Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

ראיון פסח || ממלא מקום ראש העיר אור עקיבא, אלי אנקונינה: “לקחנו את ההגה לידיים בזמן הנכון”

ראיון פסח || ממלא מקום ראש העיר אור עקיבא, אלי אנקונינה: “לקחנו את ההגה לידיים בזמן הנכון”

חמישה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו כממלא מקום ראש העיר עם לא מעט סמכויות, אנקונינה מדגיש שהמצב בעיר יילך וישתפר * על הקואליציה והתקציב שלא אושרו 3 שנים: "הייתי מגדיר את זה עמידה במקום, לא הליכה אחורה" * על מצבה הכלכלי של העירייה: "בשנת 2024 נהיה מאוזנים ואף נוכל לקבל אישור סילוק לחשב המלווה" * ועל התוכניות לעתיד הקרוב: "נשפר את השירות לתושב כנגזרת מתוכנית ההתייעלות הארגונית" * ראיון חג לפסח

5 חודשים חלפו מאז נכנס ממלא מקום ראש העיר אלי אנקונינה לתפקידו ובאור עקיבא הדעות חלוקות באשר למצבה של העיר. מצד אחד, רבים מלינים על התנהלותה של העיר בשנים האחרונות וטוענים להתדרדרות בכל התחומים. מן הצד השני, עם כניסתו של אנקונינה לתפקיד ומינויים של ארקדי גדילוב ויוסי כדורי לתפקיד סגני ראש העיר, ניתן למצוא גם לא מעט אופטימיים, אלה שמאמינים שהנה העיר עולה על דרך חדשה לאחר פרשת המעצרים בעירייה, מעצרו של ראש העיר יעקב אדרי בנובמבר 2020, והזעזוע שעברה העיר בשנתיים האחרונות.

“מועצת העיר התנהלה ללא קואליציה במשך שלוש שנים, ללא תקציב מאושר, הייתי מגדיר זאת כעמידה במקום, ולא בהכרח הליכה אחורה, כי למרות זאת, בתקופה הזו העיר התנהלה ונכנסה לפיתוח מואץ ותנופת בנייה של עיר בעלייה”, מסביר השבוע אנקונינה בראיון פסח מיוחד למגדלור ניוז.

“צריך להבין, שמצד אחד מצב של מפץ מוניציפלי היה על הקנה, כאשר מהצד האחד העיר נמצאת בתנופה פיתוח וגדילת אוכלוסייה ומצד שני גירעון מצטבר ומעמיק, דבר המעמיד את האיתנות והאיזון הפיננסי בספק. לקחנו את ההגה לידיים בזמן הנכון”.

ספר קצת על התחושות בתפקיד, פעם ראשונה שאתה בתפקיד בכיר מאוד, כמעט הבכיר ביותר.

“תחושה מעורבת. מצד אחד תפקיד מאתגר שיש בו הרבה שליחות, מצד שני חשש מאי שיתוף פעולה ואי יכולת להעביר החלטות במליאת המועצה. אך אני לא מתחרט לרגע, השותפים לדרך הן חברי המועצה וסגני ראש העיר ארקדי גדילוב ויוסי כדורי והן העובדים המסורים למערכת נותנים לי את הכוח להמשיך ולהצעיד את הארגון והרשות ליעדים אשר הצבנו לעצמנו.

“לפיכך, הייתה לנו את היכולת להעביר תקציב ותוכנית הבראה שבמשך הרבה שנים לא הצליחו להעביר.אני נעזר ומתייעץ לא מעט עם ראש העיר, מר יעקב אדרי, עומדות לו זכויות רבות בפיתוח העיר”.

// אנקונינה מעביר אתך אחת מישיבות מועצת העיר האחרונות. “תפקיד מאתגר שיש בו הרבה שליחות”

אנקונינה מסכם כבר שלושים שנה בשירות הציבורי. הוא כיהן בעבר כסגן ראש המועצה, בתחילת שנות ה-90, כאשר נבנתה שכונת אורות והיישוב שטרם הפך לעיר קלט אלפי משפחות עולים. בהמשך כיהן כיו”ר המועצה הדתית במשך 3 קדנציות, וקדנציה מלאה כמ”מ ראש העיר בתקופתו של שמחה יוסיפוב.

נכנסת לתפקיד בתקופה בה לתושבים רבים בעיר כבר נמאס והתחושה היא ששום דבר לא תיפקד: לא אגף הגבייה עם המון תורים וחוסר מענה, לא בתחום השקיפות לתושב, לא בתחום הניקיון ואף קמה דרישה של תושבים מול משרד הפנים כי תוקם כאן ועדה קרואה. מה אתה רוצה לומר לאותם תושבים ערב פסח תשפ”ב? אתה מזדהה עם תחושות התושבים

“עד העברת התקציב בינואר 2022, העירייה עבדה במתכונת תקציב 2018, כלומר 1/12, דבר שהקשה מאוד על התפקוד בכל התחומים, כולל בנושא הניקיון והגינון. אך עם אישור התקציב והגדלתו בכ-20 מיליון ₪, ניתן מענה רוחבי בכל הפעילויות והתחומים לרבות חינוך, רווחה, שפ”ע והנדסה, וכמובן שהתושבים חשים בשינוי, וזו רק ההתחלה.

“באגף הגביה תגברנו את הצוות לעת עתה, ומצד שני יצאנו לביצוע מכרז שבסופו תזכה חברת גבייה חיצונית ותנהל את פעילות האגף, וכמובן תשפר לאין ערוך את השירות לתושב. וכן, גם זה חלק ותנאי סף מתוכנית ההבראה וההתייעלות.

“הופתעתי מעזיבתו של המהנדס, אך מיד עם עזיבתו נבחר מהנדס צעיר כישרוני עם המון מוטיבציה ויכולות, התוצאות נראות בשטח. המנכ”ל סיים את עבודתו לאחר עשרות שנות שירות. זה המקום להודות לרחמים היקר, על עשרות שנות עבודה, אשר בהם שימש כמנכ”ל העירייה, ולא רק! אלה טיפל בכל פניות הציבור ובכל תושב במסירות ובסבר פנים. נתן מענה, פתר בעיות. כרגע נבחר מנכ”ל חדש וצעיר בעל ניסיון והיכרות עם כל רבדי השלטון המקומי והעירייה שלנו בפרט, נאחל גם לו הצלחה.

“גזבר העירייה היה חלק משמעותי בהכנת תוכנית ההבראה בצידו הפיננסי בעיקר, העברת תקציב העירייה התאפשרה על סמך עבודה מאומצת ומקצועית שלו ושל אגף הגזברות. כמובן שמאחל גם לו בהצלחה בהמשך דרכו”.

“בקרוב יורגש שיפור ברמת איכות פני העיר והשירות לתושב”

בימים אלה העירייה מקדמת את תכנית ההבראה, תכנית אותה הגדיר משרד הפנים כיעד אסטרטגי לאור עקיבא. “בגדול, הכול תחת שליטה”, מנסה אנקונינה להרגיע את התושבים, “גם בתקופה שיש תחלופה, אנחנו מכירים את המערכת ויודעים לנווט את הספינה. כשיש התגייסות של חברי מועצה, עובדי עירייה וציבור שמאמין שאפשר להצעיד את העיר למחוזות אליהן היא ראויה להגיע, החזון והחלום הופכים מהרה למציאות”.

– מה הספקת לקדם מאז כניסתך לתפקיד?
“עם כניסתי לתפקיד העברנו את תקציב העירייה לשנת 2022, אשר עד לאישורו, עבדה העירייה על פי תקציב שנת 2018 מה שלא תואם את הפיתוח והגדילה של העיר. העברנו תקציב שנותן מענה לכל הצרכים של היישוב. תקציב 2022 כולל תוספת של 20.464 מיליון ₪ ביחס ל-2021. ישנן תוספת השקעה בחינוך של 8.672 מיליון ₪, 2.268 ברווחה, וכן תוספות רבות אשר עיקרן יורגשו בשיפור רמת איכות פני העיר והשירות לתושב. עוד הספקנו להוציא לפועל הלכה למעשה את תוכנית ההבראה הסטטוטורית שנכפתה עלינו ממשרד הפנים, אשר עיקר התוכנית הן: התייעלות כ”א, מעבר לתאגיד מים עירוני והפעלת חברת גביה חיצונית.

“בתחום הפיתוח והבינוי, התקדמנו עם פרוייקט פינוי-בינוי שז”ר, אציין שהמליאה בחרה ועדה מקצועית לצורך גיבוש הסכם פיתוח עם חברת תדהר ושיכון בינוי אשר ייתן מענה לציבור בנושא התחבורה, חניונים תת קרקעים, מוסדות חינוך, מבני ציבור, שטחים ציבוריים פתוחים, פארקים ותשתיות למיניהן. בו זמנית, התחלנו לתכנן את השכונה המזרחית נחל-עדה שבה יבנו כ-3000 יח’ דיור, כאשר גם שם מתגבש הסכם פיתוח יחד עם חברת ערים אשר ייתן מענה לכל התשתיות והצרכים הציבוריים של השכונה. בנוסף, אנו בשלבי סיום של שינוי תב”ע לאזור תעסוקה, מסחר ובילוי צמוד לאזור תעשייה הצפוני, אשר יהווה עוגן כלכלי ומנוע צמיחה לרשות ולתושביה. ככל שיש יותר אזורי תעשייה ותעסוקה הכנסות העירייה גדלות והגירעון מצטמצם. מבחינת תשתיות תנועה, פתחנו בימים אלו את כביש ביאליק, פועלים תוך תיחום זמנים ברור מול הקבלן המבצע להרחבת שד’ דוד המלך ושד’ הנשיא, שם גם תהפוך הכיכר לצומת מרומזר. יש לציין ששדרות אלו מהוות צירים מרכזיים בתנועת הרכבים בעיר, ותחילת העבודה וכמובן סיומם לא יכלו להידחות עוד.

– המצב הכלכלי של העירייה לא טוב. איך מצליחים להסתדר ביום יום?
“המצב הכלכלי של העירייה אכן היה חמור. בשנת 2021 נאלצה העירייה לקחת הלוואות שעה, בשל אי יכולת לשלם משכורות, משרד הפנים מאשר הלוואות לחודש אחד בלבד לצורך תשלום משכורות. נלקחו כ-4 הלוואת כאלו בסך של כ-8 מליון ש”ח, העירייה נאלצת כל חודש לחדש את ההלוואות. זאת הסיבה העיקרית שמשרד הפנים רצה להקים ועדת חקירה ולמנות ועדה קרואה, בעיקר בגלל מצבה הכספי של העירייה.

“למרות זאת, ברבעון הראשון אחרי אישור התקציב והעברת תוכנית ההבראה במועצת העיר, העיריה כבר מרגישה את השינוי בתזרים המזומנים. לפי תוכנית ההבראה, ויעדי התוכנית, בשנת 2024 נהיה מאוזנים ואף נוכל לקבל אישור סילוק לחשב המלווה, שאיתנו כבר כמעט שני עשורים.

“נקדם את פעילות הפנאי לתושבים דרך המתנ”ס ונפתח את אזור נחל עדה”

אור עקיבא ציינה בחודש מאי האחרון, כמעט לפני שנה, אבן דרך משמעותית – 70 שנה להיווסדה. המבט של אנקונינה נע קדימה ונראה שהוא חדור מוטיבציה לקדם נושאים מהותיים במסגרת תפקידו כממלא מקום, עם לא מעט סמכויות.

פרויקט שיקום שכונות בשז”ר, קידום אזור תעסוקה מסחר ובילוי, פיתוח האזור המזרחי נחל-עדה, בניית בניין העירייה החדש אשר יותאם לעידן החדש ובו כל מחלקות העירייה”, הוא מונה את המטרות ששם לעצמו. “זאת בנוסף לסיום עבודות הפיתוח בש”ד הנשיא ודוד המלך, כביש ביאליק, תכנון ובניית שוק בלפור, הגדלת פעילות פנאי לתושבים דרך המתנ”ס המקומי, שימור ההישגים בחינוך והשקעה ללא לאות בתחום. שיפור השירות לתושב כנגזרת מתוכנית ההתייעלות הארגונית ומתוך אמנת שירות שתתגבש בקרוב אל מול התושב ועוד.

“בהזדמנות זו נאחל חג פסח שמח וכשר לכל עם ישראל ולתושבי אור עקיבא בעיקר!”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

זה המצב הרפואי המסוכן שיכול לקרות גם לאנשים בריאים

כשאתם שומעים את המונח היפוגליקמיה כנראה שמיד תקשרו זאת עם סוכרת. היפוגליקמיה הוא מצב בו רמות הסוכר בדם נמוכות מאוד, סיטואציה שמצבים רבים נוספים מלבד סוכרת יכולים להוביל אתכם אליה וחשוב שתהיו מודעים אל גופכם ותבחינו בהם

קרא עוד »

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן