גם בחורף: בן 16 אסף עצים להסקה בחצר – והוכש על ידי נחש צפע; חייו ניצלו בבית החולים

חשבתם שהכשות נחש קורות רק בקיץ? נער בן 16 הגיע למרכז הרפואי מאיר לאחר הכשת נחש צפע וחייו ניצלו
נעם קוטולובסקי, בן ה-16 הובהל אתמול למרכז הרפואי מאיר לאחר שהוכש בידו על ידי נחש צפע בחצר ביתו בבית יהושוע. עם הגעתו הוא הוכנס מיידית לחדר הלם.
נעם מאושפז בטיפול נמרץ ומספר על מה שעבר: "אתמול בשעות הצהריים אספתי בחצר הבית עצים להסקה ולפתע הרגשתי דקירה מוזרה באצבע. למרות שלבשתי כפפות עבודה הרגשתי כאילו מסמר נכנס לי לאצבע. באותו רגע חשבתי שאולי נחש הכיש אותי ואז שמעתי את הלחישה של הנחש וראיתי אותו מזדחל. באותו רגע ידעתי שזה הכשת נחש ושאני חייב להישאר רגוע וכדאי שלא אזוז כי זה יכול להחמיר את המצב שלי. מכיוון שלא היה עליי טלפון והייתי לבד הייתי חייב לרוץ הביתה להזעיק עזרה ותוך כדי הריצה הבנתי שזה מסוכן אבל שאין לי ברירה. מיד כשהגעתי הביתה צעקתי לאבא שלי שהכיש אותי נחש".
מישל, אמא של נעם, מספרת: "התעוררתי מהצעקות של כל הסובבים את נעם. דווקא הוא השתדל להישאר רגוע. הזעקנו אמבולנס ועד שהגיע קיבלנו הוראות בטלפון לא לשתות ולהרטיב את מקום ההכשה. בינתיים הגיע כונן מד"א מהיישוב, מדד לו לחץ דם ושם עליו מסכת חמצן. בינתיים, זיו בעלי רץ לחפש את הנחש על מנת שנוכל לתת לצוותי ההצלה מידע על סוג הנחש. כשהוא מצא את הנחש, הוא צילם אותו וכך ידענו שמדובר בצפע".
במקביל נעם החל לחוש שקשה לו לנשום וסחרחורות. "תוך כדי הנסיעה באמבולנס", מספרת מישל, "מצבו של נעם התדרדר והוא החל להקיא. בשלב מסוים בנסיעה כבר לא היה לו כוח לענות לי. אמרתי לו: נעם למה אתה לא עונה לי? הבנתי שהוא כבר לא שומע אותי וחשבתי שאני מאבדת אותו, זה היה מאוד קשה".
צילומים: באדיבות המשפחה
נעם מספר "כשהגעתי לבית חולים מאיר, קיבלו את פניי צוות ענק של רופאים ואחיות ומיד הכניסו אותי לחדר הלם. הם היו מאוד מקצועיים ותוך כדי שהם מדברים אחד עם השני הם גם דאגו לדבר אתי כל הזמן ולהרגיע אותי". מישל מוסיפה: "המחשבה שאם לא היינו שם היינו מאבדים אותו מאוד קשה".
ד"ר אהוד רוזנבלום, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "נעם הגיע אלינו עם סימן הכשה בידו במצב יציב כשהוא סובל מתגובות סיסטמיות ומקומיות שכללו הקאה, כאבי בטן, חיוורון, בחילות ודופק מואץ. מיד עם הגעתו הנער הוכנס לחדר החייאה וטופל בטיפול תמיכתי שכלל חמצן ונוזלים, טיפול נגד כאב וכמובן הטיפול החשוב ביותר אנטי ונום- נסיוב נגד צפע ארצישראלי. במהלך הטיפול נצפה שיפור במצבו והוא הועבר במצב יציב להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים". רוזנבלום מדגיש את כללי הטיפול במידה והוכשתם: "במידה והוכשתם או שאדם לידכם הוכש: השכיבו את האדם שהוכש באופן מיידי במקום מוצל ; הרגיעו אותו ככל שניתן; קבעו את הגפה על ידי הנחה על קרש/חפץ ישר; הזעיקו סיוע באופן מיידי והגיעו לבית חולים על מנת שנעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר כמה שיותר מהר. אל תמצצו את הארס ואל תשימו קרח על סימני ההכשה".

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן