בפרדס חנה-כרכור יחלו תוכנית אב לחינוך ויבחנו את מבנה "הפיל הלבן" בשדרות הציונות

לפני 14 שנה נבנה מבנה לבית ספר בשדרות הציונות בפרדס חנה. על אף שבנייתו כמעט והושלמה לגמרי הוא לא אוכלס מעולם. המבנה, היה עתיד לשמש את בית הספר "חורב" בזמנו אך לא אוכלס בעקבות סכסוך על השטח ובעקבות קרבתו הגדולה לקווי מתח גבוה של חברת חשמל, מה שגרם לחשש כי יהווה סכנה בריאותית לתלמידים שילמדו במקום.

המבנה בשדרות הציונות. צילום ארכיון

השבוע התייחסה מועצת פרדס חנה-כרכור לנושא בכתבה שפורסמה בעיתון מקומי, וציינה כי בעקבות יציאה לתוכנית אב לחינוך בקרוב, ייבחן מחדש השימוש במבנה הנטוש.

כבר בשנת 2011 התלוננו תושבים על מפגעים רבים במקום. "שנים שהמבנה נטוש והפך להיות למחששה ולעוד כל מיני דברים אחרים", סיפר תושב נווה פרדסים הסמוכה. מטרדי הרעש במקום, הפכו לטענת התושבים את חייהם לגיהנום.

"המבנה הזה עומד ריק וכולם יודעים מה קורה כשמבנה הוא ריק וחדש- באים אליו כל מיני טיפוסים", סיפר אז תושב רחוב הלימון הסמוך. "בין היתר היו מגיעים לפה חבר'ה, והפכו אותו למועדון לילה שלהם. היה שם שתייה, מוזיקה, סמים, אורות וזיקוקים, כל מה שאתה רק רוצה. אין בעיה שאנשים יהיו שמחים ויעשו לעצמם טוב על הלב, אבל לא באחד וחצי או בשלוש בלילה".

ראש המועצה הקודם, חיים געש, התייחס לנושא ב-2011. "המבנה נבנה על ידי משרד החינוך ומכספו ואמור היה לאכלס את בית הספר 'חורב'. התוכנית נעצרה בצו שיפוטי. סוכם על ידי בית המשפט שמנכ"ל מרכז החינוך העצמאי של אגודת ישראל ימשיך את תהליך ההקצאה של המבנה. עם הזמן היו חילופים עקב סיבות שונות של מרכזים באגודה.

אנו ערים לוונדליזם שמתרחש שם, כולל גניבת גדר שהייתה במקום. בעיה נוספת היא השתלטות על שטח שמסביב. אטימת המבנה עולה הון עתק. המבנה מיועד לבית ספר ואי אפשר לנצל אותו למטרות אחרות".

ממועצת פרדס חנה-כרכור ומשרד החינוך נמסר לעיתון 'כל הפרדס' השבוע בתגובה שהופיעה בעיתון כי "המבנה הינו מבנה ציבור שהוקפ לפני 15 שנה במימון משרד החינוך ויועד לצרכי חינוך. לאחרונה פנה משרד החינוך לרשות המקומית לטובת השמשתו מחדש. המועצה יוצאת בזמן הקרוב להכנת תוכנית אב לחינוך שלא עודכנה מאז 2012. במסגרת התוכנית ייבחנו כלל מבני החינוך ביישוב. בין השאר יילקחו בחשבון שיקולים סביבתיים, דוגמת קירבת המבנה לקווי מתח".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

תלמידי התיכון מחוף הכרמל הגיעו לחברת הסייבר: "מעודדים ומטפחים את כוח העבודה העתידי"

פורטינט (Fortinet), מובילה עולמית באבטחת סייבר המניעה את האיחוד בין ביצועי תקשורת ואבטחה, אירחה במשרדיה בהרצליה כ-25 תלמידות ותלמידי תיכון מכיתה י"א מבית הספר "כפר גלים" שבמועצה האזורית חוף הכרמל,

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן