Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

טרגדיה: תושב פרדס חנה-כרכור נפטר מקדחת הבהרות

תושב פרדס חנה-כרכור נפטר השבוע מקדחת הבהרות, המוכרת גם בשם קדחת הכתמים. מדובר במחלה זיהומית קשה הנגרמת על ידי חיידק הריקציה ומועברת לבני אדם על ידי עקיצת קרצייה נגועה.

המחלה הינה אנדמית לאזורנו, וקשה עד בלתי אפשרית למגר אותה, משום שלא ניתן להדביר ביעילות גבוהה שטחים פתוחים. המחלה נפוצה בעיקר באזורים חמים, ובישראל היא מופיעה בעיקר בחודשי אביב והקיץ, כאשר פעילות הקרציות בשיאה. באזור המושבה פרדס חנה כרכור נצפו מספר אירועי הידבקות בשנים האחרונות.

צילום ארכיון: דוברות המועצה

כחלק ממניעת הידבקות במחלה אגף שפ”ע במועצה המקומית מחדד את ההנחיות לציבור הרחב וממליץ לבצע טיפול מונע בחיות מחמד וחיות משק העלולים לשמש כנשאים של קרציות. לצד זאת אגף שפ”ע מבצע פעילות ניטור ומיפוי ברחבי היישוב במטרה  לבצע טיפול מניעתי.

תסמיני המחלה כפי שמפורסמים באתר משרד הבריאות הם: חום, כאבי ראש ופריחה, לרבות בכפות ידיים ורגליים. תקופת הדגירה (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) היא בדרך כלל 5 עד 7 ימים. למחלה קיים טיפול תרופתי. ללא טיפול בזמן, המחלה עלולה להיות קטלנית.

האגף במועצה ממליץ לבצע טיפול מונע בחיות מחמד וחיות משק העלולים לשמש כנשאים של קרציות. חשוב לטפל גם בסביבת הרביצה של בעלי החיים באופן קבוע בתכשירים נגד קרציות. נוסף לזאת מומלץ ללבוש בגדים ארוכים ונעלים סגורות ולבצע בדיקה קפדנית של הגוף לאחר כל טיול בחיק הטבע, במיוחד באזורנו שנצפו בו בשנים האחרונות מספר אירועי הידבקות.

אבחון מוקדם וטיפול יעיל חיוניים למניעת סיבוכים קשים ועל כן יש לבצע פעולות מניעה וכמובן לפנות ליעוץ רפואי מקצועי בכל חשד, מציינים באגף שפ”ע של המועצה. בתוך כך, אגף שפ”ע של המועצה נערך לבצע ניטור ומיפוי ברחבי היישוב ובהתאם לכך לבצע טיפול מניעתי.

 

דילוג לתוכן