Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
Best Wordpress Adblock Detecting Plugin | CHP Adblock

מגדלור ניוז

בשורות טובות לחופים בחוף הכרמל, קיסריה, חדרה, עמק חפר ונתניה

המשרד להגנת הסביבה מפרסם את נתוני מדד “חוף נקי” של חודש מאי 2024, מהם עולה כי 80% מהחופים שנמדדו דורגו “נקיים” עד “נקיים מאוד”, עלייה של 9% לעומת החודש הקודם. המדד בתקופה המקבילה בשנה שעברה עמד על 91.6%.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון נקי מאוד) הן: נהריה, חוף הכרמל, חדרה, עמק חפר, נתניה, חוף השרון, הרצליה, תל אביב- יפו, בת ים, אשדוד, אשקלון.

הרשויות החופיות בעלות ציון ”נקי”: רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, מטה אשר, ג’יסר א-זרקא, חוף אשקלון.

הרשויות החופיות עם ציון ”בינוני”: קריית ים, חיפה, חברת חנ”י. הרשות החופית עם ציון ”מלוכלך” היא אילת.

לכבוד יום האוקיינוסים שחל בסוף השבוע, מימן המשרד להגנת הסביבה במסגרת תוכנית “חוף נקי”, צלילות ניקיון תת-ימי בים התיכון ובים סוף. הצלילות נערכות על ידי המשרד להגנת הסביבה, בהובלת “משמר הים” של התאחדות הישראלית לצלילה, בשיתוף עם רשות הטבע והגנים.

בצלילות הניקוי שנערכו בסוף השבוע האחרון, השתתפו 19 צוללים בגן הלאומי תל דור ובמפרץ נחשולים שאספו כ-58 ק”ג פסולת, שרובה עשויה פלסטיק (84%). בחוף תל דור, למשל, 40% מהפסולת שנאספה בסוף השבוע הייתה בקבוקי שתייה ופחיות; 29% ציוד דיג ושיט; 11% שקיות פלסטיק; 8% אריזות מזון וחד פעמי; 7% דברי בנייה, תעשייה חקלאות; והיתר ציוד אישי ואחר.

המידע שנאסף במהלך הצלילות משמש להבנת מקורות הפסולת ומציאת פתרונות לבעיה הסביבתית שהיא גורמת, וכן להגברת המודעות. להרשמה לצלילות נוספות.

השתתפות הציבור בצלילות הניקיון התת-ימיות מותנית בהרשמה מראש ובהחזקת רישיון צלילה בתוקף.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
10 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
10/06/2024 17:02

נראה שמשרד הבריאות לא יודע מה זה נקי או נקי מאוד

בחוף בנתניה בתוך המים מלא פירורי פלסטיק קטנים ולפעמים ריח ביוב חזק גם בקיץ.

בחדרה כמעט נקי, יש עדיין קצת זפת וגם לכלוכים על החול מאנשים שלא מקבלים קנס על זיהום חוף הים מסיגריות חטיפים ושברי בירות וכו

תתחילו לבדוק כמו שצריך

דילוג לתוכן