|| הנוער העובד || 4 || עולים לכיתה י’? מבחן התיאוריה כלול בלימודים שלכם


בשורה לתלמידי כיתה י’ – כחלק מתכנית משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים, ולקראת הגיל שבו ניתן להוציא רישיון נהיגה, יכשיר בית הספר את התלמידים ללימודי המבחן העיוני (התיאוריה), ואף יאפשר לתלמידים להיבחן בתיאוריה – בבית הספר, ובמימון משרד החינוך.

בשנת הלימודים הקרובה, תשע”ח, יקיים המשרד פיילוט בנושא, בשיתוף משרד התחבורה, אגף הרישוי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בסכום שבסופו של דבר יעמוד על 25 מיליון שקל בשנה, ויקיף את כל כיתות שכבת י’.

במסגרת הפיילוט, 12% מסך כיתות שכבת י’ שלומדות חינוך תעבורתי יילמדו וייבחנו במבחני נהיגה עיוניים (תיאוריה), כלומר 500 כיתות לימוד. הצפי הוא ש-50% מהתלמידים הללו יעברו את המבחן בהצלחה, ויודגש שהמבחן יהיה שונה מהנהוג כיום באגף הרישוי: מבחן מורחב שכולל היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, שימוש במסכים, סכנות בשימוש באלכוהול וכיוצא באלה.  את הלימודים יעבירו מורים מתוך בתי הספר שהוכשרו לתכנית, ועוברים הכשרה בהתאם. המורים יילמדו את החינוך התעבורתי, ובכלל זה את לימודי התיאוריה.

> כחלק מיישום תכנית חומש של משרד החינוך, כל תלמידי שכבת י’ יילמדו חינוך תעבורתי.

> בשנת הלימודים הקרובה, תשע”ח, 91,000 תלמידי כיתות י’ ילמדו חינוך תעבורתי, ובמסגרת פיילוט 12% מהם יילמדו וייבחנו במבחן נהיגה עיוני (תיאוריה).

> בחינות התיאוריה יתקיימו בין כותלי בית הספר, ובמתכונת חדשה: מבחן מורחב שכולל היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, שימוש במסכים, סכנות בשימוש באלכוהול ועוד.

> התכנית היא פרי הסכם שנחתם עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בתקציב משותף בסך 25 מילון שקל, ובשיתוף משרד התחבורה.

בשנת הלימודים תשע”ט תורחב התכנית ל-1,200 כיתות לימוד, כלומר 29% משכבת י’ שלומדת חינוך תעבורתי, והצפי הוא ש-55% מהם יעברו את המבחן בהצלחה. זאת, בניגוד לאחוזי ההצלחה שנרשמים כיום, שעומדים על כ-40%.

תכנית זו היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים. בלב התכנית, מתכוון משרד החינוך להרחיב באופן ניכר את מספר התלמידים שלומדים חינוך תעבורתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה יצמח מספר הכיתות שלומדות חינוך תעבורתי, מ-2,800 ל-3,500 כיתות, ובסך הכל בשנת הלימודים הקרובה יילמדו 91,000 תלמידי שכבת י’.

מטרת משרד החינוך היא להרחיב את מספר הלומדים ולהגיע לשכבת הגיל כולה, ובהתאמה להרחיב גם את מספר התלמידים שייבחנו בבחינות הנהיגה העיוניות (תיאוריה), כש-70% מהם עוברים את הבחינה בהצלחה.

מספר התלמידים הצפוי לעבור את הבחינה בחמש השנים הקרובות, על פי משרד החינוך

 

 

 

Comments are closed.