Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

חוסם פרסומות בנייד שלך מופעל!

גולשים יקרים, התוכן באתר הינו חינמי ומתאפשר בזכות המפרסמים שלנו. אנא כבו את חוסם הפרסומות על מנת להמשיך לקרוא. לא יודעים איך? צרו עימנו קשר בוואטסאפ: wa.me/972586672383

Powered By
100% Free SEO Tools - Tool Kits PRO

מפתחות להצלחה: כך כדאי להוביל את אור עקיבא לעתיד מזהיר | טור אישי

מפתחות להצלחה: כך כדאי להוביל את אור עקיבא לעתיד מזהיר | טור אישי

לבחור אנשים טובים ומקצועיים, להיפטר מהחשב המלווה, לזרז את תכנית פינוי-בינוי ולהאיץ את הקמתו של אזור התעשייה ליד ברניצקי | רונן צדקי עם עצות זהב לראש העיר הנבחר של אור עקיבא שמחה יוסיפוב

בחודשים האחרונים ראינו קמפיינים גדולים, מודעות כמעט בכל מקום, שלטי חוצות ופעילים חרוצים שעבדו יום ולילה, בכדי לשכנע מצביעים פוטנציאליים, להצביע למפלגה זו או אחרת. “החגיגה הדמוקרטית” שהסתיימה לאחר המון חוגי בית, אירועים ציבוריים וביקורים פומביים  מהווה יריית פתיחה בדרך לעיצוב המדיניות ע”י ראש העיר הנבחר. חשוב לטפח ולשמר קשרים שהתגבשו בזמן המאבק בין הניצים היריבים, להציע הצעות ולבקש להביא לידי מימוש את ההבטחות שנזרקו בחלל האוויר. זה הזמן המתאים ביותר להשפיע על ניראות העיר שלנו בחמש השנים הקרובות.

מערכת הבחירות הסתיימה, הגיע הזמן לאפסן את הסיסמאות ולחשוב קדימה. שחרור הלחצים שלאחר סיום ההליך הדמוקרטי הוא דבר כמעט בלתי-נמנע, אך אסור לתת לירידת המתח להביא לאשליה שהעתיד המוניציפלי הוכרע בהשקעה נכונה בתשתיות, שיפור השירותים וקידום פיתוח קהילתי וכלכלי מגוון. החיים המשותפים והאתגרים הרבים עוד לפנינו ועלינו לצעוד אליהם בנחישות, באחדות ובתקווה. ברצוני לברך את ראש העיר הנבחר מר שמחה יוסיפוב על היבחרו לקדנציה נוספת ואת חברי המועצה שזכו לתקופת כהונה של עשייה למען התושבים. בעידן שבו הבורסות קורסות יצטרך יוסיפוב לשכנע את התושבים כי השקעתם בקלפי ב – 10 במרץ הייתה כדאית ומשתלמת. שלמנייה הקורסת של אור עקיבא יש עוד סיכוי להחזיר את הדיווידנד למשקיעים, תושבי העיר.

ראש העיר יידרש להכריע בדילמות מסובכות וקשות, מזווית המבט של טובת היישוב, המרחב והקהילה, הציפייה ממנו היא להוביל באופן ערכי, על פי מצפן ולפעמים בניגוד לרוח הנושבת. הוא חייב להתוות דרך ולא להיסחף, ולהיגרר אחרי טעמים שבטיים אלקטורליים. 100 הימים הראשונים של האזרח מספר אחת הינם בעלי חשיבות מכרעת. לעיתים, מה שלא נעשה בתקופה זו, לא יעשה לעולם. בימים אלה הוא מניח את היסודות לכהונה שלמה שיכולה להביא לשיפור משמעותי בחיי התושבים ובתדמית החברה כאן. בכדי שיהיה לו קל יותר, ריכזתי עבורו שלל עצות לניהול נכון יותר של העירייה ושיפור איכות החיים של האוכלוסייה המקומית.

1. בחר אנשים טובים ובצע מינויים מקצועיים. אתה חייב להקיף את עצמך באנשי מקצוע מהשורה הראשונה, אקדמאים, מיומנים, עם ניסיון עשיר בתחומים המוניציפליים (רצוי מתושבי העיר). אל תכנס למערבולת של מנצחים. כעת, עם החלטת הרוב, אתה מחויב לכלל התושבים ולא לקומץ של עסקנים, פעילים ומקורבים. קח לך את הטובים והמובחרים ביותר שיהיו מסביבך. הצוות שלך חייב להיות הטוב שבטובים. אנשי חייל אמיתיים ולא בהכרח אלה שעזרו, סייעו, והיו פעילים לחודש אחד. בסופו של דבר, האנשים שתבחר יעבדו בשבילך ויוציאו את המדיניות של העירייה מן התכנון אל הפועל. כלומר, הם אלה שיעמדו מול המצביעים שנתנו לך את המנדט, ויכולים גם לקחת אותו ממך בעוד חמש שנים. הציבור ישפוט אותך גם על סמך הביצועים והעשייה שלהם.

אזור התעשייה אור עקיבא

 2. תוצאות הבחירות מעידות יותר מכל, על הרצון העז של התושבים להנהגה שתוביל את העיר על כל חלקיה ומרכיביה להישגים חשובים וגדולים בשנים הקרובות. זה הזמן המתאים ביותר לקואליציה רחבה שתכלול גם את סיעתו של קודמך בתפקיד, מר אלי אנקונינה, שהוא בעל קשרים ענפים במסדרונות השלטון. ברור לכולם כי הזמן של משחקי כוח וחוסר אחריות תם. עלינו להתמקד בצרכים האמיתיים של התושבים, ולא באינטרסים אישיים. הגיע העת לשים את האיבה והטינה האישית בצד, להפוך מילים למעשים, ולשתף בעשייה את כל מי שהעיר חשובה לו. בכל מקרה, מי מחברי המועצה שיפריז בדרישותיו הקואליציוניות, יישאר על ספסלי האופוזיציה.

3. הבחירות האחרונות הוכיחו מעבר לכל ספק כי קיים ואקום מנהיגותי באור עקיבא. הדעה הרווחת בציבור היא שיעקב אדרי ואתה נושאים באחריות מלאה לעובדה, שצעירים מוכשרים וטובים מבני המקום לא אוחזים כיום בהגה ההנהגה. לדעתי האישית, הקדנציה הנוכחית היא הזדמנות פז עבורך, להכשיר קברניט ראוי מדור ההמשך, שינווט הספינה בעתיד לבוא, לטובתם ורווחתם של התושבים. בבחירות הבאות האמירה “התמודדתי גם הפעם כי אין אחרים טובים מספיק לתפקיד” לא תתקבל ע”י המצביעים שיראו בה טענה שחוקה ולא רלוונטית.

4. שיתוף הציבור הרחב בקבלת החלטות הינו כלי רב עוצמה שיסייע בידך לבנות מערכות יחסים חזקות ומתמשכות. בעיר שלנו גרים תושבים משכילים, מעורבים, בעלי ידע בכל תחום אפשרי. אל תחשוב שאתה יודע או צריך לדעת הכל, הקם פורום מייעץ של תושבים לכל תחום לרבות כלכלה, בנייה, תחבורה, חינוך ועוד. צוות זה ישתתף בדיונים מכריעים, יגבש המלצות ויבקר החלטות תוך הפגנת מקצועיות, יסודיות וראייה רחבה. תן להם משימות אמיתיות והם יגמלו לך פעמיים. תרוויח את כישרונם ועזרתם ובדרך גם את תמיכתם. אנשים שתכיר בערכם ותאפשר להם לתרום, יעמדו לצידך בעתיד הקרוב והרחוק.

5. מהפיכת החינוך – יש לתקצב תכנית שתגרום לכך שתוך 3-5 שנים אור עקיבא תהיה העיר המובילה בישראל, ואחת המובילות בעולם בחינוך מודרני. נדרש להפוך את בתי הספר למרכז קהילתי מודרני, שפתוח כל שעות היממה, ובמסגרתו מתנהלים מרחבי למידה מסורתיים/ לצד שיעורי העשרה/ חוגים/לימוד דיגיטלי. יש להעניק עצמאות להורים ולמנהלים לקבוע חלק גדול מהתכנים ושיטות הלימוד כאשר הצרכים הייחודיים של התלמידים נלקחים בחשבון. ברור כי המהפכה החינוכית בעיר תאפשר לכל תלמיד למצות את הפוטנציאל האישי שלו ותתרום תרומה משמעותית להצלחתו בעתיד.

6. ערוך לעירייה תכנית עבודה לחמש שנים שתהיה מבוססת על חזון ויעדים נהירים ומדידים. רק כך תדע אם אתה בדרך הנכונה. דאג שחזון העירייה יהיה מבוסס על סט ערכים ברורים ומוסכמים על כל העובדים. אל תשכח להכניס לתכנית ערכים כמו שירות, יעילות, שקיפות וכבוד לזולת.

7. קבע לא יותר משלושה יעדים להשגה בחמש שנים הבאות והתמקד בהם. דאג שהיעדים ישקפו את החזון שקבעת ושכל עובד יכיר אותם ויידע להתחבר אליהם במהלך פעילתו היומיומית.
דאג שכל מנהל מחלקה יגיש תכנית עבודה שנתית מדידה שמבוססת על החזון והיעדים שקבעת. זה יסייע לך לוודא שכולם נעים באותו כיוון והעירייה אינה דורכת במקום. עדיף לעדכן את הציבור על התקדמות לעבר היעד, גם אם לא בקצב הרצוי, מאשר להסביר קיפאון ועמידה במקום.

8. קצץ בכל מקום שאינו יעיל ואינו מניב תפוקות לטובת הציבור. אל תהסס לפטר עובדים באם יש צורך בכך. זכור, העירייה אינה אמורה לשמש מקלט לבטלנים, אלא עליה לספק שירותים חברתיים ותשתיות על מנת לסייע לתושבים להתקיים בצורה עצמאית ומקורית. מי שבוחר לשלם שכר לפרזיטים שאינם מייצרים תוצרת, סופו שיצטרך להסביר לתושבים זועמים, את הצורך בהעלאת מיסים.

9. עשה ככל יכולתך להחזיר לעירייה את כבודה האבוד, דאג שישיבות המועצה יועברו בשידור ישיר ובאופן תדיר, באמצעות הרשתות החברתיות ע”י מחלקת הדוברות בלבד. בכך, דיונים אלה יפסיקו להיות קרקס ויתנהלו בדרך ששומרת על כבודה של אור עקיבא. מלבד זאת, עצם הידיעה שהציבור צופה בדיונים, יאלץ את חברי המועצה להגיע מוכנים לאחר ששיננו ולמדו היטב את החומר.

10. יכולתך לבצע שינויים גדולים ומרחיקי לכת בעיר יהיו פועל יוצא של שינויי סדרי העדיפויות של התקציב, אך גם מיצירת הכנסות חדשות לעירייה שאינן מהעלאת מיסים. השקע בכיוון זה מאמץ רב, בסוף הוא ישתלם. הגדלת ההכנסות מארנונה באזורי התעשייה ופיתוח אזור מסחר בתוך העיר הן פעולות הכרחיות. מאידך, ישנן מקורות נוספים! קרנות שונות בארץ ובעולם, מקצות מידי שנה מיליוני דולרים לפרויקטים שונים כמו חינוך, איכות סביבה, קליטת עולים וסיוע לנזקקים. אתר את הקרנות והצע להם פרויקטים שונים בעיר. בעבודה נכונה גם 20% הצלחה יכולים להוות שינוי דרמטי.

11. האץ את בנייתו של אזור תעשייה חדש בצמוד לצומת ברינציקי, יחד עם להמשך פיתוחו של אזור התעשייה הישן, מתוך מטרה לעודד חברות גדולות במשק להעתיק את פעילותן לשם. בנוסף, העירייה והעומד בראשה ייבדקו אפשרות של שיתופי פעולה כלכליים עם רשויות סמוכות במטרה לפתח אזורי תעשייה משותפים. (בדרך זו ייווצרו מקומות תעסוקה חדשניים ומגוונים לצד השקעה בעסקים המסורתיים הקיימים בעיר).

12.הצב דובר מקצועי שייקח תחת סמכותו את ייצוג העירייה בפני אמצעי התקשורת השונים. הוא יעביר לעיתונאים את מסרי העירייה, ויהווה כתובת אחת ויחידה, לשאלות ופניות מצידם. כמו כן, הדובר יאפשר לתושבים את היכולת לייצור קשר מיידי וישיר עם גורמים מוסמכים בעירייה, באמצעות הרשתות החברתיות, בנושאים שעל סדר היום המקומי.

