סערת עמירם לוין לקראת הגעתו לאור עקיבא: מנהלת בית ספר "רוטשילד" הודיעה כי היא אינה מאשרת את ההרצאה

לוין, תושב קיסריה, מפקד סיירת מטכ"ל, המשנה לראש המוסד לשעבר ואלוף פיקוד צפון במיל', צפוי להגיע מחר (שלישי) ערב יום הזיכרון, לאור עקיבא לשיחה על השכול ומורשת צה"ל * לוין הבהיר כי אין בכוונתו לעסוק בפוליטיקה אלא בשכול, במלחמות ישראל ובגיבורי המערכות * תושב העיר: "מדובר באדם שהביע תמיכה מלאה בארגון ׳שוברים שתיקה׳- אותו ארגון שמאל פרוגרסיבי בזוי"

הסערה הזו קרתה מהר מאוד ונולדה רק שלשום. הודעה שהופצה בקבוצות השונות ברשתות החברתיות באור עקיבא סיפרה על הגעתו לעיר של האלוף במיל' עמירם לוין. לוין, תושב קיסריה, מפקד סיירת מטכ"ל, המשנה לראש המוסד לשעבר ואלוף פיקוד צפון במיל', יגיע מחר (שלישי, 3.5), ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה לעיר. את המפגש והשיחה יזמו בגרעין "הלל" בשיתוף עיריית אור עקיבא ובית ספר רוטשילד, שהיה אמור לשמש את האכסניה למפגש אשר יחל בשעה 21:15 בספריית בית הספר, לאחר הטקס העירוני.

אלא שהערב (שני) הודיעה מנהלת בית ספר "רוטשילד" עדי ישי, כי היא אינה מאשרת את ההרצאה בשטח בית הספר בטענה כי מדובר ב"הרצאה פוליטית". ישי כתבה להורים הודעה ארוכה ובה ציינה: "חשוב לי לעדכנכם בהחלטה שהתקבלה אודות ההרצאה שתוכננה להתקיים בשטח בית הספר מחר בערב ובכך למעשה לתאם עמכם ציפיות. מדובר בהרצאה יזומה של אחת האמהות ושנקבעה בתום לב בספריית בית הספר. התיאום היה איתי באופן מלא וזאת מאחר שחשבתי שמדובר בפרויקט תמים להנצחת נופלים וזכרונם.

May be an image of text

"כשהתבהר לי שההרצאה היא בחסות פרויקט א-פוליטי הנקרא "ביטחון בסלון" המובל על ידי מרצה המזוהה פוליטית עם ארגון "שוברים שתיקה ", פניתי למארגנת והודעתי לה היום בשעות הבוקר שאינני יכולה לאשר קיום הרצאה מסוג זו בשטח בית הספר. מבנה בית הספר ומתקניו לא יכולים לשמש "במה" פוליטית להעברת מסרים פוליטיים סמויים או גלויים. לפיכך ההרצאה שהייתה אמורה להתארח ברוטשילד מחר הועתקה למקום אחר. המארגנים יעדכנו. בית הספר יארח הרצאות רלוונטיות בנושאי חינוך , למידה וקהילה, אתם כמובן מוזמנים להציע רעיונות לכך. יחד נשמור על בית הספר כמקום נטול פוליטיקה המתמקד בחינוך ילדינו. תודה על ההבנה והסובלנות".

מבדיקה שערכנו עולה כי אין פרויקט שנקרא "ביטחון בסלון" וכי מדובר במיזם מקומי של מארגנת הערב, שערכה בשנים האחרונות מפגשים בסלון ביתה, בדומה למפגשי "זיכרון בסלון" המתקיימים סביב יום השואה והגבורה. ביטחון בסלון נבחר כשם של השיחה סביב ימי הזיכרון לחללי צה"ל.

על אף הביקורת שנשמעה בימים האחרונים, ישנם רבים שמצדדים בעד הגעתו של לוין – ולו בשל הרצון לשוחח, להידבר ולהקשיב לגיבור ישראל, מי שלצד שמו עומדת פעילות ענפה בצה"ל, במלחמות ומבצעים, ומחוצה לו.

באתר "הגבורה" מסופר כי "אל"מ עמירם לוין שימש כמפקד גדוד בחטיבת טנקים במלחמת שלום הגליל. בניסיון פריצה לעין חילווה נפגע כוח מהפלוגה המובילה. אל"מ עמירם לוין – תוך גילוי יוזמה ואומץ לב חילץ את הכוח, פינה נפגעים ובכך איפשר את המשך הלחימה. בעת כיבוש כפר סיל- נתקל כוח חי"ר בטנקי אויב. אל"מ עמירם לוין, תוך גילוי יוזמה ובלי שנתבקש לכך קיבל על עצמו את הפיקוד ועזר בכיבוש הרחוב הראשי בכפר, במעשיו אלו גילה אל"מ עמירם לוין דבקות במטרה, יוזמה ואומץ לב. על מעשה זה הוענק לו צל"ש אלוף הפיקוד".

/ האלוף עמירם לוין. צילום: ויקיפדיה

בשיחה שערכו מארגני המפגש הצפוי באור עקיבא עם האלוף לוין על מנת לברר את הטענות שנשמעו בעיר בעקבות הגעתו הצפויה, היה לוין בדרכו חזרה משיחה שערך בבסיס צבאי מול חיילי צה"ל. אתמול (ראשון), השתתף לוין בשלוש שיחות כאלה מול חיילי צה"ל, איתם הוא מדבר על מורשת הצבא, רוח הקרב והחשיבות בצבא איכותי ומוסרי.

לוין הבהיר עם המארגנים באור עקיבא כי הוא לא חבר בשוברים שתיקה ולא חלק מהארגון. בנוסף, הבהיר לוין כי אין בכוונתו כלל וכלל לעסוק בפוליטיקה בשיח אלא להגיע בערב יום הזיכרון ולדבר על שכול, מלחמות ישראל ומורשת ציונית. לוין הבהיר כי הוא גם לא חבר בארגוני שמאל קיצוני, ולמרות שהתמודד לראשות מפלגת העבודה, מפלגה מתונה מבין כל מפלגות השמאל, הוא לא עתיד לדבר בנושא.

"מי שיקרא את סיפוריו של עמירם לוין, יצטמרר מעשייתו ופועלו בצה"ל ובשירות למען המדינה", אמרו היום תושבים שתומכים בהגעתו של לוין ומתכוונים להשתתף במפגש.

אחת התגובות הראשונות שנשמעו עסקה בחיבור לכאורה בין ארגון "שוברים שתיקה" לבין לוין. "אני לא מצליח להבין איך גרעין הלל מרשה לעצמו להיות חתום על מודעה שמקדמת בברכה אדם כמו עמירם לוין", נכתב ברשתות החברתיות בתגובה להגעתו הצפויה של האלוף לוין. "להזכירכם, מדובר באדם שהביע תמיכה מלאה בארגון ׳שוברים שתיקה׳- אותו ארגון שמאל פרוגרסיבי בזוי שמוציא את דיבתם של חיילי צה״ל, וגם מקבל מימון מקרנות זרות שמעודדות חרם על מדינת ישראל. "נחצה כאן קו אדום. לא בגלל פוליטיקה, אלא בגלל המוסר היהודי הבסיסי של הכרת הטוב כלפי אלו שקפצו על רימון בלבנון כדי שמדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו, תמשיך להתקיים. אותה מדינה שאנשים גלותיים כמו עמירם לוין מנסים לקעקע באמצעות חבירה לארגונים פוסט ציוניים, תומכי BDS", המשיכו הדעות להגיע.

רבות נכתב על לוין ברשת וניתן לקרוא עליו ארוכות. אך האם יש ממש בטענות כי לוין מצדד בעד הארגון שוברים שתיקה?, מדובר בארגון של חיילים משוחררים האוספים עדויות מחיילים וחיילות אשר שירתו בשטחים מפרוץ האינתיפאדה השנייה ואילך. 

No photo description available.// המודעה בעיתון "הארץ" שפרסם לוין בשנת 2015 בו הביע תמיכה ב"שוברים שתיקה"

בשנת 2015, פרסם לוין מודעה בעיתון "הארץ" ובה כתב כי ""שוברים שתיקה" מחזקים את צהל ואת מוסריותו", ו"כמי שהיה פעם לוחם ומפקד, והיום כאבא לשני קצינים קרביים ששרתו בצנחנים והיו וראו במו עיניהם, אני שובר שתיקה".  לאחר פרסום המודעה, ספג ביקורת חריפה על תמיכתו בארגון. ב"מקור ראשון" פורסם לפני כמעט שנה כי ארגון 'עד כאן' פרסם מחקר ממנו עולה כי ארגון שוברים שתיקה מקבל מימון גם מידי הקרן הפלסטינית NDC, קרן התומכת בחרם על ישראל, מקדמת קמפיין אנטי נורמליזציה איתה ועוד. לאור כך, פנו בארגון לאלוף לוין בבקשה לחזור בו מתמיכתו המתוקשרת בשוברים שתיקה.

האלוף עמירם לוין ישוחח בנושא "מלחמות ישראל והגיבורים שלנו", שלישי 3.5.2022, ב' באייר, בשעה 21:15, בסלון משפחת הומינר, רחוב הר סיני 10, שכונת היובל, אור עקיבא. הכניסה חופשית ופתוחה. 

// עדכון ראשון: 1.5.2022

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן