Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מכה לתחנת הכוח ‘אורות רבין’ בחדרה, ניצחון לפעילי הסביבה [וידאו]

מכה לתחנת הכוח ‘אורות רבין’ בחדרה, ניצחון לפעילי הסביבה [וידאו]

בקשת נגה להפעיל במשך 500 שעות בשנה את כלל תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה, כולל היחידות המזהמות 1-4 -- נדחתה

בקשת נגה להפעיל במשך 500 שעות בשנה את כלל תחנת הכוח “אורות רבין” בחדרה, כולל היחידות המזהמות 1-4, נדחתה על ידי המשרד להגנת הסביבה. ההודעה נמסרה במסגרת מפגש ציבור שהתקיים אתמול באיגוד ערים שרון-כרמל בחדרה. מדובר היה בחריגה מהיתר הפליטה מצד תחנת הכוח שנחשבת למזהם הגדול ביותר באזור חדרה.

המשרד להגנת הסביבה קיים בשיתוף איגוד ערים שרון-כרמל דיון ציבורי בנושא טיוטת תנאי היתר הפליטה של תחנת הכוח אורות רבין בחדרה. במפגש (דיון פומבי להגבלות על תחנת הכוח) השתתפו עשרות אנשים ובהם ראשי רשויות וחברי מועצה (ולשעבר) המייצגים כמיליון תושבים הגרים בכל אזור תחנת הכוח וכן נציגי ארגוני סביבה, משרדי ממשלה, חברת החשמל ונגה המפעילה את רשת החשמל בתחנה. איגוד ערים לאיכות הסביבה שרון כרמל מייצג כ-26 רשויות בכל המרחב.

במסגרת הדיון, הציגו המשרד והאיגוד את תנאי ההיתר המעודכנים העתידים להיכנס לתוקף בהיתר הפליטה המחודש של המשרד, לצד ההגבלות על התחנה, בהן הפסקת הייצור ביחידות 1-4 הפחמיות הישנות והמזהמות, הפסקת השימוש הקבוע בפחם בתחנה כולה והסבת יחידות מסוימות לגז.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: “אנחנו ממשיכים לדחוף את משק האנרגיה של ישראל לעבר סוף עידן הפחם. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לקדם את המעבר לאנרגיות מתחדשות ונקיות, אשר לא רק יספק ביטחון אנרגטי לתושבי מדינת ישראל אלא יפחית את זיהום האוויר אותו כולנו נושמים”

במהלך הדיון ניתנה אפשרות לציבור להעיר על טיוטת היתר הפליטה שפורסמה לציבור. המשרד להגנת הסביבה הציג את הערות הציבור שהתקבלו עד כה ופירט על אודות פניות שהתקבלו ובדבר תנאי היתר הפליטה המחודשים העתידים להפחית משמעותית את הפליטות.

מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, גיא סמט: “היתר הפליטה שיינתן לתחנת הכח הוא היתר עם סטנדרטים סביבתיים קפדניים – עיגנו בו את מדיניות הממשלה להפסקת השימוש בפחם עד סוף שנת 2025. זה כולל את הפסקת הפעילות של יחידות 1-4 הישנות והמזהמות והסבה לגז של יחידות 5 ו-6. על הגורמים במשק האנרגיה לפעול בדחיפות וברצינות מלאה להשלמת כל פעולות ההיערכות הנדרשות”

יו”ר איגוד ערים לסביבה שרון כרמל וראש מועצה אזורית חוף הכרמל אסיף איזק: “יחידות 1-4 המזהמות בתחנת הכוח אורות רבין הן המפעל המזהמם ביותר בישראל, פועלות בפחם, כמו בשנות ה-80. והגרוע מכל גורמות על פי משרד הבריאות לכ-50 מתים מידי שנה. מוות שקט ואיטי. כל שנה. היחידות הללו היו אמורות להסגר כבר ביוני 2022, על פי החלטת ממשלה, אבל חברת החשמל לא עומדת בכך ובכל שנה ממציאה תירוצים חדשים. בינתיים כאן במרחב מתים וחולים. איגוד ערים לסביבה שרון כרמל נאבק וימשיך להאבק לסגירת היחידות. אנו עושים הכל כולל מאבק משפטי מתוכנן. למען בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה.”

מנכ”ל איגוד ערים לסביבה שרון כרמל ניר סהר: “האמירה שלנו ושל הציבור, כמיליון תושבים, היא ברורה, אין לחדש את היתר הפליטה לאורות רבין כל עוד יחידות 1-4 פועלות. התחנה גורמת , על פי משרד הבריאות לכ-50 מתים בשנה, מדובר מפעל המזהם בישראל, ואנו והציבור כאן כדי לומר שמוכרחים לסגור את יחידות 1-4, הפחמיות המיושנות. על מדינת ישראל להפסיק את השימוש בפחם, אין לחדש את היתר הפליטה של יחידות 1-4 ל- 7 שנים אלא לשנתיים הקרובות בלבד ובמקביל אנו דורשים לקיים בחינה מקיפה ומפורטת של מערך ייצור החשמל הארצי, כולל אנרגיות מתחדשות ובחינה מקיפה ומפורטת של קווי ההולכה הארציים.”

המשרד ואיגוד ערים שרון-כרמל מסרו עוד כי הם רואים חשיבות רבה בשיתוף הציבור בתהליך ומברכים את המשתתפים שהגיעו לדיון החשוב. המשרד ישקול את כל הפניות וההערות שקיבל ושעלו במהלך הדיון מהציבור ויעדכן את ההיתר.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
5 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
19/01/2024 20:52

חחח עוד כמה ימים יצא צו חירום להפעיל את התחנה בפחם.. לא בגלל שרוצים ךהרעיל את נתושבים אלה בגללצלא לגרום להפסקות חשמל..

1 3 4 5
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן