Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

על מפת התיירות: אושרה תוכנית תיירותית חדשנית לפרדס חנה-כרכור

בשורות בתחום התיירות המקומית של פרדס חנה כרכור: משרד התיירות אישר את תקציב תכנית התיירות – ‘פרדס חנה כרכור מקור להשראה’. בכך הכיר המשרד בפוטנציאל התיירותי במושבה ונקט בצעד ראשון למען העלאתה על מפת התיירות הארצית. במסגרת הפגישה שהתקיימה לאחרונה בין נציג הרשות המקומית, סגן ראש המועצה ומחזיק תיק תיירות וקהילה, עו”ד אייל כגן לבין נציגי משרד התיירות אישר המשרד בשלב ראשון תקציב של כ- 30,000 ₪. התקציב ישמש עבור מתן שעות ייעוץ מקצועי לתוכנית. בהמשך לכך, התוכנית תגובש בתקופה הקרובה יחד עם היועץ מטעם המשרד ולאחר גיבושה ואישורה תוצג לציבור הרחב.

קידום התוכנית בוצע בתמיכתה של ראש המועצה, הגר פרי יגור. מסגרת התכנית אושרה על ידי ראש המועצה כאפיק נוסף לחיזוק עצמאותו הכלכלית של הישוב.

  • קראו גם >> פרדס חנה-כרכור: ההורים שלמו מאות אלפי שקלים מיותרים, חקלאי ברנקו וייס חוייב להחזיר את הכסף

התהליך כולל בשלב ראשון מיפוי בעזרת יועצי משרד התיירות, בחינת המצב הקיים כולל בדיקת פוטנציאל עתידי והיתכנות בדגש על עסקים מבוססי ותומכי תיירות ותוכנית עבודה הכוללת פרויקטים ספציפיים וממוקדים. על פי התפיסה התיירותית העומדת בבסיס התוכנית, בפרדס חנה-כרכור עשייה נרחבת במגוון היבטים קהילתיים, תרבותיים ותיירותיים המהווים מוקד משיכה למבקרים מתוך הישוב ומחוצה לו- שפע אומניות ואמנים, מטפלים, מסעדות ועסקים קולינריים והיסטוריה מקומית מפוארת ומרשימה, כאשר המשותף לכולם הוא ההשראה ממנה נובעת העשייה ואשר מעניקה לכל אלו גוון מיוחד ושונה.

המסלולים נבנו על פי תחומי העניין השונים של המבקר, כך לדוגמא ניתן למצוא את המסלול הירוק שהוא מסלול הטבע הערוני המתמקד בשכיות הטבע בישוב. התוכנית מעניקה דגש ובמה גם לעשייה המרשימה בתחום האמנות באמצעות המסלול הכתום (האומנותי). מסלול זה מפנה את המבקר לעשרות סטודיות בהן מוצגים לכל אורך השנה תוצרים אמנותיים הנחשבים למוערכים בנוף האמנות הארצי. רוחב העשייה יוצא הדופן בתחום האמנות אף היה אחד מהגורמים בעלי המשקל בהחלטת משרד התיירות לאמץ את התוכנית ולקדמה.

מסלול ייחודי נוסף הוא המסלול הלבן המציג את שפע המטפלים והטיפולים ההוליסטיים, הדרכות וסדנאות בישוב. במסלול זה מתאפשר למבקר לחוות את עוצמתו ורבגוניותו של הישוב בהיבט הטיפולי וההוליסטי. עוד  מוצג בשלד תכנית התיירות המקומית- המסלול התכלת – המסלול הקולינרי. פרדס חנה כרכור נהנית מפריחה קולינרית חסרת תקדים, שפים מקוריים יצרו מסלול מרתק של טעמים עם שורה של השפעות בינלאומיות שמאפשרות ליהנות ממגוון של מטבחים בהם- צרפתי, איטלקי, הודי, תאילנדי ואתיופי.  שני מסלולים נוספים הם המסלול הכחול ובו סיור בין מבנים ואתרים היסטוריים בישוב הוותיק והמסלול האדום שהוא למעשה המסלול המקומי המציע הצצה להווי הישוב.

עו”ד כגן מציין כי התוכנית תביא להגדלת נפח הפעילות של העסקים המקומיים, תעזור בפיתוח יוזמות חדשות וכן תגדיל את כניסת תיירות פנים וחוץ לישוב. “הוכחה חותכת לפוטנציאל התיירותי קיבלנו באירוע ‘אמנים במושבה’ במסגרתו פקדו את הישוב אלפי מבקרים מהאזור ומכל רחבי הארץ שנחשפו לעושר האמנותי והתרבותי של למעלה מ-100 אמנים שגרים ופועלים פה בישוב”, הוא מציין. 

עוד מוסיף כגן כי “בפרדס חנה כרכור יש היום מצע, מצע לגדילה, מצע להתפתחות, להגעה לשיאים חדשים, הישוב לתחושתי עומד לפני פריצה. תכנית התיירות תאפשר שני דברים מרכזיים- חשיפת הקהל לאוצרות המצויים בה, במיוחד בתקופה בה תיירים מחפשים אחר השונה והמוכר, מבחינת- צבע, תוכן וטעם, וכמובן תאפשר לקהל המקומי ליהנות מהשפע הכלכלי שיגיע לישוב עם פיתוח התיירות. מבחינתנו פרדס חנה כרכור בשלה. זה הזמן שלנו לפרוץ קדימה ולתת למושבה ולתושבים בה את הבמה והתמיכה לכל העשייה המתרחשת פה. “

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן