Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מגדלור ניוז

חמ”ל עיריית אור עקיבא נפרד מאנשי פיקוד העורף בעיר: “יצרו פה שיפור אדיר, העיר עשתה שינוי ב-180 מעלות”

בתום תקופה ארוכה של 66 ימי לחימה והיערכות חירום, אור עקיבא נפרדה השבוע ממפקדי פיקוד העורף שליוו את העיר בחודשיים האחרונים.

כבר בבוקר ה-7 לאוקטובר, התייצבו אנשי פיקוד העורף ובניהם הקצינים חיים חדד (יקל”ר) וסגנו אלי פירון בחמ”ל העירוני, והחלו הלכה למעשה לסייע לעירייה לתפעל את שלל המשימות בראי המקומי הנוגעות למצב החירום אליו נכנסה ישראל.

אנשי פיקוד העורף סייעו רבות לאור עקיבא, שסבלה מהתיישנות מתקני חירום והיערכות לא מספקת בחלק מהנושאים, ונזקקה לעזרה בהיבטים שונים הקשורים למצב חירום.

בעזרת עבודה של אנשי פיקוד העורף יחד עם עובדי העירייה ונבחריה, צלחה אור עקיבא כמעט את כלל המהמורות בתקופה המאתגרת האחרונה, עד לכדי כשירות מלאה בחלק הארי של הצרכים, בהם מקלטים ציבוריים ששופצו בסיוע של הפיקוד ומקלטים משותפים (פרטיים) שקיבלו מענה בהתערבות העירייה ופיקוד העורף.

בנוסף, מכלולי העירייה בחירום זכו לליווי צמוד מה שהעלה את כשירותם, כיתת כוננות הוקמה בסיוע פיקוד העורף עם עשרות חיילים מגויסים, מה שנתן מענה מקיף לצרכי הביטחון בעיר וצוותי סע”ר – מתנדבים לשעת חירום הוקמו מאפס עד לכדי צוותים מתפקדים וערוכים לעת הצורך.

פרידה ממפקד פיקוד העורף באור עקיבא. צילומים: עיריית אור עקיבא

היקל”ר חיים חדד: “כולנו הופתענו ב-7 לאוקטובר, גם אני לא ידעתי מה קורה בהתחלה ועם קבלת הטלפונים התמונה החלה להתבהר. חייבים לומר שכמו בהרבה מקומות היה קצת בלאגן, אבל יש כאן אנשים מדהימים בעיר ובעירייה וכולם נרתמו למאמץ.

“היום אנחנו נמצאים במקום אחר לגמרי בזכות מי שנמצא פה. כמו שאמרתי מתחילת הדרך, הרצון באור עקיבא הוא להיכנס לתוכנית סדורה, להיות מוכנים לחירום – מה שנכין בשגרה זה מה שיהיה לנו בחירום”.

היקל”ר הוסיף: “הרמנו כיתת כוננות, לא מעט התנדבו ועושים עבודת קודש. יש גדוד שהתארח באור עקיבא – קיבל אהבה, אוכל וחיבוק בלי סוף. בכנסים ובמפגשים – מפקד המחוז משתמש בדוגמא של אור עקיבא, כעיר שעשתה שינוי ב-180 מעלות, באיך היא הייתה ואיך היא היום מבחינת היערכות. כל הכבוד! תודה לראש העיר שאיפשר ונתן לנו את הזכות לעבוד פה והשרה רוגע. כמובן מנכ”ל העירייה. אנחנו הרשות הראשונה במחוז שסיימה סקר מיגון בתי ספר. רוצה להגיד מילה טובה לסיגל אלבז מנהלת אגף החינוך על התרגול ושיתוף הפעולה לאורך הדרך. מבקש להודות לאלי, הסגן שלי, יד ימיני. הרגשתי ממש כמו חבר פה בעיר ותודה לכולם על כך”.

ראש עיריית אור עקיבא, אלי אנקונינה, הודה לחיים ואלי על פועלם בחודשיים האחרונים בצמידות לעיר והעירייה. כמו כן אמר: “אני רוצה להודות לעובדי העירייה, מנהלי אגפים ומנהלי מחלקות שעושים לילות כימים, כולם נרתמו. אני חייב לציין שבתחילת המלחמה הייתה תחושה של אי ביטחון בעיר, אנשים חששו אבל עד מהרה זה התהפך. התושבים יודעים שנעשתה עבודה – הקמנו כיתות כוננות ומתנדבים עם מעל 50 אנשים. תמיד אור עקיבא התברכה בתושבים מתנדבים, זה דבר שהוא מושרש כאן ואנחנו נמשיך עם זה גם בעתיד”.

מנכ”ל העירייה, יעקב נתניהו: “החודשיים האחרונים מוכיחים על הארגון ועל עצמנו. אירועי שמחת תורה הראו כי אנחנו ארגון עם אנשים מדהימים ויכולות מדהימות לבצע משימות. בשנה האחרונה חל שיפור מהותי בנושא – שיפור משמעותי במהלכים שאנחנו עושים פה, לוקחים את גורלנו בידינו. חלק נוסף זה העתיד – אנחנו כארגון יכולים להיות במקום אחר מבחינה ארגונית ותקציבית. ברמה האישית, חיים ואלי מהווים דמות מה זה חייל ומה זה מפקד, הם עבורי הדמות מה זה אדם שמוביל דברים גדולים”.

דילוג לתוכן