
מי נוסע יותר ברכב הפרטי, מרכז או פריפריה? ומהו הישוב שתושביו נוסעים הכי הרבה? מי נוסע יותר ברכב הפרטי ופחות בתחבורה הציבורית? האם תושבי הפריפריה משתמשים יותר ברכב הפרטי? או שאלה דווקא תושבי המרכז שמשתמשים בו יותר?
נתונים חדשים שמפרסמת היום (ראשון) עמותת “אור ירוק” חושפים כי תושבי חדרה נוסעים בממוצע ברכבם הפרטי כ-15,000 ק”מ בשנה.
תושבי אור עקיבא נוסעים יותר: על פי הנתונים, אלה נוסעים כ-16,000 ק”מ בשנה.
במבט ארצי עולה כי תושבי המרכז נוסעים פחות ברכביהם הפרטיים באופן משמעותי לעומת תושבי הפריפריה. ניתן לשער הסיבה נעוצה בכך שלתושבי המרכז המתגוררים בערים ישנן אפשרויות מגוונות ורבות יותר לנסיעה בתחבורה הציבורית לעומת תושבי הפריפריה המרוחקים.
עד כמה קשה מצב התחבורה הציבורית בפריפריה? מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ”ס לשנת 2017 עולה, כי מי שנסעו הכי הרבה מכל תושבי המדינה ברכבם הפרטי הם דווקא תושבי רהט, שגומעים מדי שנה 22.3 אלף קילומטר בממוצע. מדורגים מיד אחרי רהט ברשימה הם תושבי ערד אשר נוהגים 20 אלף ק”מ בממוצע לשנה, ואחריהם תושבי כפר קאסם שנוסעים 19.4 אלף ק”מ לשנה בממוצע, תושבי עראבה עם 18.4 אלף ק”מ, ואחריהם תושבי שדרות שנוסעים בממוצע 18.2 אלף ק”מ בשנה.
בהשוואה לכך, במקום האחרון ברשימה זו, עם מספר הקילומטרים המועט ביותר בשנה, נמצאים תושבי גבעתיים, שנוסעים בממוצע 11.7 אלף קילומטר בלבד בשנה. אחריהם נמצאים תושבי רמת גן עם 12.1 ק”מ נסיעה ממוצעים מדי שנה, תל אביב-יפו מדורגת שלישית מהסוף עם 12.5 אלף ק”מ בלבד, ובהמשך תושבי הרצליה שנוסעים ממוצע של 12.8 אלף ק”מ ותושבי גבעת שמואל עם 13 ק”מ נסיעה ממוצע מדי שנה.
