Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

המאבק נגד תחנת הגז | “בתל אביב צפוי מחסור בחשמל – ואת תחנות הכוח רוצים לתקוע בחדרה”

הפעיל החברתי ארז אריאב: "יצא המרצע מהשק. כבר בתחילת מהאבק הצהרנו שאין עוד צורך בתחנת כוח נוספת בחדרה ושברור לכל שתחנת כוח אורות רבין מספקת את הצרכים של חדרה והאיזור. בעוד שתחנת הכוח המתוכננת בחדרה OPC2 תשרת את איזור גוש דן ובפרט את תל אביב"

תל אביב “מתייבשת”: ‘האתר כלכליסט’ מפרסם כי ברשות החשמל טוענים כי תוכניות הבנייה המסיביות בתל אביב מתעלמות מהצורך הדחוף להקים תחנת כוח חדשה ברידינג. במטה המאבק נגד תחנת הכוח בגז באזור טוענים כי מי שהולך ל”שלם” על כך – הם תושבי חדרה, פרדס חנה והסביבה. “עריי הפריפריה כגון חדרה שבהם מתוכננות לקום תחנות כוח מזהמות בגז נוספות בכדי לשרת את “מדינת תל אביב”, אומר ארז אריאב מפרדס חנה-כרכור, מראשי המאבק.

לדברי גורמים במערכת התכנון, “מדובר בתופעת הנימב”י (“לא בחצר האחורית שלי” – ד”מ) הכי גדולה כרגע בארץ. עיריית תל אביב סוגרת על האפשרות לשדרג את רידינג כי היא יודעת שאף אחד לא ישאיר אותה בלי חשמל. מבחינתה, שיקימו תחנות בערים אחרות ויפרסו אליה קווי הולכה יקרים ולא יעילים. היא תיהנה מהיטלי ההשבחה ומבנייה על הים, ועלויות הקמת תחנות ייצור קטנות ולא יעילות יושתו על כולם”.

ברשות החשמל קוראים לממשלה החדשה להשלים במהירות את תוכנית המתאר להקמת התחנה החדשה ברידינג, לכל המאוחר עד סוף השנה.

פרופ’ עדי וולפסון הגיב על הנושא בפוסט שכתב: “שנים שכולם מדברים על מדינת תל אביב, והנה נראה שגם מבחינה אנרגטית כך הדבר.

“מסתבר שבעוד שתל אביב גדלה ודירות יוקרה רבות מתוכננות להיבנות בשנים הקרובות באזור שדה דב לשעבר, פרנסי העיר וראשי מערך התכנון הלאומי בונים על כך שאספקת החשמל לעיר הצומחת תגיע מבחוץ, כלומר מתחנות כח מונעות גז חדשות שיוקמו באזור ראש העין-כפר קאסם, חדרה, כפר סבא, אשקלון ועוד. ובמילים פשוטות הזיהום שם והאוויר הנקי בתל אביב, ליד הים. לצד אלה, התכנון במקום מציע, לכל היותר, הקמת תחנות קטנות בין הבתים, שלהן מתנגדים, ובצדק, המשרד להגנת הסביבה וארגוני הסביבה. וכבר עכשיו תחנת הכח ברידינג עובדת רק שליש מהימים בשנה.

אריאב (משמאל) במפגש עם השרה להגנת הסביבה הקודמת. צילום פרטי

“כעת נשאלת השאלה האם התכנון העתידי מתייחס להכרח להפחית את השימוש בגז טבעי לייצור חשמל ואת הצורך לייצר יותר ויותר חשמל סולארי, ובעיקר על גגות וקירות מבנים, בשילוב אגירה? האם התוכנית לוקחת בחשבון את ההכרח בתכנון סביבתי נכון ובבנייה ירוקה, שיתבססו על התייעלות אנרגטית ושימור אנרגיה במבנים?

“אז רשות החשמל מניפה דגל אדום, סוף סוף, ועליו סלוגן של נימבי (לא בחצר האחורית שלי), כדי שידעו תושבי סובב תל אביב, שבזמן שמשרד האנרגיה וועדות התכנון מקדמים תחנות כח מונעות גז חדשות באזורם, בתל אביב בונים על מיקסום רווחים, ומציעים על הדרך גם אוויר נקי”..

הפעיל החברתי, יו”ר מטה המאבק כנגד הקמת תחנת כוח OPC2 בחדרה ארז אריאב מסר: “יצא המרצע מהשק. כבר בתחילת מהאבק הצהרנו שאין עוד צורך בתחנת כוח נוספת בחדרה ושברור לכל שתחנת כוח אורות רבין מספקת את הצרכים של חדרה והאיזור. בעוד שתחנת הכוח המתוכננת בחדרה OPC2 תשרת את איזור גוש דן ובפרט את תל אביב.

עוד הצהרנו שלא נאפשר להפוך את חדרה והאיזור “לפח אשפה” “ולחצר האחורית”  של המדינה כאשר כבר היום מרכזים באיזור תשתיות מזהמות רבות כגון תחנת אורות רבין, מתקני הטפלה המים, אסדת הגז וכדומה.

עוד מוסיף אריאב: “לגופו של עניין אין עוד צורך לקדם תחנת כוח בגז לא ברידיג לא בחדרה לא באשקלון ולא בכלל. מטה המאבק  קורא למשרד האנרגיה בראשות השרה החדשה חה”כ קארין אלהרר “להחליף תקליט” ולעבור ליצור חשמל בעזרת אנרגיה מתחדשת – סולארית עם יכולות אגירה. מטה המאבק בראשותי ביחד עם כלל תושבי ורשיות האיזור נמשיך במאבקינו הצודק”.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן