Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

הרפורמה שלא הגיעה לכולם: באור עקיבא נשארו ללא “צדק תחבורתי” – זכרון יעקב ובנימינה דווקא כן

הרפורמה שלא הגיעה לכולם: באור עקיבא נשארו ללא “צדק תחבורתי” – זכרון יעקב ובנימינה דווקא כן

הרפורמה החדשה של משרד התחבורה מעניקה לראשונה הטבה של 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5 | אור עקיבא, המדורגת 5 ברמה הסוציאוקונומית, לא נכללה בהטבה | חבר מועצת העיר איציק ניסימי: "הזיה. פניתי למשרד התחבורה"

“צדק תחבורתי”, הרפורמה שמשרד התחבורה הציג בשבוע שעבר ושנכנסה לתוקפה השבוע ואותה כינה כ”רפורמת המחירים המהפכנית בתחבורה הציבורית”, משום מה, לא הגיעה לאור עקיבא, על אף שלכאורה העיר עומדת בתנאי הרפורמה.

הרפורמה כוללת הטבה של שנה שלמה של נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, ומסיימי שירות לאומי, ומעניקה לראשונה 50% הנחה לכל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית 1-5, והנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים עד גיל 26 (כולל), לאנשים עם מוגבלויות ולזכאי הביטוח הלאומי.

הרפורמה תושק בשני שלבים, כאשר הפעימה השנייה שתצא לדרך במהלך החודשים הקרובים תכלול נסיעות חינם לאזרחים ותיקים (נשים מגיל 62, גברים מגיל 67), ותכלול הנחות על בסיס דירוג סוציו-אקונומי בפילוח ברמה שכונתית ולא רק של כלל היישוב, מתוך הבנה כי ביישובים רבים קיימים פערים משמעותיים בין השכונות והרפורמה צריכה להתייחס אליהם.

לדברי שרת התחבורה מירי רגב, “הרפורמה היא תוצאה של משא ומתן ממושך שניהלתי בנחישות מול האוצר, על מנת לוודא כי היא תיטיב עם כל משפחה ותגיע לכל כיס, ובדיוק לאלה שזקוקים לה. לשמחתי הצלחתי לשכנע את האוצר בחשיבות המהלך, והרפורמה שאנו משיקים החודש מרחיבה באופן משמעותי את מעגל הזכאים לנסיעה חינם או להנחה משמעותית, בכל רחבי הארץ”.

כאמור, הבשורה הגדולה והרחבה ביותר של הרפורמה נוגעת לתושבי הפריפריה, שישלמו מעתה רק 50% ממחירי מנוי חופשי-חודשי מכל סוג שהוא. הזכאות להנחה נקבעה לאחר עבודת מטה מעמיקה אשר הגדירה את היישובים על פי דירוגם הפריפריאלי (אשכולות 1-5 במדד הפריפריה של הלמ”ס), הנקבע על פי ריחוקם ממרכז הארץ וממרכזי תעסוקה גדולים. עם זאת, נקבע כי תושבי רשויות ואזורים המצויים בפריפריה אך נהנים מדירוג סוציו-אקונומי גבוה (9-10) לפי דירוג הלמ”ס, לא יהיו זכאים להנחה.

מבדיקה באתר משרד התחבורה עולה שאור עקיבא, על אף היותה מדורגת ברמה סוציואקונומית 5 – נתון שעל פי ההגדרה מתאים לרפורמה ולהנחה – לא נכללת בהטבה “הגיאוגרפית” ותושביה בשלב זה לא נהנים מהנחה של 50% בנסיעה בתחבורה הציבורית.

לעומתה, בנימינה-גבעת עדה וזכרון יעקב (להן דירוג סוציאו-אקונומי 8) כן נכללו בהטבה הגיאוגרפית, ותושביהם זוכים כעת להנחה של 50% בתחבורה הציבורית.

חבר מועצת העיר איציק ניסימי החליט גם הוא לפעול בנושא על מנת שאור עקיבא תזכה להטבה המגיעה לה על פי תבחיני הרפורמה. “פניתי למשרד התחבורה באמצעות לשכת ראש העיר, כדי שתושבי אור עקיבא ייכללו ברפורמה שמעניקה הנחה של 50% (!) בתחבורה ציבורית”, ציין היום ניסימי.

“באתר משרד התחבורה מופיע שתושבי אור עקיבא לא זכאים, בעוד שתושבי זכרון יעקב ו-בנימינה כן זכאים להטבה שצפויה לחסוך אלפי שקלים בשנה. ה-ז-י-ה ! תודה לראש העיר שמחה יוסיפוב, מ״מ נוח שמאילוב ומנכ״ל העירייה שפועלים יחד איתי בנושא”.

ממשרד התחבורה טרם נתקבלה תגובה. 

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן