בנימינה גבעת עדה: מונה מנהל יישובי לביטחון קהילתי במועצה; גן מוזיקלי חדש הוקם בבית ספר 'הרים'

עומרי מרקוביץ, 35, תושב גבעת עדה, נבחר לאחרונה לתפקיד מנהל הפעולות והתכניות של הרשות הלאומית לביטחון קהילתי במועצה המקומית.

"אנו רואים חשיבות רבה במתן מענה לטיפול בצריכת הסמים ואלכוהול  בקרב בני נוער במיוחד כעת לקראת חופשת הקיץ אך גם לאורך כל ימות השנה" אמרה מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן.

 

מרקוביץ בוגר החוג לחינוך בתל חי  ובעל ניסיון בעבודה קהילתית וביטחונית ברשויות מקומיות יטפל בתופעות אלימות, עבריינות, התנהגות אנטי חברתית ושימוש בסמים ובאלכוהול באמצעות ארגון, תיאום וריכוז של פעולות הרשות המקומית והקהילה הנדרשות לצורך הגברת היכולת של היישוב למנוע ולהתמודד עם בעיות אלה.

התפקיד יכלול  מיפוי ואיסוף נתונים ויצירת תמונת מצב עדכנית על תחושת הביטחון של התושב ועל תמונת הפשיעה, האלימות וצריכת הסמים והאלכוהול ביישוב  תכנון והפעלת תכנית עבודה שנתית.

צילום: מועצה מקומית בנימינה גבעת עדה 

בנוסף, שיתוף פעולה עם  גורמי המקצוע ברשות הלאומית לביטחון קהילתי ובמשרד לביטחון הפנים; ניהול מערך ההתנדבות של השירות הלאומי/אזרחי בתכנית המניעה הפועלות ברשויות המקומיות במסגרת הרשות הלאומית לביטחון קהילתי. זאת, בשיתוף ובתיאום הגורם הרלוונטי ברשות הלאומית לביטחון קהילתי, לרבות, איתור מקומות התנדבות פוטנציאליים, בניית מעני הכשרה, השמה וליווי של מתנדבים; ביצוע פעולות הפעלת מערך הסברה ושיווק התכניות, בשותפות עם אנשי המקצוע בתחום ברשות במקומית ובהתאם להנחיות דוברות הרשות הלאומית לביטחון קהילתי.

מנכ"לית המועצהניצן מחנאי גרמן: "המנהל היישובי לביטחון קהילתי יפעל אל מול הגורמים המקצועיים במועצה במטרה לעבות את הטיפול הניתן כיום ולתחום הביטחון הקהלתי תוך ראיה רחבה של כלל האיזור והמושבות בפרט".

מגשימים חלום לילדי בית ספר הרים

חברת "אלמה" הגשימה חלום לתלמידי בית הספר הרים בגבעת עדה והקימה גן מוזיקלי בחצר בית הספר. לצורך הצלחת הפרויקט נרתמה חברת "גן גנית" וביחד בשיתוף פעולה מיוחד דאגו לגיוון משחקים לתלמידי בית הספר. מנהלת בית ספר הרים, אורנית אביבי עידן:  "לצד הנתינה והקבלה עבודה משותפת בצמד זו גם למידה. החוויה להתקין, לצייר, לצבוע ביחד היא הצלחה המשמעותית של ההתנדבות. תודה ענקית לכל השותפים לעשייה."

בית הספר הרים ממוקם בגבעת עדה ולומדים בו  40 תלמידים בגילאי 12-21 בעלי ASD   – AUTISEM SPECTRUM DISORDER   אוטיזם בכל רמות התפקוד. תלמידנו מתקשים ליצור קשר עין ויחסים בין אישים עם חברת השווים שלהם והאנשים בסביבתם.

 

התרומה כללה: קסילופון, תופים, ציורי רצפה למשחקי סולמות וחבלים, קפיצה למרחק ואף מגרש כדורסל. במהלך היום תלמידי בית הספר השתלבו עם מתנדבי חברת "אלמה " וסייעו להם בצביעה ובציורי הרצפה.

"שיתוף פעולה זה תורם לשני הצדדים. תלמידי בית הספר נהנו מתקשורת, למדו מתוך חוויה מעצימה וייהנו מהפירות לטווח הארוך. בית הספר "הרים" לילדים על הספקטרום האוטיסטי מקיים מפגשים מעצימים עם תלמידים, חברות ועמותות מגוונות" סיפרה אורנית.

סיפור על הדרך

בחודש האחרון הוצגה תערוכת צילומים ייחודית במועצה מקומית בנימינה- גבעת עדה המציגה את תושבי המושבה בנימינה שעלו לארץ מאתיופיה והגיעו אחרי דרך ארוכה במיוחד.

"זו היתה זכות בשבילי ללוות את המשפחות, להיחשף אל הסיפורים האישיים ולתת להם במה ראויה לספר בקול בפעם הראשונה את סיפורם הציוני, הגבורה והאובדן" סיפרה רכזת התרבות במתנ"ס, הגר איזק שהובילה את הפרויקט.

מדובר בתערוכה שהינה חלק ממיזם "סיפור על הדרך" שמאפשר להכיר לקהילה הרחבה להיחשף אל  סיפור גבורתם ועלייתם של בני העדה האתיופית. את התערוכה צילמה  דוינה פיינברג זגורי, צלמת המגוררת בגבעת עדה. במהלך השנה מאות אנשים נפגשו עם בני העדה, שמעו בבתיהם את סיפור עלייתם וקליטתם בארץ על הגבורה והאובדן שבדרך והסתגלותם בישראל.

בבנימינה מתגוררות כיום כ- 20 משפחות שעלו לארץ לאורך השנים והם מהווים חלק מסיפורה של בנימינה, סיפור ישראלי מתפתח ומתהווה.למרות שמדובר בגרעין משפחות קטן במתנ"ס בנימינה- גבעת עדה נרתמו על מנת לחזק את ההיכרות והקשר בינהם לבין תושבי המושבות. מתנס בנימינה גבעת עדה הצטרף לפרוייקט ארצי אותה יזמה החברה למתנסים השם דגש על סיפור גבורתם, עלייתם וקליטתם של בני העדה.

דליה דסה, משתתפת בפרויקט: "לא הייתי רגילה לספר את הסיפור של מול אנשים. דרך פרויקט סיפור על הדרך הרגשתי שלאט לאט אני נפתחת ומסוגלת לעמוד מול קהל להיחשף ולספר את הסיפור האישי שלי. התחושות שזה עשה היו טובות. במהלך הפרויקט היה לנו כייף חווינו צחוק ובכי הוצאנו את הכל. היום אני מרגשה הקלה גדולה ושמחה על זה שהייתי חלק מהפרויקט הזה".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן