Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

לימי הסגר: המיזם/משחק ‘יחד נטפס גבוה’ משלב פעילות גופנית ותורם לחוסן של ילדינו

לימי הסגר: המיזם/משחק ״יחד נטפס גבוה״ פותח על ידי ד״ר עינת ינוביץ׳, מומחית בהתפתחות ולמידה מוטורית וראש המגמה לגיל הרך במכללה האקדמית בווינגייט

פעילות גופנית היא אחד הכלים הטבעיים והנפלאים לחיזוק החוסן הפיזי והרגשי של ילדנו. מחקרים רבים מהשנים האחרונות מצביעים על כך שמרבית הילדים כיום אינם עוסקים בפעילות גופנית מספקת החיונית להתפתחותם הפיזית, הקוגניטיבית והנוירולוגית. כמו כן, נמצא מתאם גבוה בין יכולת שיווי משקל לבין הצלחה בקריאה וכתיבה (בבית הספר). אז תראו לי אתם את ההורים והמטפלים שלא ישקיעו במשחק מהנה המאפשר לילדם להיות ה”נינג’ה” הבא של ישראל בכל תחומי החיים.

האהבה של עינת ינוביץ מפרדס חנה-כרכור לספורט החלה כשהייתה ילדה. “רוב שעות היום הייתי יותר על הידיים מאשר על הרגליים. בגיל 8 הוכתרתי בפעם הראשונה לאלופת ישראל בהתעמלות מכשירים. מאז ועד היום פעילות גופנית וספורט הם חלק בלתי נפרד ממני. כיום אני ד”ר לחינוך, מומחית בלמידה מוטורית ומדידה והערכה. ב- 27 השנים האחרונות אני מרצה במכללה האקדמית בוינגייט ובעשר השנים האחרונות מכהנת כראש המגמה לגיל הרך. אמא לשתי בנות מדהימות וספורטאיות, קצינת כושר קרבי במילואים ומפתחת משחקים המשלבים פעילות גופנית לילדים ולכל המשפחה.

“אני יודעת כמה ספורט משנה חיים, ראיתי זאת אלפי פעמים. (עכשיו) ארזתי את כל התובנות שאספתי לאורך השנים במשחק חוויתי, המתאים בדיוק לימים טרופים אלו בהם הילדים בבית ושעות רבות מול המסכים”.

אז למה חשוב וכדאי לשחק במשחק?

“המשחק מאפשר פעילות חברתית ומשפחתית, תוך שיפור יכולות גופניות המשפיעות על התפתחות הילד מבחינה רגשית, פיזית וקוגניטיבית. הצלחה במשימות תורמת לתחושת ערך חיובית ומצב רוח מרומם. המשחק מאפשר יציאה פעילה ונעימה מהמסכים.

“המשחק חושף את המשתתפים להתנסויות מרובות בתנועה ובפן הרגשי והפסיכומוטורי באופן מתוכנן ומושכל.  ומאפשר שיפור משמעותי ביכולות אלו אשר אינן ניתנות להשלמה לאחר תום תקופת הבשלות. המשחק מסייע במוכנות לכיתות הנמוכות בבית הספר העל יסודי”.

למי מיועד המשחק?

“ילדים וילדות בגילאי 12-3”.

מה כולל המשחק?

  • המשחק כולל: 2 לוחות משחק.
  • 45 כרטיסים המציגים תרגילים של הפעילות הגופנית (בחלוקה לשלוש רמות קושי)
  • 18 כרטיסים רגשיים (מאפשרים פיתוח שיחה בנושאים יומיומיים חשובים)
  • 15 כרטיסים המאפשרים תרגול במיומנויות פסיכומוטוריות
  • 5 כרטיסים המציגים את מספר החזרות.

איך משחקים?

לפני תחילת המשחק המשתתפים/ ההורים/ המטפלים בוחרים 4 כרטיסי פעילות וכרטיסים המראים על מס’ החזרות ומניחים אותם על לוח העזר.
מול נקודה אחת תונח כרטיסיה מסוימת ואת מספר החזרות שיבצעו הילדים באותו משחק. וכך מול שתי נקודות, שלוש נקודות וארבע נקודות המסומנות על גבי הלוח.
בחירת הפעילות תעשה על פי מס’ גורמים: גיל הלומדים, רמת היכולות הגופנית, ציר הזמן לאורך השנה.
לדוגמא: משתתפים בגן טרום חובה (ילדים צעירים) יבצעו את המיומנויות ברמת הקושי הקלה ומספר מועט של חזרות. במהלך השנה יעלו מספר החזרות וישולבו כרטיסיות מרמת הקושי הבינונית.
בגן חובה ישולבו בתחילת השנה כרטיסיות מרמת קושי קלה ובינונית ובהתאם מספר החזרות לכל מיומנות. במהלך השנה (בהתאם לרמת המשתתפים) ישלבו כרטיסיות ברמות קושי שונות.
מגוון האפשרויות לפעילות הוא רב גם ללא לוח המשחק.
אפשרו לילדיכם להיות “הנינג’ה” הבא בכל תחומי החיים.

המשחק אומנם משחק קופסה אל מאפשר לכולם לצאת מהקופסה ולהיות פעילים תוך כדי פעילות משפחתית מהנה. ניתן לרכוש גם באופן פרטי ולקבל הסברים נוספים בטלפון: 0546699801

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

בור חזר ונפער בשכונת אורות באור עקיבא לאחר תיקון תשתיות – סכנה לרכבים

נהגים מתלוננים כי הבור הגדול מהווה סכנה ממשית ועלול לגרום נזקים רציניים לרכבים ומבקרים את איכות העבודה הירודה שהובילה להיווצרות הבור מחדש | כעבור שבוע: העירייה הודיע כי תבצע עבודות לתיקון הבור במקום

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן