Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

תרומה למאמץ המלחמתי: המורות מפרדס חנה-כרכור וזכרון יעקב שזכו להצטיינות ברוח התקופה

מערכת החינוך ציינה אתמול (21.5) את “יום המורה” – יום ההוקרה לאנשי ונשות החינוך העוסקים בחינוך דור העתיד של מדינת ישראל. השנה, נוכח מלחמת “חרבות ברזל”, יום המורה מוקדש הן להוקרת אנשי ונשות החינוך שהתגייסו ונרתמו למאמץ המלחמתי, והן להנצחת אנשי ונשות החינוך שנרצחו במהלך המלחמה.

במסגרת אירועי “יום המורה”, שר החינוך, יואב קיש, ומנכ”ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, ומנהלת המחוז (בפועל), הגב’ סיגל כהן העניקו בטקס חגיגי תעודות הצטיינות לאנשי ונשות חינוך ( ארבעה ממחוז חיפה ) מבתי ספר וגני ילדים בכל רחבי הארץ, על תרומתם העצומה למאמץ המלחמתי.

מדובר באנשי ונשות חינוך שנרתמו והתגייסו למען אלפי התלמידים והתלמידות שפונו מבתיהם, הופרדו מחבריהם ונעקרו מקהילתם. מדובר באנשי ונשות חינוך שהתגייסו לשירות מילואים והמשיכו במקביל לשמור על קשר רציף עם התלמידים והתלמידות, לדאוג לשלומם ולרווחתם הנפשית, ולתמוך בהם נפשית ורגשית.

בין המצטיינות ממחוז חיפה שקיבלו תעודות הצטיינות הן אדוה לוי דדון דלאל, מחנכת וסגנית מנהל ביה”ס “החורש” בזיכרון יעקב ואורית שער, מורה באולפנית “אמונה” בפרדס חנה.

בעקבות אירועי ה-7/10, הגיעו מפונים ממרכז הקליטה באיבים למלון ניר עציון למשך זמן לא ידוע. מדובר במשפחות שעלו חודשים ספורים לפני המלחמה. שער, מחנכת כיתות י’-י”ב באולפנית אמונה אלישבע בפרדס חנה, שכעת נמצאת בשנת שבתון, תכננה להתנדב במלון מספר פעמים בשבוע, אך מהר מאוד החליטה כי היא תישאר באופן קבוע בכדי לעזור למשפחות העולים.

היא הפכה למחנכת כיתת האולפן שיועדה לתלמידי כיתות ד’-ו’, דוברי אמהרית. לאורך כל התקופה, ליוותה, עטפה, אירחה, הכניסה אותם אל ביתה, ולימדה אותם עברית. היא הקדישה זמן רב בהתנדבות, ואף לא ויתרה על קיום אסיפת הורים. לצורך כך, נעזרה במתורגמנית דוברת אמהרית, כדי שההורים יהיו מעורבים מלאים, ויחוו מעט נחת במצב של חוסר וודאות מוחלט.
ביחד איתה ניהלו את המקום חברי צוות נוספים ממשרד החינוך ומתנדבים, ויחד עם צוות מרכז הקליטה באיבים עשו כל שביכולתם עבור המשפחות והילדים.

“יצאתי לשנת שבתון, אבל הבנתי שזהו צו השעה. זה היה צו 8 מבחינתי. למדתי מהילדים וקיבלתי מהם הרבה. מרגישה שזכות עצומה נפלה בחלקי”. שיתפה אורית. “עברנו עם הילדים תהליך ארוך שמרכזו היה לספק להם תחושת יציבות, ביטחון, שייכות וסוג של שיגרה בתוך הכאוס.

במהלך התנדבותה, שער לימדה את התלמידים עברית, והם לימדו אותה אמהרית, היא לימדה אותם חשבון ואנגלית והם לימדו אותה על התרבות והשורשים שלהם.

לאחר זמן מה, כאשר נאלצה להיעדר בשל עניין בריאותי, החליטו התלמידים להשתמש בדמי הכיס שאספו, כדי לרכוש לה חטיפים כביקור חולים, כאות תודה על תרומתה הגדולה עבורם, ועל ההשקעה והאהבה הרבה שהרעיפה עליהם.

יפעת סלע, יו”ר תנועת אמונה אמרה: “אורית היא דוגמא לנשים הרבות שמתחילת המלחמה מסתערות על אתגרי העורף ותורמות מזמנן ומרצן לחברה הישראלית. תנועת אמונה מצדיעה לך על תרומתך”

השנה, לראשונה, בצל מלחמת “חרבות ברזל”, אירועי יום המורה מוקדשים לזכרם של המנהלים, המנהלות, המורים, המורות והגננות שנהרגו במהלך המלחמה. לאור זאת שר החינוך העניק במסגרת הטקס “מגן הוקרה” לבני משפחותיהם. במסגרת הטקס, שר החינוך העניק מגן הוקרה לנשות חינוך שנלקחו בשבי החמאס ב-7 באוקטובר ושוחררו ממנו – ליאת אצילי ועדה שגיא.

דילוג לתוכן