Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

טענות לקושי במעבר לבעלי מוגבלויות במרכז אור עקיבא; בעירייה אומרים כי “העבודות בעיצומן”

טענות לקושי במעבר לבעלי מוגבלויות במרכז אור עקיבא; בעירייה אומרים כי “העבודות בעיצומן”

לפני כשנה וחצי פרסמנו כי העירייה החליטה לסגור את המעבר בעקבות תלונות תושבים על מעבר של כלי רכב וטרקטורונים בדרך המעבר - וכעת עולה טענה על הצרה נוספת של הדרך שמשמשת גם בעלי מוגבלויות ובגישה לדירותיהם | העירייה: "מבוצעות במקום עבודות. התלונה בנושא מוקדמת ועשויה להתייתר עם סיומן"

מה קורה במעבר בין חניון בוב ראסל במרכז אור עקיבא לרחוב הנשיא בעיר ולבנייני המגורים הסמוכים? לפני כשנה וחצי פרסמנו על כך שהעירייה החליטה לסגור את המעבר בעקבות תלונות תושבים על מעבר של כלי רכב וטרקטורונים בדרך המעבר – והשבוע החלו עבודות נוספות במקום שלטענת תושבים המתגוררים בסמיכות, גורמות להצרת הדרך עוד יותר ולקשיים. 

“הדרך נסגרה בשביל שלא יכנסו מכוניות ונחסמה האופציה לרכבי חרום להיכנס במידה ותהיה שריפה חלילה או פינוי דחוף”, טוענת תושבת העיר שפרסמה על כך פוסט ברשתות החברתיות. “בנוסף, יש סתימות ביוב ופגיעות תעבורתיות, עובדי מקצוע מתקשים לגשת למקום, מה שיוצר זיהומים בסביבה של קשישים, ועכשיו – מקטינים את המעבר בטענה שמפריע שעוברים טרקטורונים”.

המעבר בין חניון בוב ראסל לרחוב הנשיא במרכז העיר. צילום: מהרשתות החברתיות

לטענת אותה תושבת, עמוד מתכת הוצב בשטח פרטי ללא הסכמה של השכנים ובניגוד להנחיית היועץ המשפטי של העירייה. “הוא נכח במקום ואמר שלעירייה אסור לבצע כל פעולה בתוך שטח פרטי. שהעמוד שהותקן מונע גישה למעבר של בעלי מוגבלויות. לבניינים, גם בחזית, אין גישה לבעלי מוגבלויות מכיוון שמלפני מס׳ שנים עיריית אור עקיבא שיפצה את רחוב הנשיא ולא דאגה להנגיש חזרה את הבניינים. אז איך אני אמורה לארח חבר אשר יושב על כיסא גלגלים או אחד הקשישים השכנים שלי שמרותקים לכיסא גלגלים. איך הם יגיעו לבית שלהם?”.

בחודש מרץ 2022 סיפר ליאור חג’ג’ המתגורר בבניין: “בעבר היינו חונים בבניין ההסתדרות שהיום ממוקם בו אגף החינוך. זה היה שטח עזוב. הבן שלי חלה, סבל מפגיעה מוחית והוגדר כנכה. בנוסף, בני משפחה נוספים נכים עברו להתגורר אצלי. שוחחתי עם עובדי עירייה ונבנה שביל כדי שיאפשר לי להוריד את בני המשפחה ליד הבית שלי. גם משפחה אחרת השתמשה בשביל. הגיע שכן חדש והחליט שהכניסה הזו מפריעה לו והתלונן בעירייה. שלחתי מכתב לעירייה שיש לנו נכים במשפחה ואת הצורך שלנו בשביל. אבל באו וחסמו את את השביל בלי לתת שום פתרון. אמרו שיתנו לנו פתרון, דיברתי עם חברי מועצה, אמרו שאין בעיה לחסום, אבל שיעשו שביל נגיש לבית. הילד שלי, אחרי נסיעה ארכה, מתקשה ללכת”.

מעיריית אור עקיבא נמסר בתגובה: “העבודות בנקודה המתוארת נמצאות בעיצומן וטרם הסתיימו ועל כן התלונה בנושא מוקדמת ועשויה להתייתר עם סיומן. יש לציין כי עבודות לשיפור העיר ושדרוג הבטיחות נעשות כל ימות השנה וגם בזמן המלחמה – לטובת התושבים. בנוגע לטענת חוסר נגישות רכבי חירום – אזי שהטענה אינה נכונה, לרכבי החירום השונים גישה נוחה מרחוב הנשיא הראשי. בנוגע לטענת הביוב נציין כי מדובר בשטח פרטי והעירייה אינה מוסמכת להיכנס ולטפל בבעיה והיא באחריות תושבי המקום”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן