חבר נשאר חבר: משכן לאומנויות על שם אהוד מנור ז"ל יוקם בגבעת הפועל בבנימינה

בבנימינה גבעת עדה ממשיכים בקידום ופיתוח מתחם בית הספר הראשון בשכונת גבעת הפועל והפיכתו למשכן לאומנויות על שם אהוד מנור ז"ל.

השבוע ביקר מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי במועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה, כאורחו של ראש המועצ, איתי ויסברג. אל הפגישה הצטרף מנכ"ל המועצה לשימור אתרים ומורשת, עומרי שלמון.

• קראו גם >> עפרה פוקס, אלמנתו של אהוד מנור, בראיון במעריב: “דווקא בבנימינה לא טרחו להנציחו כראוי”

הצדדים סיכמו כי משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב ישקיע  מיידית 250 אלף שקלים לקידום והתנעה מחודשת של הפרויקט.

מתחם בתי גבעת הפועל הוקם לפני כמאה שנים בשנת 1929 על ידי פיק"א על מנת לשכן את הפועלים שעבדו ביבוש ביצת כבארה ועבדו אצל איכרי המושבות הסמוכות. המתחם הניצב על גבעה מתפרס על שטח של 7.5 דונם שבמרכזו עומדים שישה מבנים עתיקים לשימור. מזה זמן רב שעומלים במועצה על בניית תוכנית לשימור המתחם ופיתוחו על בסיס החלטה היסטורית  של מועצת בנימינה בה הוחלט להקים משכן לאומנויות הבמה ומתחמים לתרבות  קהילה בילוי ותיירות.

בפגישה שנערכה השבוע השתתפו גם מנכ"לית המועצה, ניצן מחנאי גרמן, מנהלת מחוז חיפה – גליל במועצה לשימור אתרים, נעמה נעמן מזרחי,  מהנדסת המועצה, שרון פישמן ולילך נוימארק שהכינה בעבר תיק תיעוד למקום. על פי הסיכום בן הצדדים משרד התרבות והספורט בראשות השרה מירי רגב יסייע לקידום הפרויקט ויתקצב הכנת פרוגרמה מפורטת לבניית תפיסת ההפעלה של המתחם  כמו גם סקר הנדסי לכלל המבנים בשטח הגבעה. סך התיקצוב הראשוני יעמוד על 250 אלף ש"ח.

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, יוסי שרעבי: "הביקור בבנימינה המחיש את העובדה שסיפורו של אהוד מנור ומשפחת מנור שזור בסיפורו של היישוב ובסיפור ההתיישבות במדינת ישראל מיום הקמתה. הנצחתו של אהוד מנור הוא בעל חשיבות עליונה לדורות הבאים, זהו סיפורו של הזמר העברי וסיפורה של מדינת ישראל גם יחד. מרכז המורשת שיקום יהפוך ללא ספק למוקד עלייה לרגל".

ראש המועצה, איתי ויסרבג אמר השבוע: "סיפורה של בנימינה שזור בסיפור הקמת מדינת ישראל. כל אבן שהוצבה פה וכל עץ שניטע על הגבעה הזו מגולל סיפור שלם של ציונות, התיישבות ואהבת הארץ. שימור ההיסטוריה של גבעת הפועל בה פעל הקיבוץ האנגלובלטי שהנביט מספר קיבוצים בישראל שזור דרך פלא בהיסטוריה של משפחת מנור ממנה נבט לימים אהוד מנור, בן בנימינה. זהו נכס היסטורי מכונן ליישוב ואנחנו מתכוונים לעשות בו שימוש ראוי לטובת התרבות והחינוך במושבות ומורשת העם בישראל. אני מודה לשרה מירי רגב על תמיכתה בפרויקט מורשת תרבותית זה השלוב בתוך מורשת ההתיישבות והתרבות הארצישראלית שהוגדרה מחדש בארץ".

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן