מה זה פסיכומטרי ולמה חשוב להתכונן אליו היטב?

מבחנים פסיכומטריים נערכים בישראל מאז שנת 1984, ולאורך השנים ישנו מתאם גבוה בין שקלול הציון בבחינה הפסיכומטרית וממוצע הבגרויות לבין ההצלחה באוניברסיטה או במכללה האקדמית – ולכן בחלק גדול מהמקרים אחד מתנאי הקבלה ללימודים אקדמיים הוא הצלחה בפסיכומטרי

אצל חלק גדול מהצעירים והצעירות בישראל, ולפעמים גם הפחות צעירים, עולות השאלות מה זה פסיכומטרי, למה צריך את המבחן הזה, מה חשוב לדעת עליו ואיך למקסם את סיכויי ההצלחה בו. למעשה במובנים רבים הבחינה הפסיכומטרית הפכה לתחנה הכרחית במסלול החיים, בדרך לקריירה מתגמלת, כך שכדאי לקרוא מידע חיוני אודותיה.

מה זה פסיכומטרי?

התשובה המדויקת ביותר לשאלה מה זה פסיכומטרי היא בחינה שמאפשרת להעריך את הכישורים הקוגניטיביים והמנטליים אדם מסוים ביחס ליכולותיהם של בני אדם נוספים. היחסיות היא מאפיין מהותי של הציונים במבחנים הפסיכומטריים, שבמרבית המקרים כוללים חשיבה מספרית, חשיבה מרחבית וחשיבה מילולית. בישראל המבחן כולל שני סוגים של פרקים העוסקים בחשיבה מילולית, גם בעברית וגם באנגלית.

מדוע נדרשת בחינה פסיכומטרית מעבר לציוני הבגרות?

בדרך כלל מיד לאחר השאלה מה זה פסיכומטרי מגיעה השאלה למה בכלל צריך את זה. הסיבה לקיומה של הבחינה היא הרצון של המוסדות האקדמיים השונים לקבל מדד אמין ומדויק ככל האפשר לגבי סיכויי ההצלחה של המועמדים השונים ללימודים בכל פקולטה ובכל מסלול.

מבחנים פסיכומטריים נערכים בישראל מאז שנת 1984, ולאורך השנים ישנו מתאם גבוה בין שקלול הציון בבחינה הפסיכומטרית וממוצע הבגרויות לבין ההצלחה באוניברסיטה או במכללה האקדמית – ולכן בחלק גדול מהמקרים אחד מתנאי הקבלה ללימודים אקדמיים הוא הצלחה בפסיכומטרי.

איפה נערכת הבחינה ובאילו מועדים?

לאחר שמבינים מה זה פסיכומטרי ומדוע הוא נחוץ, השלב הבא הוא פרטים טכניים: בדרך כלל מתקיימות בחינות אלה ב-4 מועדים שונים לאורך כל שנה, לרוב בספטמבר, בחופשת החנוכה, מעט לפני פסח וגם בקיץ כשהאוניברסיטאות בחופשת סמסטר. כמו כן ישנה בחירה לגבי מיקום הבחינה (בקמפוסים שונים בכל רחבי הארץ) ולגבי השפה שבה נבחנים – עברית וערבית כמובן, וגם רוסית וצרפתית (אם כי לא בהכרח בכל מועד).

ניתן להיבחן בפסיכומטרי גם יותר מפעם אחת, ולפי מחקרים שונים הציון הממוצע של מי שניגשו למבחן פעם נוספת גבוה יותר מאלה שנבחנו פעם אחת בלבד. גם קורסי הכנה למיניהם תורמים לציון.

איך להתכונן לפסיכומטרי?

הבחינה בנויה כך שהיא כוללת 8 פרקים – 2 פרקים של חשיבה מילולית, 2 פרקים של חשיבה כמותית ועוד 2 פרקים באנגלית, ובנוסף אליהם 2 פרקים שמוגדרים כפיילוט ולא משפיעים על הציון אם כי לנבחנים אין כמובן דרך לדעת איזה פרק "נחשב" ואיזה פרק הוא רק פיילוט. כמו כן ישנה מטלת כתיבה.

לכל פרק מוקצבות 20 דקות, ולכן חשוב להגיע למבחן מוכנים – כדי לא לבזבז זמן יקר בזמן אמת. דרך אחת להתכונן למבחן היא פשוט לפתור מבחנים שאותם ניתן למצוא ברחבי האינטרנט וגם דרך החברות שמציעות קורסי הכנה לפסיכומטרי. קורס מקיף שבו מתרגלים את חומר הלימודים ומקבלים טכניקות יעילות להתמודדות עם סוגי שאלות שונים משפר באופן טבעי עוד יותר את המוכנות.

מה אתם חושבים?

—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ"ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן