו איסור הפרסום ואילו ההגנה עתרה להורות על איסור פרסום מטעמיה.

"לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים ובהמשך לכך הערות בית המשפט, משכה ההגנה את בקשתה. משכך מובהר כבר עתה כי אין עוד צו איסור פרסום בכל הנוגע לרשימת העבירות המיוחסות לחשוד. בצד זאת יודגש כי עומד בתוקפו צו אחר בדבר איסור פרסום, שאת תוכנו לא ניתן כמובן לפרט. עוד יובהר כי מכוח ההגנה על זכויותיהם של קורבנות עבירות מין, נאסר בזה לפרסם כל פרט שיש בו כדי לזהות את המתלוננת כנגד החשוד.

אדרי באחת מישיבות מועצת העיר האחרונות, לפני מעצרו. צילום: מגדלור ניוז

"לאחר שנאמרו דברים אלה, אתייחס לבקשה גופה.

"החשוד, ראש עיריית אור עקיבא, בן 70 היום, נתון במעצר מזה למעלה משבועיים בגין שורה ארוכה של עבירות חמורות, החל בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות שחיתות נוספות, והמשך בעבירות מין ואלימות מסוג אינוס בנסיבות מחמירות, בעילה אסורה בהסכמה, מעשים מגונים ותקיפה גורמת חבלה. כן מיוחסות לחשוד עבירות איומים, סחיטה באיומים ועוד.

"בדיונים קודמים עמדתי על קיומו של חשד סביר הקושר את החשוד למגוון העבירות המיוחסות לו. חלק מהעבירות, בדגש על עבירות השחיתות, התרחשו אל מול גורמים רבים ולאורך פרק זמן ממושך. עבירות אחרות, בדגש על עבירות המין המחמירות יותר, התרחשו לפני פרק זמן ממושך, כשלכאורה חלה התיישנות בעניין מרביתן.

"במהלך הדיונים מצאתי להאריך מעת לעת את מעצרו של החשוד מאחורי סורג ובריח, זאת בשל עילת מעצר מסוג חשש לשיבוש הליכי חקירה. אדגיש, כי חקירתו של החשוד נערכה בזהירות וביסודיות על ידי היחידה החוקרת, ובפיקוח מתמיד של בית המשפט, זאת תוך שכל הצדדים נתנו דעתם לזכויותיו הרבות של החשוד (ראש עירייה מכהן, חבר כנסת ושר בעברו), כמו גם לגילו המתקדם ולהיעדר הרשעות קודמות כלשהן.

בוקר המעצרים בעיריית אור עקיבא, לפני כשבועיים. צילום: מגדלור ניוז

"בבקשה דהיום עותרת היחידה החוקרת להשית על החשוד תנאים מגבילים לא פשוטים, כאלו שיש בהם כדי לפגוע לא רק בזכות העיסוק של החשוד, אלא בזכותם של תושבי עירו לקבוע מי יעמוד בראש העיר, מי ינהל את העירייה ואת ענייני העיר. לא למותר להוסיף כי מדובר בפגיעה בהחלטה שהתקבלה באופן דמוקרטי על ידי הציבור. אין מדובר במנהל מקצועי כי אם בראש עירייה נבחר.

"מכאן, הזהירות הרבה בה בוחן בית המשפט את בקשת היחידה החוקרת ואת התנאים המגבילים המבוקשים. בפתח הדיון שבה והציגה היחידה החוקרת, כבכל דיון, דוח סודי עדכני, בו מפורטות פעולות חקירה שבוצעו מאז הדיון הקודם, כמו גם רשימה ענפה של פעולות חקירה מתוכננות (46 פעולות מתוכננות לעת הנוכחית).

"בהינתן היקף עבירות השחיתות אותן ביצע החשוד, כך לפי החשד, לאורך תקופה ממושכת, בהינתן עוצמת החשד שאיננה מבוטלת כלל ועיקר ומבוססת על מגוון ראיות מסוגים שונים (למען הסר ספק אין כוונה בעת הנוכחית לראיות לאחר ליבונן בהליך של משפט, כי אם בתשתית ראייתית בעלת עוצמה של חשד סביר, שלא לומר חשד סביר מוגבר), בהינתן חשש השיבוש שעודנו מתקיים, כמו גם בהינתן הצורך למנוע מן החשוד לשוב "לזירת העבירה" – העירייה, מצאתי כי ראוי לקבל את בקשתה של היחידה החוקרת, אם כי לצמצם מעט מן התקופה המבוקשת בכל הנוגע להרחקה מהעירייה ומתפקידו של החשוד כראש העיר.

"האינטרס בהרחקתו של החשוד נובע לא רק מהחשש פן תשובשנה פעולות החקירה המבוקשות, אלא גם על מנת למנוע סיכון בדמות חזרה על עבירות שחיתות. אילו דובר במקרה יחיד, אזי יתכן כי התמונה הייתה שונה, ואולם בהינתן היקף העבירות, הרי שהחשש להישנותן איננו מבוטל, ומשכך חל הכרח בקביעת תנאים מגבילים מחמירים ומשמעותיים.

בניין העירייה

אני מורה על שחרור החשוד בתנאים ובערבויות כדלקמן:

  1. מעצר בית מלא ומוחלט בביתו… עד ליום 4/12/2020 בשעה 14:00.
  2. איסור עיסוק בתפקידו כראש עיריית אור עקיבא, כחבר בוועדה המרחבית לתכנון ובניה יישובי הברון ובכל תפקיד אחר אותו נושא החשוד מכוח בחירתו כראש העירייה, כמו גם ההרחקה ממוסדות העירייה , מהועדה המרחבית לתכנון ובניה, ומכל מבנה, עמותה ומשרד הקשורים במוסדות אלה, והכל למשך 45 ימים מהיום.
  3. איסור יצירת קשר, בין במישרין ובין בעקיפין, עם מי מהמעורבים בתיק, למשך 45 ימים מהיום.
  4. התייצבות לחקירה במשטרה, לדיון במשפט או בערעור, או לנשיאת עונשו בכל מועד שיידרש, וכן ימנע מלשבש הליכי חקירה ומשפט.
  5. איסור יציאה מן הארץ למשך 90 ימים מהיום. שמעתי מב"כ המבקשת כי דרכונו של החשוד תפוס במשטרה. "

בסוף ההחלטה, מונה בית המשפט את הערבויות עליהן נדרש אדרי לחתום.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן