Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

העזיבה והמינוי: זהו חבר מועצת אור עקיבא שמונה למשנה לראש העיר

בישיבתו הראשונה במועצת העיר, הושבע לשמור אמונים, עזב את רשימתו לטובת סיעת יחיד, חבר לקואליציה של ראש העיר שמחה יוסיפוב ונבחר למשנה ראש העיר: רון אלקובי זכה לרוב קולות של חברי המועצה לשמש בתפקיד החדש. 

אלקובי נבחר לפני כשנה למקום השלישי בפריימריז הליכוד בעיר. לקראת הבחירות, החליט לעזוב את רשימת הליכוד (עוד בטרם נכנס רישמית לרשימה) – ולהצטרף לרשימתו של ראש העיר דאז אלי אנקונינה, “ביחד למען אור עקיבא” כמספר 2. אלקובי שימש יד ימינו של אנקונינה בל חודשי ההכנה לבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בחודש מרץ האחרון. כאמור, אלקובי החליט לעזוב את רשימתו של אנקונינה ולהצטרף כסיעת יחיד לקואליציה של ראש העיר שמחה יוסיפוב.

ישיבת מועצת אור עקיבא שנערכה בחודש אפריל. צילום ארכיון

אתמול (רביעי, 5.6) בישיבת מועצת העיר, הוצג אלקובי, נשבע אמונים, ויוסיפוב הציע למנותו למשנה לראש העיר – תפקיד אליו נבחר ברוב קולות.

חבר המועצה מהאופוזיציה, איציק פתיתו תהה לגבי התפקיד. “לא ראיתי שום סעיף בחוק שמדבר על תואר המשנה לראש העיר”. הוא הוסיף: “אני חושב שרון יכול לתרום המון למערכת. צר לי שהדרך להיכנס ולהשתלב בתוך המערכת או להשפיע נעשתה בדרך הזו. אני חושב שאם נכנסים לעשייה, נכנסים לתפקידים מהותיים. אין ספק שתיק הצעירים, שנתפר לתוך העניין, וכן תיק האזרחים הוותיקים, מעוררים תהיות. אני תוהה איך העירייה והעירייה הקודמת, ההנהלה לא הסכימה למנות חבר מועצה אחר לטפל בתיק הרווחה? בעיר שלנו, למעלה מ-7 שנים אין ממונה תיק רווחה. עכשיו, יש הזדמנות להרחיב את היריעה, ועדיין לא ממנים מחזיק תיק רווחה”.

היועץ המשפטי לעירייה, עו”ד אריאל ארונוביץ, השיב כי “אין הגדרה לתפקיד או לסמכויות שלו. זהו תפקיד ייצוגי, משרד הפנים מאשר לרשויות מקומיות להעניק אותו. הוא לא נושא בחובו זכויות יתר או חובות יתר על פני חבר מועצה אחר. מחזיק הוא גם מושג שלא מוגדר בחוק, המשמעות המעשית שלו, חבר מועצה או עובד עירייה, יכול לקבל סמכויות בתחום מסוים, באישור ראש העיר ובישיבת מועצת העיר”.

May be an image of ‎1 person and ‎text that says '‎ال؟ משרד הפנים כנס מחוזי לחברי וחברות מועצה חדשים בהצלחה בתפקיד החדש! to OIMIOOE 060ID R هغ‎'‎‎
אלקובי בכנס מחוזי לחברי מועצה חדשים. צילום: פרטי, עמוד הפייסבוק של רון אלקובי

יוסיפוב בירך את אלקובי: “אתה צעיר, ויש לנו צעירים רבים במועצת העיר. מהיום שהכרתי אותך, בשנת 2018, רצת איתי. הגענו לכאן, דרך חדשה, דרך טובה, כדי לתרום לעיר. נעשה יחד כדי להביא את העיר להישגים משמעותיים בכל התחומים, גם ברווחה. רווחה הולכת יחד עם חינוך. רווחה צריכה להיות עם החינוך, תמיד חיברתי אותם. כשילד במצב כלכלי קשה, הדבר משפיע על החינוך שלו. אחד הפרויקטים הכי טובים שאני עצמי עשיתי – הוא פרויקט מרכז לילד ולמשפחה. זו הצלחה אדירה, עד היום. הוא הפך להיות מרכז אזורי שמשרת את כל תושבי האזור”.

סגן ראש העיר, יוסי כדורי אמר לאלקובי כי “הספקתי להכיר אותך זמן קצר, אדם משכמו ומעלה, אני מכיר את העשייה שלך, אני מקווה שתצליח. אתה בחור צעיר ועתידך לפניך”.

אלקובי ציין לאחר שנבחר: “אני מודה לראש העיר שמחה יוסיפוב, ולחברי הקואליציה והאופוזיציה, על המינוי, זו זכות גדולה עבורי, כמי שהתחנך וגדל בעיר הזו. אני סמוך ובטוח שנשתף פעולה. אני קיבלתי את ההחלטה הזו לחבור לקואליציה בלב שלם ובנפש חפצה, מהסיבה שאני מבין שהיום העיר היקרה שלנו יש לה לא מעט אתגרים – מבית ומחוץ.

“כנבחר ציבור, אני נכנס תחת האלונקה כדי להשקיע מהמקום שלי. שמחתי לקחת את ההצעה הזו ולחבור כמחזיק תיק הצעירים ומחזיק תיק האזרחים הוותיקים. אני רוצה לומר לציבור, אני מתחייב לעשות את הכל לשרת את הציבור שנתן לי לגיטימציה על הצד הטוב ביותר, שיתוף פעולה עם כל הגורמים, לעשות יחד למען חיזוק הקהילה והתשתיות, ולמען שיפור השירות בכל התחומים”.

דילוג לתוכן