13. זרז ככל שניתן את תכנית פינוי בינוי במסגרת התחדשות עירונית. במסגרת פרוייקט זה, הורסים את המבנים הישנים, ובונים במקומם בניינים חדשים, מתקדמים ומרשימים. כתוצאה מהשיפוץ והפיתוח, היישוב הוותיק יהיה יותר יפה ומטופח והתושבים ישיגו דירה חדשה גדולה יותר, מחוזקת ובטיחותית למגורים, שערכה יעלה בהשוואה לערך הדירה הקודמת.

14. הגברת תחושת הביטחון האישי מהווה זכות יסודית וחיונית ומשפיעה בהכרח על איכות החיים, והתפקוד היומיומי של התושבים. לפיכך, אתה חייב לעשות את כל המאמצים האפשריים מתוך מטרה להקים תחנת משטרה באור עקיבא. נדרשת התמדה, סבלנות ועבודה משותפת של מועצת העיר, גורמים ממשלתיים, תושבים ומומחים. ההצלחה תלויה ביכולתך להכין תוכנית עבודה מקצועית שתציג נתונים משכנעים, במקביל לגיוס תמיכה רחבה מכלל הגורמים המעורבים.

15. אתה חייב להיפטר מהחשב המלווה שנמצא איתנו כ – 21 שנה באמצעות תכנית מוגדרת להקטנת ניכרת של הגירעון ע”י הגדלת ההכנסות (גם ע”י גיוס כספים ממשרדי ממשלה) וצמצום ניכר בהוצאות. אירוע מסוג זה יימשך זמן רב, אל תצפה לתוצאות מיידיות. עליך להיות מוכן להתמודד עם קשיים רבים לאורך כל הדרך. מחובתך לשמור על שקיפות מלאה, בעוד הציבור מעודכן במידע רלוונטי ובתוצאות התהליך.

לסיכום: ההנהגה הנבחרת צריכה לפעול ע”פ תכנית מסודרת מכאן נצא למצוינות בחינוך וערכים שישפיעו על האוכלוסייה המקומית. ההצטיינות בחינוך ובתרבות הפנאי תביא בהכרח להשקעה בפרויקטים ומשיכה של קהלים חדשים שישפיעו ויתרמו לדיור ולכלכלה באור עקיבא. בנוסף, יש צורך בעידוד ויזואלי סביבתי. אחרי הכל בית לא מסתכם בארבע קירות, בית זה גם סביבה ציבורית. שיפור פני העיר הוא הכרח שיביא לגידול בחיי הפנאי, שגשוג העסקים הפועלים כאן ויצירת ביקוש לדירות שישמרו על ערכן ואף יעלו אותו. הציפייה שלנו מנבחרי הציבור היא לנצל את מלוא הפוטנציאל הגלום באור עקיבא ולהפוך אותה לפנינת החן של השרון הצפוני. עיר מתקדמת השואפת למצוינות בכל התחומים, ומעניקה לתושביה יתרונות ואיכות חיים. אנו חייבים להיות בשורה הראשונה של היישובים החזקים והמובילים במדינה, לא נתפשר על פחות מזה.

שוב, מאחל הצלחה רבה לראש העיר ולחברי המועצה. 
אשריכם שזכיתם להיות שליחים נאמנים לשולחיכם.
שאו ברכה.

מה אתם חושבים?

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
—————————————————-
הצטרפו לקבוצות הוואטסאפ של מגדלור ניוזר:
מגדלור ניוז אונליין – כל החדשות מכל האזור • חמ”ל – הודעות חירום מידיות • חדרה- חדשות חדרה • אור עקיבא – חדשות אור עקיבא • פרדס חנה-כרכור –חדשות פרדס חנה-כרכור •  בנימינה-גבעת עדה – חדשות בנימינה-גבעת עדה  • זכרון יעקב – חדשות זכרון יעקב •חריש – חדשות חריש • חוף הכרמל – חדשות חוף הכרמל •מנשה – חדשות מנשה • עמק חפר – חדשות עמק חפר
לכל הקבוצות של רשת מגדלור ניוזר – הקליקו
—————————————————-

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

במשך למעלה מ-13 שנים אנחנו מסקרים חדשות אזוריות!

האתר מגדלור ניוז הוא אתר חדשותי העובד ממש כמו ynet אך במתכונת אזורית. אנו מסקרים במהלך היום את כל המתרחש בערים וביישובים:

חדרה, פרדס חנה-כרכור, אור עקיבא, בנימינה-גבעת עדה, קיסריה, זכרון יעקב, ישובי חוף כרמל, עמק חפר, מנשה, אלונה, חריש ועוד.

דילוג לתוכן