Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המס בהעברת זכות במקרקעין אגב גירושין // מאמר מקצועי מאת עו”ד מ. ג’בארין

בני זוג מתגרשים. אחד מכל שלוש זוגות עושה את זה בישראל. אך מה ביחס לנכסי המקרקעין, המיסים, העברת הבעלויות - וכל מה שכרוך מסביב? עו"ד מוחמד ג'בארין, מומחה בתחום המקרקעין והירושות, מסביר

כשליש מהמשפחות בישראל מגיעות לשלב שבו מתפרקת החבילה ובני הזוג מתגרשים. נכסים שנצברים במהלך החיים המשותפים כוללים לא אחת נכסי מקרקעין למיניהם. בני הזוג המתגרשים יצטרכו להתחלק ברכוש ולעיתים זכויותיו של אחד הצדדים מועברות במסגרת הגירושין לצד האחר בתמורה או ללא תמורה.

רבים שואלים מה דינם של נכסי מקרקעין המועברים בין בני הזוג ולעתים מהם לילדיהם לעניין מיסוי מקרקעין.

סעיף 4א לחוק מיסוי מקרקעין נתן תשובה מלאה לשאלה הנ”ל ולהלן נוסחו:

“העברת זכויות בזכות במקרקעין או בזכות באיגוד מקרקעין, הנעשית על פי פסק דין שניתן אגב הליכי גירושין, לא יראוה כמכירה או כפעולה באיגוד לעניין חוק זה, בין אם היא העברה בין בני הזוג ובין אם היא העברה מהם לילדיהם ובמכירת הזכות במקרקעין או בפעולה באיגוד מקרקעין על ידי מי שהועברו לו הזכויות בזכות במקרקעין כאמור, יהיו שווי הרכישה של הזכות ויום רכישתה, לרבות לעניין סעיף 7א, שווי הרכישה ויום הרכישה שהיו נקבעים לפי הוראות חוק זה או לפי הוראות הפקודה, לפי העניין, אילו נמכרה הזכות או נעשתה הפעולה על ידי מי שהעביר את הזכויות בה”.

כפי שאנו למדים מסעיף החוק, העברת זכויות בנכס מקרקעין בישראל בהתאם לפסק-דין הניתן “אגב גירושין”, לא מהווה ‘עסקה’ כלל ועיקר, ובלבד שההעברה נעשית בין בני-הזוג עצמם, או לילדיהם והמשמעות היא כי במקרה של העברת דירה בגירושין לא חל אירוע מס כלשהו וגם אין צורך לדווח על ההעברה לרשויות המס .

צדדים שהסכימו ביניהם על העברת הזכויות במקרקעין יאשרו את הסכם הגירושין בבית המשפט ולאחר מכן יהיה באפשרותם להעביר את הזכויות בנכס במסגרת גירושין בלשכת רישום המקרקעין או בכל גוף אחר האמון על רישום הזכויות בנכס ללא צורך בהצגת אישורים על מס שבח או רכישה ממיסוי מקרקעין.

למרות שהעברת זכויות במקרקעין אגב גירושין אינה מהווה אירוע מס, ולא חל בגינה מס שבח או מס רכישה לעתים העברת הזכויות אגב גירושין אינה כדאית למקבל הנכס ועדיף לו לחפש מסלול אחר לעניין המיסוי. כך למשל אם יחפוץ למכור את הנכס שקיבל במסגרת הליך הגירושין יהיה עלול לשלם מס שבח על כל השבח שנצבר במהלך התקופה שהחזיק בנכס בן-הזוג המעביר אלא אם כן בעת המכירה יש זכאות לפטור ממס שבח בהתאם להוראות החוק.

לאור האמור לעיל אני ממליץ למתגרשים ולפני שיסכימו לקבל, או לרכוש, את חלקו של הצד השני בנכס מקרקעין משותף ,  לבדוק  ולבצע מראש תכנון מס נכון הצופה את העתיד באמצעות עורכי דין המתמחים בתחום מיסוי מקרקעין.


עו״ד ג’בארין – משרד עורכי דין ונוטריון, שד’ דוד המלך 520, אור עקיבא. טלפון לתיאום: 054-6171780, 04-6263460 פקס: 04-6100248 או באתר.  


// מדור משפטי בשיתוף עם עו”ד מחמוד ג’אברין (מדור חסות)

מה אתם חושבים?

האם פרויקט “מחיר מטרה” באור עקיבא וברחבי הארץ מוטה לטובת בנייה למגזר החרדי?

על פי תחקיר באתר “מידה”, מכרז על 166 יחידות דיור במסגרת פרויקט “מחיר מטרה” פורסם לפני כשנתיים אך חוברת המכרז מעולם לא פורסמה | גם חוברת מכרז אחר של 405 יחידות דיור בעיר לא פורסמה, למרות שמדובר במכרז משנת 2021

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן