Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

הסיעו שב”חים במסווה של טיפול רפואי: 2 כתבי אישום נגד נהג ‘אמבולנס חדרה’ ועוזרו [📹]

לפני כשבוע וחצי (12.5.24), בפעילות של לוחמי מג״ב עוטף ירושלים ולוחמי המעברים של צה״ל במעבר ׳עופר׳ על ציר 443, עצרו הכוחות אמבולנס פרטי של “אמבולנס חדרה”, בדרכו להיכנס לשטחי המדינה, עת שנהג האמבולנס ועוזרו לבושים כאנשי רפואה..

צוות הלוחמים שפעלו במעבר חשדו בגרסת נהג האמבולנס ועוזרו שטענו כי הם בדרכם לאירוע מציל חיים, וזאת בניגוד לבדיקה שבוצעה במערכות הביטחוניות אשר הצביעה על כך שלא מתרחש אירוע מסוג זה באותה העת.

לאחר חיפוש שנערך באמבולנס, איתרו הלוחמים 8 שוהים בלתי חוקיים שמתחבאים בו, והם, יחד עם נהג האמבולנס ועוזרו, נעצרו והועברו לחקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

הודות לנחישותם ומקצועיות של הכוחות, תפסו הלוחמים 8 שוהים בלתי חוקיים שהוסתרו בתוך ניידת האמבולנס.

נהג האמבולנס, אזרח מדינת ישראל המתגורר בירושלים ו-8 השוהים הבלתי חוקיים, תושבי שטחי השומרון, נעצרו והועברו להמשך חקירה באגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים.

אתמול (23.5), בתום פעילות חקירתית של אגף החקירות והמודיעין של מג״ב עוטף ירושלים, הוגש כתב אישום בעל 9 סעיפי אישום נגד נאשם נהג האמבולנס, ביניהם קשירת קשר לעשות פשע, סיוע לניסיון כניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק, הפרעת שוטר במילוי תפקידו ונהיגה בקלות ראש. יתר על כן, כתב אישום נוסף בעל 3 סעיפי אישום הוגש נגד נאשם, עוזרו של נהג האמבולנס.

צפו בתיעוד (מתוך עמוד האינסטגרם של אלמוג בוקר) >>

פעילות זאת מצטרפת לפעילות הנרחבת של לוחמי משמר הגבול בהובלתו של מפקד החיל למעצר ולמניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטחי המדינה מתוך הבנה כי הינם מהווים פוטנציאל משמעותי לפגיעה בבטחון אזרחי המדינה, מתחילת המלחמה במסגרת המבצע אותו מוביל מפקד מג״ב ניצב בריק יצחק נעצרו על ידי לוחמי מג״ב מעל ל6,100 שוהים בלתי חוקיים – מתוכם 687 נתפסו רק בשבוע האחרון.

שר הבריאות אוריאל בוסו התייחס בבוקר האירוע (ראשון, 12.5) למקרה ואמר: “אני רואה בחומרה רבה את האירוע בו השתמשו באמבולנס פרטי להברחת שוהים בלתי חוקיים. רכב הצלה צריך לשמש אך רק למטרה אחת – הצלת חיים. כל שימוש אחר מהווה פגיעה בבריאות הציבור. דרשתי לשלול את רשיון האמבלונס של הנהג ושל חברת האמבולנסים, כמו כן אני קורא לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כלל המעורבים על מנת שמקרים חמורים כאלו לא ישנו שוב”.

מאמבולנס חדרה נמסר בתגובה: “לתדהמתה של חב’ אמבולנס חדרה, עובד משירותיה מעל באמון החברה, פעל בניגוד להוראות ונהלים של החברה. העובד עשה שימוש שלא כדין ושלא בידיעת המעסיק באמבולנס אשר נמצא ברשותו לצורך הגעה למשמרת, שלא בשעות העבודה, והסיע שב”חים תוך התחזות לנהג במשמרת בבדיקה שגרתית שערכו חיילים.
מדובר במקרה חמור אותו גילתה החברה מהרשתות החברתיות, תוך שימוש ברכב האמור לשמש להצלה ותוך שהעובד מתחזה כאילו הוא מסיע פצוע. חב’ אמבולנס חדרה גייסה את העובד לשורותיה, לאחר שקיבלה המלצות חמות מ”איחוד הצלה” ולאחר שהעובד הצטייד כנדרש בתעודת יושר. מדובר בעובד שעבד ימים בלבד בחברה, החברה המומה ורואה את מעשי העובד בחומרה רבה ומשתפת פעולה עם כל גופי החקירה, תוך שהעובד פוטר לאלתר ותוך שהחברה תמצה את הדין עם כל המעורבים, על מנת שמקרים חמורים כאלו לא יישנו”.

מאיחוד הצלה נמסר: “ארגון המתנדבים הלאומי – איחוד הצלה רואה בחומרה רבה את המקרה שפורסם הבוקר בו נראה נהג אמבולנס של חברת אמבולנס חדרה מעביר לכאורה שוהים בלתי חוקיים במסווה של הצלת חיים. ברצוננו להבהיר, כי האדם המדובר ביצע את העבירה במסגרת עבודתו בחברת אמבולנס חדרה ללא שום קשר לאיחוד הצלה. לאחר בירור נמצא כי אותו איש רפואה מתנדב גם באיחוד הצלה. עקב כך, הוא הושעה מיידית מכל פעילות בארגון”.

עדכון ראשון: 12 במאי 2024 בשעה 10:44
דילוג לתוכן