Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

מה המציאו תלמידים מאור עקיבא, בנימינה וכרכור שזיכו אותם במקום הראשון בתחרות ארצית?

רחפנים חדשניים, אפליקציות שישדרגו לנו את החיים, מצלמה חכמה שעוקבת אחרי חומרי הגלם במקרר ומתריעה, רובוט לטיפול ביתי בחיות מחמד ועוד” האקתון “הממציא.ה הצעיר.ה” ע”ש הנווט ירון ויונטה ז”ל נחתם השבוע באירוע סיום חגיגי בטכנודע חדרה, בו הוצגו מעל ל-300 המצאות של ילדים מעשרות בתי ספר ברחבי הארץ.

בתחרות השנה המציינת 20 שנה של המצאות, לקחו חלק ילדים מכיתה ד’ עד יב’, מכל רחבי הארץ, כאשר התחרות חולקה לבתי ספר יסודיים מכיתה ד’ עד ו’ ולבתי ספר על יסודיים מכיתה ז’  ועד יב’. כ-50 בתי ספר החליטו השנה לקחת חלק בתחרות ומעל 300 המצאות נשלחו.

גילי ישי וגל מילאי מבית ספר מעיינות כרכור זוכות על המצאתן בטכנודע חדרה. צילומים: רמה שפי

בטקס “האקתון הממציא.ה הצעיר.ה” הוכרזו הממציאים הצעירים שעבודתם בלטה על פני מאות המצאות נוספות, בתחומי עזרה לזולת, אדם וסביבה, משחק ובידור, רפואה וספורט, המצאות לבית הספר, המצאות לבית והמצאות עבור חיות מחמד.

בין ההמצאות הזוכות: רחפנים לטיפול בילדים עם בעיות קשב וריכוז, סיר בישול מיוחד שמנקז נוזלים, מצלמת מקרר שמוסרת מידע על תכולת המקרר, משמרות זה”ב אוטומטיות לחצייה בטוחה של כביש, כיסא ויסות חושי לילד עם קושי בריכוז, רובוט לחיות הבית שעוזר בהאכלה, משחק, עוזר בניקוי הצרכים ועוד.

בתחום המצאות לבית הספר זכו גילי ישי וגל מילאי מבית הספר “מעיינות” בכרכור, שהמציאו משמרות זה”ב אוטומטיות המאפשרות חצייה בטוחה של הכביש ולורן אברג’ל מבית הספר “נחמיה תמרי” באור עקיבא, על המצאת כיסא ויסות חושי לילדים המתקשים לשבת בכיתה.

בתחום משחק ובידור ההמצאה של ענבר לביד מבית הספר “הנדיב” בבנימינה, קטפה את הפרס הראשון עם תוכנה בשם “ריינבו” ששואלת ילדים שאלות על מצבם הנפשי כדי ליצור מרחב בטוח.

מיכל חסון מבית ספר “אשכולות בבנימינה זכתה במקום הראשון בקטגוריית “היצירתי ביותר”. היא המציאה מכונה שמודדת את משקלי מנות במסעדות, ושוקלת מנות במקרה של משלוחים על מנת למנוע טעויות במשלוחים.

נהוראי כוכבי ועידו אשגו מבית ספר תחכמוני חדרה

מנכ”ל הטכנודע ד”ר גדי מדור: “אני גאה להיות חלק מפעילות יוצאת דופן של תלמידים, אשר יהוו את דור העתיד של המדענים בישראל. לאחר הפסקה של שנתיים בעקבות וירוס הקורונה, נרשמו השנה כ-300 המצאות של הטובים בילדנו, כולן ראויות לשבח ויצירתיות, והבחירה בהמצאות שזכו השנה לא הייתה פשוטה כלל. אני מאחל לכולנו שנמשיך לראות את המפעל הזה צומח וגדל עם מאות המצאות חדשות וחשיבה יצירתית גם בשנים הבאות”, הוסיף מדור.

“הממציא הצעיר.ה” הינה תחרות נושאת פרסים ע”ש הנווט ירון ויונטה ז”ל אשר מטוסו נפל בקיץ 1995 בשמי הנגב. מפעל הנצחה זה משמר את מורשתו של ירון ויונטה ז”ל ,יליד גבעת אולגה, שנמנה על המחזור הראשון של הטכנודע.

מיכל חסון מבית ספר אשכולות בנימינה
ענבר לביד מבית ספר הנדיב בנימינה
נועם פוריאן מבית ספר ארלוזרוב חדרה
שי קדוש מקיסריה
דילוג לתוכן