Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

החילונים באור עקיבא מאוכזבים: זו ההחלטה על פעילות מסעדות, בתי קפה, גלידריות ומאפיות בשבת

החילונים באור עקיבא מאוכזבים: זו ההחלטה על פעילות מסעדות, בתי קפה, גלידריות ומאפיות בשבת

בעקבות פתיחת בית עסק בשכונת אור ים בשבת האחרונה, מליאת המועצה דנה בחוק העזר העירוני: "צריך לשמור על הסטטוס קוו" | התיקון אושר ברוב גדול | חבר המועצה משה ביטון, נמנע: "בעל עסק שרוצה לפתוח בשבת, מה זה מפריע אם זה בקצה הדרומי של העיר?"

שמירת השבת במרחב הציבורי באור עקיבא היתה אחד מהנושאים המרכזיים שעלו בשתי ישיבות מועצת העיר אור עקיבא שנערכו בתוך שבוע – בראשית השבוע (ראשון) ואתמול (חמישי, 30.11) כשברקע – פתיחת בית עסק בשבת האחרונה בשכונת אור ים. 

אמש החליטה העירייה ברוב גדול – כי העיר תשמור על הסטטוס קוו הקיים בה כבר שנים, ולא ייפתחו בתי עסק לממכר מזון ושתייה (בתי קפה, גלידריות, מאפיות ומסעדות) הפועלות בעיר. המשמעות בעיקר נוגעת לבתי עסק שנפתחו בקצוות העיר – צומת ברניצקי (הכניסה הצפונית לעיר) והמרכז המסחרי בשכונת אור ים (בדרום העיר).

מי שבלטו בהעדרותם הם חברי מועצת העיר שמחה יוסיפוב ונוח שמאילוב שביקשו בתחילת השבוע לקיים ישיבה נפרדת על מנת ללמוד את הצעת החוק והתנגדו כי היא תועלה להצבעה כבר אז. אתמול, כאמור, הם לא הגיעו לישיבה.

עד למועד זה, טרם הצלחנו להשיג את תגובתם של שמחה יוסיפוב ונוח שמאילוב. 

ראש העיר אלי אנקונינה. “תמיד שמרנו על הסטטוס קוו”

“תמיד שמרנו על הסטטוס קוו, על הצביון המסורתי והיהודי של העיר ושל השבת. גם כשהיו גלי עלייה בשנות ה-70 ובשנות ה-90, שמרנו על הסטטוס קוו באופן קבוע”, אמר ראש העיר אלי אנקונינה בפתח הישיבה. “כולם היו אחד – הדתיים, הוותיקים, והעולים. כל ראשי העיר שמרו על כך ואני מציע שנמשיך בכך ונאסור פתיחת בתי עסק בשבת”.

חבר מועצת העיר אברהם כהן אמר: “זה נושא שהוא נמצא בהסכמה. תמיד העסקים היו סגורים שבת, תמיד כיבדו אחד את השני. היינו יכולים לאשר את זה בישיבת מועצת העיר בתחילת השבוע”. ראש העיר לשעבר יעקב אדרי ציין כי “יש להצעה הזו הסכמה כללית”.

חבר מועצת העיר משה ביטון הסתייג וציין כי “יש לנו קניונית באור ים, שהיא בקצה של העיר, על כביש הדרך. בדיוק כמו צומת ברניצקי. אותו דבר. בשנת 2020 היינו 18,000 תושבים, היום אנחנו 24,000, בסוף שנה הבאה נהיה 26,000-27,000 תושבים. העיר גדלה, הגיעה אוכלוסייה אחרת.

“אפשר להחריג את הקצוות האלו. אם יהיה באולינג, חדר כושר? תסגור את כולם? ג’ימבורי? צומת המשטרה בחדרה למשל נמצאת על אם הדרך, ולכן העסקים פתוחים שם בשבת. ממילא 95% מהתושבים באור עקיבא הם שומרי מסורת, אני בשבת לא הולך לשום מקום. בעל עסק שכן ירצה לפתוח, מה זה מפריע אם זה בקצה הדרומי?”.

אנקונינה השיב: “ברגע שנחריג אזורים מסוימים, ייפתח הסכר לכל אור עקיבא”. גדילוב ציין: “מה הבעיה, שיפתחו עסק בחדרה”.

התיקון לחוק העזר כאמור אושר, ברוב של ראש העיר אנקונינה, סגניו ארקדי גדילוב ויוסי כדורי, משה אבועזיז, רמי ראובן, יעקב אדרי, אברהם כהן. משה ביטון נמנע. 

No photo description available.
סגן ראש העיר יוסי כדורי. “שנים רבות מכבדים בעיר אחד את השני, דתיים וחילוניים”

בדיון שנערך בראשית השבוע ציין סגן ראש העיר יוסי כדורי ציין כי ב-60 השנים האחרונות לא נפתח בית עסק בשבת באור עקיבא, תוך שמירה על סטטוס קוו על אף היותם של רוב תושבי העיר חילוניים. “שנים רבות מכבדים בעיר אחד את השני, דתיים וחילוניים”. חבר מועצת העיר עו”ד נוח שמאילוב ביקש לדעת מה כוללת ההחרגה, ולאחר שקיבל תשובה כי מדובר בכל מכירה של דברי מזון ושתיה, ביקש לדחות את הסוגייה לישיבה הבאה.

חברו לרשימה, והמועמד לראשות העיר שמחה יוסיפוב הזכיר את סניף מקדונלדס בקניון אורות שהיה פתוח בשבתות בתחילת דרכו וכי נעשו מספר פעולות למען שמירה על כבוד השבת. הוא הוסיף כי יש לעשות שינוי מושכל ולכן נדרשת בדיקה נוספת בטרם הצבעה.

יש לציין כי באור עקיבא כן פעלו עסקים מעטים בשבת בעשורים האחרונים כמו למשל מקדונלדס, הבאולינג שכבר נסגר לפני שנים ארוכות, ואף חדר כושר בקניון. גם עסקים בצומת ברניצקי פועלים בשבת, כולל תחנת הדלק עצמה, אולם החסות על הצומת הועברה לאור עקיבא רק בעשור האחרון.

שמאילוב. דרש לדחות את הישיבה כדי לדון בהשלכות המהלך אך נעדר מהישיבה בה התיקון הועלה להצבעה

// עדכון ראשון: 28.11.2023

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
36 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
17/05/2024 17:18

נורא מה הבעיה שכל אחד לפי אמונתו ייחייה ומי שרוצה יפתח מי שלא לא

1 34 35 36
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן