Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

עינבר, תושבת פרדס חנה, חיה במקלט אותו התבקשה לפנות; עמידר בבשורה: “התקבל אישור לשיפוץ ביתה”

תושבת פרדס חנה עינבר, חיה בימים האחרונים במקלט במערב המושבה, לאחר שהובאה לשם מאוהל בו התגוררה. בינתיים - פיתרון אי, כשכלביה האהובים הם שגורמים לבעיה המרכזית למצוא לה דירה זמנית עד שביתה הקודם ישופץ. עמידר: "אנו מלווים את הגב' ענבר קלדרון מזה זמן רב, ברגישות רבה"

סיפורה של עינבר, תושבת פרדס חנה-כרכור, נכה בת 52, שהדרדרה לרחוב דווקא בחורף הקשה – ממשיך להעסיק תושבים במושבה – אבל הרשויות טרם מצאו פתרון למקרה החריג.

בדיקת מגדלור ניוז בימים האחרונים מעלה סימני שאלה בנוגע לטיפול במצבה של עינבר. על פי גורמים עמן שוחחנו בנוגע למצבה החריג והקשה של התושבת, ישנו קושי למצוא לה פתרון שכן היא “אוגרת חפצים” ובעלת מספר רב של בעלי חיים (כלבים). “הוצעו לה הרבה מאוד פתרונות, אבל היא לא מוכנה לוותר על הכלבים”, מסר גורם המכיר את הסיפור. “אנשים עשו למענה מעל ומעבר וחוסר גמישות הביא אותנו למצב הזה”, הוסיף.

האישה, מוכרת ברווחה ומקבלת קצבאות, וכי בעלי הדירה בה התגוררה לא רצו שתמשיך להתגורר בו עקב כמות בעלי החיים שברשותה. בנוסף, טוענים תושבים במושבה שרבים לא מוכנים להשכיר לה בית, כי כאמור, היא לא מוכנה שבעלי החיים יחיו בחצר אלא רק בתוך הבית – מצב שהוא בעייתי עבוד שוכרי הדירות.

מי שמלווה אותה בשבועות האחרונים, מאז עברה להתגורר באוהל היא אהובה טויטו רושני, תושבת פרדס חנה. “עינבר גרה כשבועיים באוהל ברחוב בגשם זלעפות ובקור. בהמשך מצאנו לה מקלט ציבורי וכרגע היא גרה שם ביחד עם הכלבים שלה בלית ברירה”.

לטענת טויטו, מועצת פרדס חנה והרשויות מתעלמות ממנה, אך בפועל דווקא ניסתה המועצה לסייע לפני כשבועיים וחצי ואף העלתה פוסט בניסיון למצוא לה דירה – אך הניסיונות העלו עד כה חרס.

עינבר מצויה נכון לעכשיו במקלט בשכונת רמז. טויטו מוסיפה: “היא במקלט, קר שם מאוד, המזגן לא עובד”.

צילומים: אהובה טויטו רושני

לטענה כאילו התושבת לא רוצה עזרה, עונה טויטו בביטול וכעס: “נתחיל בזה שעינבר משוועת לעזרה, היא ניהלה עשרות שיחות בכדי להגיע לפיתרון מולם. עינבר לא אגרנית, כל תכולת ביתה נשרפה לפני שנה וחצי ומה שנמצא בדירה השכורה הוכנס למכולה. כל מה שנמצא איתה כרגע במקלט זה תרומות של תושבים מודאגים, הכל בלי יוצא מן הכלל תרומות אשר עוזרות לה לשרוד את הגשמים והקור כאשר כל הגורמים האמונים עליה – רווחה, משרד השיכון, עמידר והמועצה אמרו שהמצב הזה יימשך הרבה זמן.

“היא מקבלת קצבה מהיותה נכה ומוכרת על כך בביטוח לאומי ומשרד, לא ידעתי שזה פשע לקבל קצבה כאשר איננה יכולה. אציין כי הקצבה משמשת להישרדות יום יומית כגון תרופות, נסיעות, מזון ותחזוקת בית.

“בנוסף ישנם חובות שנוצרו עקב התדיינות משפטית בעניין לקיחת ביתה מחסותה. כמו כן בוטלה ההנחה בארנונה. לגבי בעלי הדירה, ההפסקה הייתה הדדית מאחר והבית היה מוזנח עם רטיבות והצפות כל שני וחמישי ללא הסכמה לתקן ולא בגלל ריבוי בעלי החיים.

“בעלי הדירה לא אפשרו לעינבר לצבוע ולנקות טרם העזיבה. ההצעות שהגורמים הציעו לה הם הוסטל, דירה בשותפות עם גבר, דירה בישוב שכוח אל וכל אלה הצעות לא רלוונטיות לצריכה, עם כל הכבוד היא אישה בת 50 ולא צריכה לגור עם גברים זרים וכן היא נכה ולא ניידת ולכן צריך קירבה.

“היו 3 דירות שהסכימו לקבלה ואף המתינו אבל מאחר ולא קיבלה אישור להמשך מימון וחתימת ערבות מעמידר ומשרד השיכון היא פיספסה. עינבר אישה נכה ובודדה והכלבים הם הדבר היחיד שנותן לה שלווה ונחמה ממש כמו ילדים”.

לדברי טויטו – הימים הקרובים קריטיים. “היא עדיין במקלט עד לרגע זה וביקשו ממנה לפנות עד ליום ראשון הקרוב את המקלט. היא במצב נפשי לא טוב ומאוד מפחדת לחזור לרחוב”.

עמידר: בימים האחרונים הושג אישור מטעם הרשות להתחלת העבודות על דירתה שנשרפה

מחברת עמידר נמסר:“אנו מלווים את הגב’ ענבר קלדרון מזה זמן רב, ברגישות רבה ומודעים מורכבות הנושא, שהינו קרוב לליבנו. בהתאם לכך, במהלך השבועות האחרונים פעלנו באופן מואץ ומאומץ לאתר עבורה דירה מתאימה בשכירות בשוק החופשי, וכן למתן ערבות בהתאם. כך הוצעו לה מספר דירות מתאימות לרבות בתים צמודי קרקע, אולם לצערנו, בקשתה לחיות דירה יחד עם בעלי החיים הציב קושי רב באיתור מענה הולם בקרב בעלי הדירות, לא נתנו לכך את הסכמתם. במקביל למאמצים אלו, פעלנו מול כלל המוסדות הרלוונטיים על מנת לקבל את האישורים לטובת תכנון ובנייה מחודשת לביתה שנשרף. בימים האחרונים הושג אישור מטעם הרשות להתחלת העבודות, ואנו עושים כל מאמץ כדי להתחיל בעבודה מהירה לשיפוץ הדירה. זאת לצד איתור מענה מגורים זמני (מבנה יביל) עבורה ועבור בעלי החיים שברשותה למשך זמן הבנייה. אנו תקווה כי פתרון זה יענה לצרכיה של הגב’ קלדרון. עם תחילת העבודות נעדכנכם”.

מהמועצה המקומית פרדס חנה-כרכור נמסר: “בשבוע האחרון הוצעו לענבר פתרונות דיור ביישובים אחרים ע”י עמידר, כיוון שבפרדס חנה כרכור לא נמצאו שוכרי דירות שהיו מוכנים להשכיר דירה לענבר שלא מוכנה לוותר על טיפוח וגידול החיות שברשותה בתוך הבית. בבעלותה של ענבר כ- 7 כלבים, 2 חתולים, תוכי וחולדות מחמד. ענבר סרבה לפתרונות עמידר עד כה.

“בהקשר זה חשוב לציין כי כל זכויותיה של ענבר מוצו, היא זכאית לתשלום שכר דירה, ויתרה מכך עמידר מוכנים אף להשלים את ההפרש לשכר דירה במידה ותמצא דירה המתאימה לצרכיה.

“בעיית הדיור אצל ענבר חוזרת על עצמה. עד שקיבלה דירה במסגרת דיור ציבורי עברה מספר רב של דירות. לפני כשנה וחצי נשרפה דירתה, דירת עמידר (דיור ציבורי). אגף הרווחה וקהילה במועצה סייע לה בכל מה שהייתה זקוקה כמו גם מול משרד השיכון בהסדרת תשלום שכר דירה עבורה. מאז ועד לימים האחרונים נמצאה לענבר דירה זמנית בשכ”ד אך לצערנו חוזה השכירות לא חודש.  המועצה, עמידר ומשרד השיכון האמון על פתרון דיור פועלים יחדיו למצא עבור ענבר פתרון לדיור קבוע”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן