
רבים מבני הנוער, שעתידים לצאת בקרוב לחופש הגדול, מתניידים באמצעות אופניים חשמליים, למרות שכלל אינם מכירים את חוקי התנועה שחלים עליהם, בהם החובה לרכב עם קסדה, או האיסור לרכב על המדרכה וכן החוק הקובע שעל אופניים חשמליים מותר לרכב החל מגיל 16. הרכיבה מבלי להכיר את החוק מעמידה בסכנה את אותם הרוכבים ואת יתר משתמשי הדרך שסביבם.
קראו גם >> תקנות משרד התחבורה החמירו את סכנת החיים של רוכבי האופניים החשמליים [הטור של סער סוקולוב]
במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק לחברת "מגדל", יצאו לאחרונה מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT, לבחון האם רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים בישראל רוכבים בניגוד לחוקים שנועדו לשמור עליהם ועל סביבתם. המתנדבים ערכו את התצפיות ב- 102 רשויות ובמהלכן נצפו למעלה מ- 8,500 רוכבים.

הפרמטרים שנבדקו:
-
האם הרוכבים חבשו קסדה
-
האם הרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
-
האם הרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
-
האם הרוכבים צייתו לרמזורים ולתמרורים
-
הימצאות שביל המיועד לרכיבת אופניים במקום
בין המקומות בהם נעשתה התצפית גם חדרה, אור עקיבא ובנימינה גבעת עדה.
חדרה:
בחדרה נצפו 96 רוכבים, מתוכם 25 רוכבות ו-71 רוכבים.
-
42% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
-
11% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
-
64% מהרוכבים לא חבשו קסדה
-
58% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
-
בכל המקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים.
אור עקיבא:
באור עקיבא נצפו 20 רוכבים, מתוכם רוכבת אחת ו-19 רוכבים.
-
35% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
-
85% מהרוכבים לא חבשו קסדה
-
75% מהרוכבים לא צייתו לתמרורים ורמזורים
בנימינה – גבעת עדה
בבנימינה גבעת עדה נצפו 40 רוכבים, מתוכם 17 רוכבות ו-23 רוכבים.
-
83% מהרוכבים רכבו על המדרכה בניגוד לחוק
-
10% מהרוכבים הרכיבו נוסע נוסף
-
20% מהרוכבים לא חבשו קסדה
-
בכל המקומות בהם נעשו תצפיות לא נצפו שבילי אופניים.